صندلی های گیمینگی که توسط شرکت معتبر و نام آشنای کولر مستر طراحی و روانه بازارهای جهانی می شوند به دلیل برخورداری از طراحی گیمرپسند، کیفیت ساخت و ویژگی های متعدد توانسته اند طرفداران زیادی را نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار به دست آورند! در این مقاله قصد بررسی و معرفی یکی از صندلی های گیمینگ رده بالای شرکت کولر مستر را داریم که در دو نسخه مختلف (تنها از نظر رنگ بندی با یکدیگر تفاوت دارند) تولید شده است. صندلی مد نظر ما جهت بررسی با عنوان CALIBER R3 طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است! این مدل صندلی از قابلیت تغییر و تنظیم نقاط مختلف همچون پشتی، ارتفاع صندلی، دسته ها و ... برخوردار است که موجب می شود تا کاربر راحتی خود را به دست آورد. نشیمنگاه نرم و راحت نیز از دیگر ویژگی هایی محسوب می شود که به منظور راحتی هر چه بیشتر کاربران اضافه شده است. بالشتک های اضافه شده در قسمت بالایی و انتهایی صندلی نیز جهت استراحت دادن به گردن و پر کردن گودی کمر اضافه شده اند. با وجود ویژگی های یاد شده می توان گفت که با یکی از ارگونومیک ترین و راحت ترین صندلی های بازار روبرو هستیم. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر صندلی گیمینگ CALIBER R3 کولر مستر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER R3

طراحی سازگار با بدن انسان!

اکثر صندلی های گیمینگ تولید شده توسط برندهای مختلف دارای طراحی ارگونومیک هستند! طراحی ارگونومیک باعث می شود تا صندلی قادر به پوشش نقاط حساس بدن شده و در نتیجه کاربر هنگام استفاده از آن علاوه بر احساس خوشایند می تواند ساعت های زیادی را بدون احساس کوچک ترین خستگی به انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر فعالیت های خود بپردازد! خوشبختانه صندلی گیمینگ CALIBER R3 نیز جزو این دسته از صندلی ها بوده که می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد! طراحان شرکت کولر مستر این مدل از صندلی خود را سازگار با بدن انسان تولید کرده اند که باعث می شود تا صندلی حس راحتی بیشتری را به کاربر انتقال دهد. این مدل صندلی در دو نسخه مختلف که تنها از لحاظ رنگ بندی (مشکی و بنفش) با یکدیگر تفاوت دارند تولید کرده تا کاربر بر حسب نوع سلیق و رنگ بندی اتاق خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کند. بدنه ای مستحکم که از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ساخته از دیگر ویژگی های مثبتی است که در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER R3 کولر مستر مورد استفاده قرار گرفته است. بدنه مستحکم می تواند در برابر ضربه و دیگر عوامل مختلف مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

در قسمت بالایی و انتهایی صندلی نیز از بالشتک های نرم و طبی استفاده شده تا کاربر با تکیه دادن گردن و کمر خود از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند. سطح صندلی نیز از روکش چرم PU تشکیل شده است. چرم استفاده شده از نوع سوراخ دار بوده و قادر است در برابر پوسیدگی، پارگی و ترک خوردگی مقاوم زیادی از خود نشان داده و مانع از تعریق بدن نیز خواهد شد. در ضمن نشیمنگان صندلی گیمینگ CALIBER R3 از مموری فوم تشکیل شده است. مموری فوم استفاده شده در این صندلی از نوع پر چگالی بوده که باعث می شود تا کاربر هنگام نشستن بر روی آن از راحتی و نرمی زیاد بهره مند شود. در قسمت زیرین صندلی نیز از چرخ های استاندارد به همراه اهرم های متعدد استفاده شده که به کاربر این امکان را می دهد تا برای تنظیم ارتفاع، تغییر زاویه پشتی صندلی اقدام کند!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER R3

مجهز به دسته ها و پشتی قابل تنظیم!

از ویژگی های مهم صندلی گیمینگ CALIBER R3 کولر مستر می توان به دسته های استاندارد و قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی دسته های این مدل صندلی همانند دیگر نقاط صندلی از طراحی ارگونومیک بهره مند است. دسته های قابل تنظیم به کاربر این امکان را خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود در 4 جهت مختلف (چپ، راست، بالا و پایین) تغییر دهد. قابلیت تنظیم دسته این امکان را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود تغییر بدهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. با تنظیم درست و استاندارد دسته های صندلی می توانید از فشار وارده در بین بازو و آرنج را کاهش داده و از اثرات مخرب آن نیز جلوگیری کنید! از دیگر طراحی هایی که در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER R3  به منظور راحتی کاربر استفاده شده می توان به تکیه گاه و پشتی متحرک اشاره کرد. شرکت Cooler Master جهت تنظیم زاویه تکیه گاه، این مدل صندلی را مجهز به اهرمی کرده که در زیر صندلی تعبیه شده است. کاربر با چرخاندن اهرم تعبیه شده در زیر صندلی می تواند اقدام به تغییر زاویه تکیه گاه از 90 تا 139 درجه کند. این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا زاویه متناسب با راحتی خود را تنظیم کرده و با آسایش خاطر از صندلی استفاده کند. برای برخورداری از این قابلیت می بایست از اهرمی که در قسمت زیرین صندلی تعبیه شده است استفاده نمایید. در ضمن شرکت کولر مستر به منظور ایجاد این قابلیت از یک پیستون باکیفیت و جک گازی کلاس 4 بهره برده و برای تغییر سطح مقاومت پشتی از یک پیچ چرخان در قسمت زیرین صندلی استفاده کرده است. با استفاده از این پیچ قادر خواهید بود در هنگام تغییر دادن زاویه صندلی سطح مقاومت آن را نیز کم و یا زیاد کنید.

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER R3

قابلیت تنظیم ارتفاع و برخورداری از بالشتک های طبی!

کاربر علاوه بر امکان تنظیم تکیه گاه این امکان را نیز خواهد داشت تا با تنظیم ارتفاع صندلی نیز بتواند بهترین زاویه را برای خود به وجود آورد. طراحان خوش ذوق شرکت کولر مستر جهت استراحت، اذیت نشدن و جلوگیری از خستگی گردن کاربر در ساخت صندلی گیمینگ CALIBER R3 از بالشتک مخصوص استفاده کرده است. بالشتک استفاده شده در قسمت بالایی صندلی تعبیه شده و با توجه به جنس نرم و مرغوبی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا در هنگام نیاز برای تکیه دادن سر خود از آن استفاده کند. از ویژگی های موجود در بالشتک تعبیه شده نیز می توان به قابلیت تنظیم با فرم گردن کاربر و انعطاف پذیری اشاره کرد. در ضمن این بالشتک از جنس مموری فوم ساخته شده تا کاربر قادر باشد با یک حرکت ساده آن را با گردن خود سازگار کند! لازم به ذکر است با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاعی که بالشتک در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ارتفاع آن را بر حسب راحتی و متناسب با قد خود آن را تنظیم کنید! تکیه گاه ستون فقرات نیز همانند بالشتک تعبیه شده جهت راحتی کاربر اضافه شده و با توجه به ساختار ریل مانندی که در اختیار دارد این امکان به کاربر داده شده تا بر حسب راحتی خود ارتفاع آن را تنظیم کرده و به نقطه ایده آل دست پیدا کند!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر CALIBER R3

چرخ های استاندارد نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت کولر مستر در طراحی و ساخت صندلی گیمینگ CALIBER R3 استفاده کرده است. چرخ های تعبیه شده همانند دیگر قسمت های صندلی از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار بوده تا قادر باشد مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکل خاصی برای کاربر کارایی داشته باشد. چرخ های موجود با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کرده و از قابلیت چرخش 360 درجه ای نیز برخوردار هستند. در ضمن چرخ های این صندلی نیز از بهترین مواد اولیه تشکیل شده تا هنگام استفاده از صندلی علاوه بر مقاومت و دوام بیشتر از ایجاد سر و صدا نیز جلوگیری کند. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که صندلی گیمینگ CALIBER R3 کولر مستر از قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم نیز برخوردار است!

منبع: coolermaster