طرفداران کامپیوترهای کوچک و جمع و جور از این به بعد یک گزینه جدید برای استفاده به عنوان کارت گرافیک در اختیار دارند! به طور کلی کامپیوترهای گیمینگ و ورک استیشن با فرم فاکتور کوچک در چند وقت اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که حتی بهترین کیس های دنیا با فرم فاکتور اسمال (SFF)، زمانی که پای کارت گرافیک به میان می آید با محدودیت هایی روبرو هستند! به این ترتیب اغلب کامپیوترهای کوچک با مشکل ضعف در ناحیه کارت گرافیک مواجه اند.

اما شرکت Colorful با معرفی کارت گرافیک iGame RTX 4060 Ti Mini این مشکلات را از بین برده است! این کارت گرافیک بدون نیاز به بدنه زمخت و سه فنه، مزایای یکی از گرافیک های قدرتمند سری RTX 40 انویدیا را به سیستم شما اضافه می کند.

مشخصات کارت گرافیک کالرفول RTX 4060 Ti Mini

کارت گرافیک کالرفول iGame RTX 4060 Ti Mini احتمالاً در دو نسخه با حافظه های 8 گیگابایت و 16 گیگابایت راهی بازار می شود. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این کارت گرافیک تنها 195 میلی متر طول دارد و از این جهت به یکی از کوچکترین گرافیک های 16 گیگابایت در دنیا تبدیل شده است! البته متأسفانه این کارت گرافیک هنوز به اندازه ای کوچک نیست تا بتوان از آن در کیس های Mini-ITX استفاده کرد. دلیل این موضوع خنک کنند 14.5 سانتی متری آن است.

هر دو نسخه 8GB و 16GB از کارت گرافیک Colorful iGame 4060 Ti Mini با فرکانس 2580 مگاهرتز کار می کنند. البته نسخه 16 گیگابایت به توان حرارتی کمی بیشترِ 165 وات نیاز دارد. این در حالی است که توان حرارتی نسخه 8 گیگابایت برابر با 160 وات است. هر دو نسخه دارای سه درگاه DisplayPort و یک پورت HDMI هستند و بهتر است تا در کنار آنها از یک منبع تغذیه 500 وات استفاده شود.

مشخصات کارت گرافیک کالرفول RTX 4060 Ti Mini

با وجود اینکه کارت گرافیک iGame RTX 4060 Ti Mini به طور رسمی بر روی وب سایت Colorful قرار گرفته است، اما این محصول هنوز برای خرید عمومی راهی بازار نشده است.

تغییر سایز کارت گرافیک برای استفاده در کیس های SFF امیدواری زیادی را در بین گیمرها و علاقه مندان به مبحث سخت افزار ایجاد کرده است. کالرفول با رونمایی از کارت گرافیک iGame RTX 4060 Ti Mini به نوعی در این زمینه پیش قدم شده است. این گرافیک با بدنه ای برس خورده و براق، طراحی ظاهری جذابی نیز دارد و حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. کسانی که از کارت گرافیک های مشکی و یکنواخت خسته شده اند و در عین حال نورپردازی RGB برایشان مهم نیست، می توانند بر روی این مدل حساب باز کنند. البته بدنه این کارت گرافیک به اندازه ای براق هست که در کنار سایر قطعات کرومی یا مشکی سیستم، هارمونی قابل توجهی را ایجاد کند.

مشخصات کارت گرافیک کالرفول RTX 4060 Ti Mini

درست است که کارت گرافیک iGame RTX 4060 Ti Mini جذابیت های زیادی دارد، اما یک نگرانی در مورد آن وجود دارد: شرکت Colorful در چین واقع است و این موضوع قطعاً دسترسی به این کارت گرافیک را در بازارهای جهانی سخت می کند! باید منتظر بمانیم و ببینیم که توزیع و قیمت این محصول به چه صورت خواهد بود.

منبع: windowscentral