کولر مستر را می توان یکی از شرکت های پیشرفته در حوضه تولید قطعات کامپیوتری محسوب کرد که در چندین سال اخیر با تولید محصولات حرفه ای و رده بالا توانسته برند خود را بر سر زبان ها بیاندازد. از محصولات پرطرفدار این برند نیز می توان به انواع مانیتور اشاره کرد که از قابلیت ها و ویژگی های گوناگونی برخوردار هستند. یکی از برترین مانیتورهای تولیدی این شرکت که با هدف استفاده گیمرهای حرفه ای طراحی شده و از قابلیت های رده بالایی نیز برخوردار است می توان به مدل TEMPEST GP27Q اشاره کرد. این مدل مانیتور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به بهره مندی از پنل بی نظیر Ultra-Speed IPS و رزولوشن 2K می تواند تصاویر و محتوای مد نظر کاربر را با کیفیت فوق العاده به نمایش دربیاورد. نور پس زمینه بی نظیر نیز از دیگر ویژگی های مثبت TEMPEST GP27Q محسوب شده که موجب می شود تا نقاط کم نور با روشنایی کاملا استاندارد پخش شده تا گیمرهای حرفه ای بتوانند حریفان خود را راحت تر شناسایی کرده و نسبت به نابودی آن ها اقدام کنند! مهندسان شرکت کولر مستر با اضافه کردن فناوری های کاربردی و محافظتی علاوه بر بالا بردن میزان کیفیت تصاویر، موفق شده اند تا از چشمان کاربر در برابر آسیب های نیز جدی جلوگیری کنند. زاویه دید مناسب، نرخ تازه سازی و نرخ پاسخگویی بی نظیر نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت کولر مستر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

تجربه عملکرد همه جانبه با مانیتور گیمینگ کولر مستر مدل TEMPEST GP27Q

دارای رزولوشن 2K و نرخ تازه سازی بی نظیر!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور گیمینگ با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت کولر مستر پنل مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q را در اندازه 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با توجه به این که پنل استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع Ultra-Speed IPS بوده در نتیجه می توان گفت که محتوای مد نظر کاربر با سرعت بالا، بدون تار شدن و ذره ای چالش به نمایش گذاشته خواهد شد! لازم به ذکر است که با وجود این پنل قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن 2K لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت کوار مستر دارای روشنایی 600 nits در حالت (SDR) و 1200 nits در حالت (HDR Peak) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت کولر مستر برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 و 99 درصدی Adobe RGB است. با ویژگی های یاد شده می توان گفت که با یکی از برترین و رده بالاترین مانیتورهای گیمینگ در بازار روبرو هستیم!

تجربه عملکرد همه جانبه با مانیتور گیمینگ کولر مستر مدل TEMPEST GP27Q

مجهز پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت USB Type C، یک عدد پورت USB 3.2 Type B، دو عدد پورت USB 3.2 Type A، دو عدد پورت HDMI 2.0 و یک عدد پورتDisplayPort  به همراه یمک عدد جک 3.5 میلی متری هدفون می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. پورت USB Type C نیز این امکان را به شما خواهد داد تا علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز می توان جهت تبادل دیتا نیز استفاده کنید. با استفاده از جک هدفون هم نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! شرکت Cooler Master همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q شامل Adaptive Sync، FreeSync، G-Sync و Low Blue Light می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

تجربه عملکرد همه جانبه با مانیتور گیمینگ کولر مستر مدل TEMPEST GP27Q

سوئیچ KVM و طراحی گیمرپسند!

از ویژگی های برتری که در ساخت مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q کولر مستر مورد استفاده قرار گرفته است می توان به سازگاری با سوئیچ KVM اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا موس/کیبورد و مانیتور خود را به دو سیستم کامپیوتری متصل کرده و از طریق یک سوئیچ جابجا کند! شرکت کولر مستر این مدل از مانیتور خود را به صورت کاملا گیمرپسند طراحی کرده و با توجه به برخورداری از نورپردازی و پایه ارگونومیک می توان گفت که با یکی از جذاب ترین و منعطف ترین مانیتورهای بازار روبرو هستیم. این مدل مانیتور به دلیل برخورداری از قابلیت تنظیم چرخش 15 درجه ای، تنظیم میزان شیب از -5 تا 20 درجه، قابلیت تنظیم ارتفاع از 0 تا 110 میلی متر توانسته لقب یکی از منعطف ترین مانیتورهای شرکت کولر مستر را به دست آورد. لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده را می توانید در قسمت پشتی مانیتور مشاهده کنید. از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27Q می توان به سیستم صوتی باکیفیت اشاره کرد. شرکت کولر مستر به منظور جلوگیری از صرف هزینه های اضافی جهت تهیه اسپیکر جداگانه علاوه بر ورودی های صدا از 2 اسپیکر باکیفیت نیز بهره برده است. لازم به ذکر است که اسپیکرهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 3 وات (دو عدد اسپیکر 1.5 واتی) بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند.

منبع: coolermaster