از ایده آل ترین و مناسب ترین صندلی هایی که می تواند برای انجام انواع مختلف فعالیت ها همچون انجام بازی های ویدئویی، تماشای تلویزیون، انجام فعالیت های روزانه با سیستم کامپیوتری و ... می توان به صندلی گیمینگ Caliber X1C اشاره کرد. این مدل صندلی توسط شرکت کولر مستر طراحی و تولید شده است! طراحی شیک و ساده ای که این صندلی در اختیار دارد قادر است رنگ و لعاب تازه ای را برای محیط به وجود آورده و انجام هر گونه فعالیتی را برای کاربر جذاب و هیجان انگیز کند. مهندسان و طراحان شرکت کولر مستر در ساخت Caliber X1C از مواد اولیه مرغوب و سازگار با محیط زیست استفاده کرده اند و با توجه به لایه بی نظیری که در اختیار دارد می تواند از نشستن گرد و غبار، پاشش آب و خراش جلوگیری کند! در ضمن با وجود فناوری پارچه COOL-IN و فناوری خنک کننده که در ساخت این مدل صندلی گیمینگ استفاده شده می توان گفت که سطح صندلی علاوه بر خنک ماندن قادر است هوای گرم ایجاد شده در بدن را خارج کرده تا کاربر قادر به استفاده طولانی مدت از صندلی باشد! قابلیت مقاومت در برابر 30000 ضربه چاقوی مستقیم، پشتیبانی از قابلیت تغییر زاویه پشتی، تغییر قرارگیری دسته در جهات مختلف، پایه های استاندارد و ... نیز از دیگر ویژگی های صندلی گیمینگ Caliber X1C محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از صندلی شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی صندلی گیمینگ Cooler Master Caliber X1C

طراحی هوشمندانه و استادانه!

شرکت Cooler Master در ساخت صندلی گیمینگ Caliber X1C از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده کرده که می تواند سازگاری 100 درصدی با محیط زیست داشته باشد! در طراحی ظاهری نیز شاهد بالشتک هایی هستیم که در در قسمت بالایی و انتهایی پشتی استفاده شده تا بتوانید با تکیه دادن سر و کمر خود به آن ها از خستگی و آسیب های جدی جلوگیری کنید. دسته های طراحی شده این صندلی نیز از ابعاد استانداردی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت تغییر زاویه، ارتفاع و عمق، این امکان را به کاربران خواهد داد تا بتوانند آن را متناسب با راحتی دستان خود تنظیم کنند! پشتی صندلی گیمینگ Caliber X1C از قابلیت تنظیم زاویه تا 180 درجه برخوردار بوده که شما را قادر می سازد تا بتوانید برای دراز کشیدن نیز از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که نشیمنگاه این صندلی نیز همانند دسته های آن از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار بوده و با توجه به جنس پارچه بی نظیری که صندلی در اختیار دارد می تواند از ایجاد حرارت جلوگیری کند. در قسمت زیرین صندلی نیز شاهد 5 چرخ استاندارد و باکیفیت هستیم که با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کنند. در ضمن طبق اعلام سایت اصلی شرکت کولر مستر این مدل صندلی از قابلیت مقاومت در برابر 30000 ضربه چاقو مستقیم بدون پارگی نیز برخوردار است!

 

بررسی صندلی گیمینگ Cooler Master Caliber X1C

فناوری ساختاری و قابلیت تغییر نقاط مختلف صندلی!

طراحان و مهندسان حرفه ای کولر مستر به منظور راحتی کاربران در هنگام استفاده از صندلی گیمینگ Caliber X1C در طراحی پارچه از فناوری پیشرفته و کاربردی COOL-IN Fabric استفاده کرده اند! این فناوری با خارج کردن دمای ایجاد شده در بدن و عبور دادن آن از پارچه استفاده شده در صندلی شرایط بسیار ایده آل را برای کاربران به وجود خواهد آورد. از دیگر ویژگی های پارچه استفاده شده در این مدل صندلی نیز می توان به قابلیت اضافه کردن بازدم هوای خشک و خنک به سطح صندلی اشاره کرد که باعث می شود تا با کاهش دمای محسوس صندلی، امکان تبخیر تعریق و انتقال گرمای ایجاد شده در بدن انسان فراهم شود! در نتیجه می توان گفت که صندلی Caliber X1C نسبت به دیگر صندلی های موجود در بازار از راحتی بسیار بالایی برخوردار است! پشتی قابل تنظیم از دیگر امکاناتی است که برند کولر مستر در طراحی این مدل از صندلی خود از آن استفاده کرده است. این ویژگی نیز به منظور جلوگیری از ناراحتی که هنگام نشستن به وجود می آید اضافه شده است. با خارج کردن صندلی از حالت قفل و تنظیم کردن زاویه پشتی آن از 90 تا 180 درجه (بر حسب راحتی) می توانید به راحتی کامل استفاده از این صندلی برسید! در ضمن برای برخورداری از این قابلیت می بایست از اهرمی که در قسمت زیرین صندلی تعبیه شده است استفاده نمایید.

بررسی صندلی گیمینگ Cooler Master Caliber X1C

از دیگر ویژگی های و امکانات تعبیه شده در این مدل از صندلی گیمینگ کولر مستر می توان به دسته های 4D اشاره کرد. دسته های 4D قابلیت تنظیم دسته را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود در 4 جهت (چپ و راست؛ بالا و پایین، جلو و عقب و یا چرخش حول محور پایه دسته) مختلف تغییر دهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. در ضمن با توجه به لایه نرمی که بر روی دسته ها اضافه شده این امکان را خواهید داشت تا بتوانید مدت زمان طولانی به تکیه دادن آرنج خود بدون هیچ گونه خستگی و احساس درد اقدام کنید! چرخ های استاندارد نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت Cooler Master در طراحی و ساخت صندلی گیمینگ Caliber X1C کولر مستر استفاده کرده است. چرخ های تعبیه شده همانند دیگر قسمت های صندلی از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار بوده تا قادر باشد مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکل خاصی برای کاربر کارایی داشته باشد. چرخ های موجود با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کرده و قابلیت چرخش 360 درجه ای را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

بررسی صندلی گیمینگ Cooler Master Caliber X1C

دارای استراحتگاه سر و تکیه گاه ستون فقرات!

کولر مستر به منظور جلوگیری از گرفتگی احتمالی عضلات و دردهای ناشی، از یک بالش نرم د قسمت بالایی صندلی استفاده کرده است. بالش تعبیه شده در صندلی گیمینگ کولر مستر Caliber X1C نیز همانند دیگر نقاط از مرغوب ترین و نرم ترین مواد اولیه ساخته شده و با توجه به ساختار ریل مانندی که در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ارتفاع آن را بر حسب راحتی و متناسب با قد خود آن را تنظیم کنید! در ضمن بالش تعبیه شده در این مدل صندلی از قابلیت جداسازی نیز برخوردار بوده تا کاربر برای تعویض آن با هیچ چالشی روبرو نشود! بالشت موجود در قسمت انتهایی صندلی (تکیه گاه ستون فقرات) از دیگر ویژگی های طراحی صندلی گیمینگ Caliber X1C محسوب می شود. طراحان شرکت Cooler Master جهت پشتیبانی صندلی از ستون فقرات کاربر، در ساخت آن از تکیه گاه مخصوصی استفاده کرده اند. با توجه به بهره مندی از تکیه گاه ستون فقرات این امکان را خواهید داشت تا مدت زمان زیادی بدون نگرانی بابت خستگی ناشی از نشستن زیاد، مشغول بازی کردن باشید! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از صندلی شرکت کولر مستر از وزنی برابر با 24.7 کیلوگرم و بدنه مقاوم در برابر خراشیدگی برخوردار است.

منبع: cooler master