کیبوردهای زیادی توسط شرکت های مختلف با هدف رفع نیاز کاربران طراحی و روانه بازارهای جهانی شده اند تا کاربران با استفاده از آن ها به فعالیت های خود مشغول باشند! کیبوردهایی که دارای قابلیت های و امکانات رده بالا هستند به دلیل رفع نیاز کاربر نسبت به دیگر کیبوردها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. در بین تولید کنندگان برتر کیبورد می توان به شرکت پرطرفدار کولر مستر اشاره کرد که به دلیل تولید محصولات خلاقانه و باکیفیت توانسته دنیای سخت افزار را دگرگون کند! کیبورد یکی از چندین محصولات تولیدی شرکت کولر مستر محسوب می شود که همانند دیگر محصولات علاوه بر برخورداری از ظاهری مدرن، قابلیت ها و امکانات متعددی را در اختیار دارند. از نمونه کیبوردهای رده بالا و حرفه ای Cooler Master می توان به مدل SK622 اشاره کرد که از ویژگی های خاصی همچون اندازه ای تا 40 درصد کم تر نسبت به دیگر کیبوردها، رابط بی سیم، نورپردازی و ... برخوردار است!

در طراحی این مدل کیبورد از بدنه ای بدون قاب استفاده شده که باعث می شود تا کاربر علاوه بر بهره مندی از تسلط بیشتر، قادر به تمیز کردن راحت کیبورد نیز شود! امکان برقراری ارتباط با چندین دستگاه به صورت همزمان، قابلیت سازگاری با سیستم عامل های مختلف و قابلیت دسترسی آسان به تنظیمات کلی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 کولر مستر محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد گیمینگ شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید! لازم به ذکر است که گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان به بررسی کیبوردهای متعدد پرداخته تا کاربران برای انتخاب کیبورد مناسب با فعالیت خود هیچ چالشی نداشته باشند! جهت دسترسی به دیگر بررسی هایی که در مورد کیبوردهای گیمینگ پرداخته شده می توانید به قسمت اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید!

مشخصات فنی کیبورد کولر مستر SK622

طراحی 60 درصدی و گیمرپسند!

ابعاد کوچک و مناسب از مهم ترین ویژگی هایی محسوب می شود که مهندسان و طراحان شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 از آن بهره برده اند! از دیگر ویژگی های مهم طراحی شده این مدل از کیبورد نیز می توان به بدنه ای باریک و بدون قاب اشاره کرد که موجب می شود تا کیبورد علاوه بر بالا رفتن میزان جذابیت می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون چالش خاصی اقدام به تمیز کردن قسمت زیرین کلیدهای کیبورد کند! بدنه ای مستحکم و بی نظیر که به دلیل بهره مندی از پلاستیک باکیفیت و صفحه رویی آلومینیومی برس خورده به وجود آمده نیز می تواند یکی از چندین ویژگی مهم کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 محسوب شود. این ویژگی نیز باعث می شود تا کیبورد در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع با هیچ گونه چالشی روبرو نشود. جهت بالا بردن میزان جذابیت و زیبایی کیبورد نیز از نورپردازی حرفه ای استفاده شده است. طراحان نورپردازی را در زیر تک تک کلیدهای کیبورد استفاده کرده اند که باعث شده تا علاوه بر افزایش هیجان کاربر، موجب می شود تا میزان جذابیت سیستم گیمینگ نیز با افزایش روبرو شود! جهت سهولت در استفاده و قرار گرفتن کیبورد در زاویه مناسب از پایه ارگونومیک در قسمت زیرین کیبورد استفاده شده تا کاربر بدون خستگی قادر به استفاده طولانی مدت از کیبورد باشد. در ضمن جهت دسترسی آسان به تنظیماتی همچون کنترل مالتی مدیا، میزان روشنایی نورپردازی و میزان صدا از کلیدهای میان بر که دارای عملکرد ترکیبی هستند استفاده شده تا کاربر با کمک کلید FN به آن ها دسترسی داشته باشد! ابعاد 293x103x30.28 میلی متری و وزن 446 گرمی نیز از دیگر مشخصات ساختاری کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 محسوب می شود!

مشخصات فنی کیبورد کولر مستر SK622

قابلیت متصل شدن همزمان و کلیدهای میانبر!

شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال TTC Low Profile بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند طول عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز استاندارد به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند علاوه بر گیمرها، برای تایپیست ها و ... نیز بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! شرکت Cooler Master در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعدد به عنوان میانبر استفاده کرده است. کلیدهای مالتی مدیا از نمونه کلیدهای میانبر تعبیه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلیدها به منظور کنترل مدیای در حال پخش اضافه شده تا کاربر بدون انجام کار اضافی اقدام به کنترل کردن مدیای در حال پخش کند! به همین دلیل از 3 عدد کلید ترکیبی استفاده کرده و کاربر با فشردن همزمان کلید مخصوص (لوگوی سری محصولات کولر مستر) و کلیدهای F7، F8 و F9 قادر است مدیای در حال پخش را کنترل نماید! با استفاده از کلیدهای مالتی قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! از دیگر کلیدهای میانبر استفاده شده در کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 نیز می توان به کلیدهای تنظیم میزان روشنایی نورپردازی، 1 عدد کلید به منظور قطع و وصل صدا و 2 کلید جهت کاهش و افزایش میزان صدای سیستم اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحان این شرکت علاوه بر کلیدهای ترکیبی به منظور کنترل مالتی مدیا از دیگر کلیدهای اختصاصی نیز در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند.

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 می توان به قابلیت اتصال همزمان به 3 دستگاه مختلف، قابلیت سوئیچ بین آن ها و نورپردازی اشاره کرد. قابلیت سوئیچ شدن از طریق کلیدهای Z، X و C قابل دسترسی بوده تا کاربر در صورت لزوم اقدام به انتخاب یکی از دستگاه های متصل کند. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد مخصوص بازی کولر مستر از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و حالت های نور از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد را می توان با استفاده از کلید میانبر تعبیه شده بر روی کیبورد شخصی سازی کرده و با توجه به برخورداری از 17 افکت مختلف قادر خواهید بود تا طبق سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کرد!

مشخصات فنی کیبورد کولر مستر SK622

پل های ارتباطی و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 از دو روش مختلف برای متصل شدن بهره برده است. روش های استفاده شده در این مدل از کیبورد را می توانید به کمک فناوری بلوتوث نسخه 4.0 و پورت USB-C راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! روش های بی سیم با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارند می تواند شارژدهی مناسبی را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. فناوری بلوتوث طرفداران مخصوص خود را داشته و با توجه به عدم نیاز به دانگل اضافه می تواند ارتباط بدون دردسری را برای کاربر به وجود بیاورد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل کیبورد کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند. متصل شدن به صورت سیمی (USB-C to USB-A) از دیگر روش هایی است که شرکت کولر مستر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد استفاده کنید. در ضمن این روش علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز کیبورد می تواند به صورت همزمان باتری داخلی آن را نیز شارژ کند! طراحان این مدل کیبورد جهت تامین انرژی مورد نیاز کیبورد نیز از باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعت (2 عدد باتری 2000 میلی آمپر ساعت) استفاده کرده اند. باتری تعبیه شده با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی بالایی را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که شارژدهی باتری تعبیه شده در این مدل کیبورد در صورت غیر فعال بودن نورپردازی می تواند امکان استفاده بدون سیم را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت کولر مستر محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که کیبورد گیمینگ بی سیم SK622 از دیگر ویژگی ها و امکاناتی همچون حافظه آنبرد 512 کیلوبایتی (جهت ذخیره تنظیمات)، نرم افزار اختصاصی Cooler Master MasterPlus+ (جهت دسترسی و تنظیم راحت کارکرد کیبورد)، پردازنده داخلی از نوع 32bit RAM Cortex M0 نرخ نمونه برداری 1000 هرتز (در هنگام اتصال سیمی) و نرخ نمونه برداری 125 هرتز (در هنگام اتصال از طریق فناوری بلوتوث) به همراه قابلیت سازگاری با سیستم عامل های مختلف (Mac OS X 10.10+/iOS 5+/Android 3.2+/Windows 8) برخوردار است!

منبع: coolermaster