صندلی گیمینگ لازمه ی سیستم های گیمینگ و کاربرانی که مشغول استریم هستند بوده که موجب می شود تا کاربران زیادی به تماشای استریم بنشینند! صندلی های گیمینگ علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ، با توجه به برخورداری از راحتی بسیار زیاد می توانند از آسیب های جدی جلوگیری کرده و کاربران را به استفاده طولانی مدت از آن ترغیب کنند! صندلی های گیمینگ با توجه به مواد تشکیل دهنده مخصوصی که در اختیار دارند قادر به اشتراک گذاری راحتی هستند. در بین هزاران مدل صندلی گیمینگ راحت تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی یکی از مدل های حرفه ای و رده بالای بازار بپردازیم. صندلی مورد نظر ما جهت بررسی توسط شرکت Cooler Master با عنوان Caliber X1 طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است! در ساخت این مدل صندلی از فیبر کربنی استفاده شده که باعث می شود تا هنگام استفاده از راحتی بیش تری بهره مند شوید! مهندسان و طراحان شرکت کولر مستر به فکر گیمرهای حرفه ای که ساعت های زیادی را مشغول انجام بازی های ویدئویی هستند نیز بوده و در ساخت آن از بالشتک هایی در قسمت بالایی و انتهایی پشتی استفاده کرده است. با وجود قابلیت تغییر نقاط مختلف نیز این امکان به کاربران داده می شود تا بر حسب راحتی خود اقدام به تنظیم صندلی کنند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر صندلی گیمینگ Caliber X1 کولر مستر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر Caliber X1

استحکام و راحتی بی نظیر صندلی گیمینگ!

تمامی صندلی های گیمینگ که توسط شرکت کولر مستر طراحی و تولید شده علاوه بر زیبایی و راحتی بیش از حدی که در اختیار دارند، از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار هستند. شرکت کولر مستر به دلیل استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه توانسته استحکام زیاد صندلی های خود را تضمین کند. ویژگی یاد شده باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی اقدام به استفاده طولانی مدت از صندلی کند. Cooler Master این مدل از صندلی را در رنگ مشکی طراحی کرده است. رنگ مشکی باعث شده تا صندلی گیمینگ Caliber X1 از ظاهری شیک برخوردار شده و میزان جذابیت سیستم گیمینگ را نیز می تواند تا حد زیادی افزایش دهد. طراحان همچنین به منظور ایجاد راحتی بیش از حد کاربر در ساخت این صندلی از تکیه گاه های هوشمندانه استفاده کرده اند. تکیه گاه های تعبیه شده را می توانید در قسمت بالایی و انتهایی پشتی که به صورت برآمده طراحی شده است مشاهده کنید. لازم به ذکر است که تکیه گاه های تعبیه شده با توجه به قابلیت تنظیم می تواند راحتی کاربر را بیش از پیش تضمین کند. بالشتک بالایی نیز به منظور تکیه گاه گردن اضافه شده و با توجه به قابلیت تنظیم و جداسازی می تواند نیاز کاربر را به طور کامل برطرف کند. قابلیت تنظیم دسته های تعبیه شده در 4 جهت مختلف، تنظیم ارتفاع و قابلیت تنظیم پشتی تا 180 درجه از دیگر ویژگی هایی است که از قابلیت تغییر برخوردار هستند! از دیگر ویژگی های ساختاری صندلی گیمینگ Caliber X1 می توان به بدنه ای مستحکم ساخته شده از ترکیب آلومینیوم و آلیاژ فولاد، وزن 24.7 کیلوگرمی و قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم اشاره کرد.

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر Caliber X1

دسته های 4 بعدی و امکان ایجاد شرایط ایده آل!

از طراحی های مثبت و مهم صندلی گیمینگ Caliber X1 کولر مستر می توان به دسته های استاندارد و قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی دسته های این مدل صندلی گیمینگ کولر مستر همانند دیگر نقاط صندلی از طراحی ارگونومیک بهره مند است. کاربر هنگام تنظیم دسته های آن قادر خواهد بود آن را در 4 جهت اصلی (چپ و راست؛ بالا و پایین، جلو و عقب و یا چرخش حول محور پایه دسته) حرکت دهد! قابلیت تنظیم دسته این امکان را به کاربر خواهد داد تا قادر باشد دسته های صندلی را متناسب با قرار گیری راحت دستان خود تغییر بدهد. این ویژگی بیشتر برای PC گیمرها مفید بوده تا هنگام استفاده از ماوس و کیبورد راحتی و تسلط کامل را داشته باشند. با تنظیم درست و استاندارد دسته های صندلی می توانید از فشار وارده در بین بازو و آرنج را کاهش داده و از اثرات مخرب آن نیز جلوگیری کنید!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر Caliber X1

طراحان خوش ذوق صندلی گیمینگ Caliber X1 جهت استراحت، اذیت نشدن و جلوگیری از خستگی گردن کاربر بالشتک های مخصوص در قسمت بالایی و انتهایی صندلی را اضافه کرده اند. بالشتک اضافه شده در قسمت بالایی صندلی با توجه به جنس نرم و مرغوبی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا در هنگام نیاز برای تکیه دادن سر خود از آن استفاده کنید. از ویژگی های موجود در بالشتک تعبیه شده نیز می توان به قابلیت تنظیم با فرم گردن کاربر و انعطاف پذیری به همراه قابلیت جداسازی اشاره کرد. لازم به ذکر است با توجه به قابلیت تنظیم که بالشتک در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ارتفاع آن را بر حسب راحتی و متناسب با قد خود آن را تنظیم کنید! تکیه گاه ستون فقرات نیز همانند بالشتک تعبیه شده جهت راحتی کاربر اضافه شده و با توجه به قابلیت تنظیم این امکان به کاربر داده شده تا بر حسب راحتی خود ارتفاع آن را تنظیم کرده و به راحتی ایده آل دست پیدا کند! این تکیه گاه با توجه به قابلیت پر کردن گودی کمر می توان علاوه بر جلوگیری از آسیب های جدی، قابلیت استفاده طولانی مدت را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد!

بررسی صندلی گیمینگ کولر مستر Caliber X1

قابلیت تنظیم پشتی و ارتفاع صندلی!

پشتی قابل تنظیم از امکاناتی است که شرکت Cooler Master در طراحی صندلی گیمینگ Caliber X1 از آن استفاده کرده است. این ویژگی نیز به منظور جلوگیری از ناراحتی که هنگام نشستن به وجود می آید اضافه شده است. با خارج کردن صندلی از حالت قفل و تنظیم کردن زاویه پشتی آن از 90 تا 180 درجه (بر حسب راحتی) می توانید به راحتی کامل استفاده از این صندلی برسید! در ضمن برای برخورداری از این قابلیت می بایست از اهرمی که در قسمت زیرین صندلی تعبیه شده است استفاده نمایید. طراحان Cooler Master همچنین به منظور ایجاد تجربه لذت بخش از یک نشیمنگاه کاربردی استفاده کرده است. نشیمنگاه استفاده شده در این مدل صندلی از نرمی بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به فوم هایی که از چگالی و تراکم بسیار بالایی برخوردار هستند می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا برای استفاده طولانی مدت با این صندلی نگرانی نداشته باشند! در قسمت زیرین صندلی نیز شاهد 5 چرخ استاندارد 75 میلی متری و باکیفیت هستیم که با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کند. چرخ های تعبیه شده همانند دیگر قسمت های صندلی از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار بوده تا قادر باشد مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکل خاصی برای کاربر کارایی داشته باشد. چرخ های موجود با توجه به طراحی حرفه ای که دارند می توانند نیروی وارده در اثر نشستن را به خوبی کنترل کرده و قابلیت چرخش 360 درجه ای را در اختیار کاربر قرار دهد. مهندسان شرکت کولر مستر از یک پیستون بالابر گازی که دارای گواهینامه Class 4 است استفاده کرده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده طولانی مدت کاملا مناسب باشد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که صندلی گیمینگ Caliber X1 از قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم نیز برخوردار است!

منبع: coolermaster