شرکت کولر مستر یکی از نمونه برندهای بازارهای محسوب می شود که مشغول تولید انواع مختلف سخت افزار و لوازم جانبی سیستم های کامپیوتری است. با وجود جذابیت و طراحی های حرفه ای که محصولات تولیدی این شرکت (صندلی گیمینگ، کیبورد و ماوس گیمینگ، مانیتور، کیس گیمینگ، خنک کننده، پاور و ...) در اختیار دارند موفق به جلب نظر بسیاری از کاربران در سراسر دنیا شده اند. قابلیت ها و امکانات زیادی نیز در ساخت این محصولات استفاده شده که باعث می شود تا استفاده از آن ها علاوه بر بالا بردن میزان مهارت و عملکرد، راحتی استفاده نیز به وجود بیاید. کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical از نمونه محصولات تولیدی این شرکت محسوب می شود که همه مشخصات لازمه را در اختیار دارد. برای کاربرانی که قصد انجام بازی های ویدئویی و یا تایپ حرفه ای دارند، استفاده از این مدل کیبورد به دلیل بالا بردن میزان مهارت و عملکرد توصیه می شود. از مشخصاتی که باعث شده تا این مدل کیبورد بتواند جوابگوی کاربران حرفه ای باشد می توان به سوئیچ های هیبریدی، بهبودی در پاسخ دهی نسبت به مدل های قبلی، طراحی بدون قاب اشاره کرد که باعث می شود تا کاربر علاوه بر افزایش عملکرد از قابلیت تمیز کردن آسان نیز بهره مند شود. کلیدهای Anti-Ghosting، نورپردازی حرفه ای و کلیدهای میان بر نیز از دیگر ویژگی ها و مشخصات مهم کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد گیمینگ شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

آشنایی با کیبورد گیمینگ Cooler Master MK110 Mem-Chanical

طراحی شیک و کلاسیک!

طراحان شرکت کولر مستر به منظور پوشش سلیقه کاربرانی که به دنبال کیبوردی با طراحی کلاسیک هستند اقدام به تولید کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical کرده اند که از ظاهری شیک و کلاسیک برخوردار است! با حذف قاب دور کیبورد نیز این قابلیت به کاربران داده می شود تا برای تمیز کردن چالش خاصی را تجربه نکرده تا نگهداری از آن به یک امر ساده تبدیل شود. در ضمن این نوع طراحی باعث می شود تا کاربر دسترسی بهتری به کلیدها پیدا کرده و در نتیجه با افزایش عملکرد هنگام انجام بازی های ویدئویی روبرو شود. کولر مستر کلیدها را نیز به صورت شناور بر روی کیبورد تعبیه کرده که باعث شده تا کیبورد به یک قطعه زیبا و استثنایی تبدیل شود. جهت بالاتر بردن میزان جذابیت و افزایش میزان هیجان کاربر نیز از نورپردازی حرفه ای در 6 نقطه از کیبورد استفاده شده است. در ضمن نورپردازی اضافه شده با توجه به قابلیت تغییر می تواند طبق سلیقه شخصی کاربر به نمایش دربیاید! بدنه این مدل کیبورد از مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده (ترکیب فلز و پلاستیک) تا قادر باشد در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع دوام بالایی داشته باشد! در ضمن این مدل کیبورد از کلیدهای میانبر (کلیدهای کنترل نورپردازی) برخوردار بوده تا کاربر بدون انجام دادن حرکات اضافی اقدام به شخصی سازی کند! شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد MK110 Mem-Chanical از ابعاد استاندارد 440x134x40.3 میلی متر استفاده کرده تا فضای زیادی از میز کاربر اشغال نشده و با توجه به وزن مناسب 1037 گرمی که در اختیار دارد امکان حمل و نقل آسان را نیز برای کاربر فراهم خواهد کرد. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری از پایه این امکان به کاربر داده می شود تا زاویه ایده آل خود را به دست آورده و بدون خستگی به استفاده از کیبورد بپردازد.

آشنایی با کیبورد گیمینگ Cooler Master MK110 Mem-Chanical

مجهز به سوئیچ های هیبریدی و کلیدهای میانبر!

شرکت کولر مستر به منظور بالا بردن اطمینان و دقت کیبورد گیمینگ MK110 از سوئیچ های مکانیکال بهره برده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع هیبریدی بوده که قادر هستند دقت شما را هنگام انجام بازی های حساس و هیجانی بالا برده تا درصد پیروزی شما افزایش یابد. در ضمن این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد ثابت مانده و از کارکردی بدون لرزش به همراه زمان پاسخ گویی مناسب و طول عمر 50 میلیون ضربه ای برخوردار باشند! سوئیچ های هیبردی در واقع از ترکیب ادغام سوئیچ های مکانیکی و غشایی به وجود آمده است! سوئیچ های هیبریدی همانند دیگر سوئیچ ها با تداعی کردن صفحه کلید های معمولی می تواند صدای قابل شنیدنی از خود تولید کرده و به کسانی که به این نوع سوئیچ ها عادت دارند نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. شرکت کولر مستر به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت کیبورد MK110 از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل کیبورد را می توانید در زیر کلیدهای تعبیه شده مشاهده کنید! در ضمن نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد از قابلیت شخصی سازی برخوردار بوده تا نوع نورپردازی کیبورد را مطابق با سلیقه شخصی خود به اجرا دربیاورید! شرکت Cooler Master در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعدد به عنوان میانبر استفاده کرده است. از کلیدهای میانبر استفاده شده در کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical می توان به کلید تنظیم میزان روشنایی نورپردازی در حالت Medium، کلید افزایش شدت رنگ های فرمز (F2)، سبز (F3) و آبی (F4) اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحان این شرکت جهت فعال سازی این کلیدها از یک کلید ترکیبی استفاده شده و کاربر با فشردن همزمان کلید مخصوص (لوگوی سری محصولات کولر مستر) و کلید میان بر مد نظر می تواند بدون دردسر و حرکات اضافی به کنترل نورپردازی بپردازد.

 

آشنایی با کیبورد گیمینگ Cooler Master MK110 Mem-Chanical

پل های ارتباطی و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master جهت پوشش دادن سلیقه کاربران در ساخت کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical  از روش سیمی برای متصل شدن استفاده کرده است. روش استفاده شده در این مدل از کیبورد را می توانید به کمک پورت USB Type-A راه اندازی کرده و به دستگاه مد نظر خود متصل کنید! متصل شدن به صورت سیمی از روش هایی است که شرکت کولر مستر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ MK110 Mem-Chanical استفاده کرده است. این نوع رابط همانند رابط های بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری که در کیبوردهای بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد بدون نگرانی بابت اتمام شارژ استفاده کنید. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده از ویژگی هایی همچون طول مناسب 1.8 متری و کیفیت بی نظیر برخوردار بوده که باعث می شود تا کاربر علاوه بر آزادی عمل بیشتر، بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی زود هنگام به استفاده از کیبورد بپردازد. فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت کولر مستر محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که نرخ پاسخگویی کیبورد گیمینگ MK110 کولر مستر برابر با 125 هرتز بوده که باعث می شود تا دستورات کاربر در کوتاه ترین زمان ممکن به اجرا دربیایند!

آشنایی با کیبورد گیمینگ Cooler Master MK110 Mem-Chanical

منبع: coolermaster