برند کالرفول به تازگی از لپ تاپ گیمینگ EVOL X15 AT با سخت افزار داخلی قدرتمند و تکنولوژی های رده بالا رونمایی کرده است. این لپ تاپ جدید در پی موفقیت مدل EVOL X16 Pro به بازار آمده و پیش بینی می شود تا از آن هم استقبال خوبی در بازار به عمل آید. بیایید با مشخصات لپ تاپ جدید مدل Colorful EVOL X15 AT بیشتر آشنا شویم.

بررسی لپ تاپ کالرفول Colorful EVOL X15 AT

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ کالرفول EVOL X15 AT

یکی از ویژگی های رده بالا و چشمگیر لپ تاپ EVOL X15 AT، صفحه نمایش 15.6 اینچی آن است. این صفحه نمایش از رزولوشن QHD (2560x1440) و نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز برخوردار است و از فناوری NVIDIA G-Sync پشتیبانی می کند. این مشخصات کیفیت تصویر ایده آل در هنگام بازی را تضمین می کنند و از مات شدن یا سایه دار شدن تصویرهای سریع و اکشن جلوگیری به عمل می آورند.
لپ تاپ کالرفول EVOL X15 AT در رنگ های آبی، خاکستری و بنفش عرضه شده است و نسخه جهانی آن با نسخه چینی اش یک تفاوت ظاهری کوچک دارد. پنل پشتی نسخه جهانی این لپ تاپ کاملاً ساده است، اما بر روی پنل پشتی نسخه چینی آن یک کلمه چینی به معنای «توان و قدرت» نوشته شده است. در عکس زیر می توانید این دو نسخه را مشاهده کنید:

بررسی لپ تاپ کالرفول Colorful EVOL X15 AT

لپ تاپ Colorful EVOL X15 AT از جدیدترین پردازنده نسل 13 اینتل سری Core قدرت می گیرد و در آن از کارت گرافیک های انویدیا جی فورس RTX 4050 و RTX 4060 استفاده شده است. این لپ تاپ از جدیدترین تکنولوژی های روز نیز بهره می برد و تجربه گیمینگ شما را بهبود می بخشد. از جمله این تکنولوژی ها می توان به NVIDIA DLSS 3 و NVIDIA Reflex اشاره کرد که عملکرد گرافیکی لپ تاپ را چندین سطح ارتقا می دهند. لازم به ذکر است که لپ تاپ EVOL X15 AT با کارت گرافیک جی فورس RTX 4060 8GB قابلیت های گرافیکی بهتری را ارائه می دهد و از حداکثر توان حرارتی 140 وات پشتیبانی می کند.

به منظور خنک سازی قطعات داخلی در هنگام اجرای بازی های سنگین، در لپ تاپ کالرفول EVOL X15 AT از تکنولوژی Storm Blade 4.0 استفاده شده است. این سیستم خنک سازی پیشرفته از دو فن بهره می برد که پره های آنها بازطراحی شده و به 79 فین مجهز شده اند. این نوع طراحی جابجایی هوا در داخل لپ تاپ را تقویت می کند. همچنین سیستم دفع حرارت لپ تاپ جدید کالرفول به 6 هیت پایپ نیز مجهز است که به طور مستقیم با CPU و GPU ارتباط دارند.

امکانات ارتباطی لپ تاپ کالرفول EVOL X15 AT شامل پورت USB-C (با پشتیبانی از تاندربولت 4) می شود. این پورت از پهنای باند بی نظیر 40 گیگابیت در ثانیه در هنگام انتقال دیتا پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت رم DDR5 است که امکان ارتقای آن تا ظرفیت عالی 64 گیگابایت نیز وجود دارد. ضمن اینکه این محصول جدید به 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی PCIe NVMe SSD نیز مجهز است. به منظور ارتقای ظرفیت حافظه داخلی، یک اسلات خالی M.2 برای لپ تاپ EVOL X15 AT در نظر گرفته شده است. از طریق این اسلات می توانید حافظه های ذخیره سازی M.2 PCIe Gen3 SSD را به دستگاه خود اضافه کرده و حافظه داخلی آن را افزایش دهید.

بررسی لپ تاپ کالرفول Colorful EVOL X15 AT

قیمت لپ تاپ گیمینگ کالرفول EVOL X15 AT

قیمت کانفیگ های مختلف لپ تاپ گیمینگ COLORFUL EVOL X15 AT به صورت زیر اعلام شده است:
•    پردازنده Core i5-13500HX و کارت گرافیک RTX 4060: 919 دلار
•    پردازنده Core i7-13700HX با کارت گرافیک RTX 4050: 969 دلار

اطلاعات مربوط به توزیع این لپ تاپ در بازار متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina