پس از اینکه هفته گذشته نسخه بتای اندروید کلاب هاوس به صورت محدود و private مورد تست قرار گرفت، امروز در تاریخ 9 می 2021 (19 اردیبهشت 1400) اعلام شد که این نسخه به صورت عمومی در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است. این اپلیکیشن در بحبوحه پاندمی کرونا و در اوایل سال 2021 معرفی شد و توانست به سرعت به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند. اما کلاب هاوس فقط بر روی گوشی آیفون قابل نصب بود و کاربران گوشی های اندرویدی برای مدتی طولانی قادر به استفاده از آن نبودند. از دست دادن بازار گوشی های اندرویدی چیزی نبود که سازندگان کلاب هاوس می خواستند! پس نسخه اندروید آن را نیز بالاخره در دسترس کاربران قرار داده اند. البته نسخه اندروید کلاب هاوس هنوز نسخه بتا است و برخی ویژگی های نسخه اصلی هنوز به آن اضافه نشده است.

بالاخره نسخه اندروید کلاب هاوس منتشر شد!

تیم کلاب هاوس در این رابطه چنین اظهار نظر کرده است:

«برنامه ما ظرف چند هفته آینده این است که فیدبک های کاربران را جمع آوری کرده و مشکلات احتمالی نسخه اندروید اپلیکیشن را برطرف کنیم. همچنین در این مدت برخی امکانات باقی مانده را (شامل قابلیت پرداخت و ایجاد club) به این اپلیکیشن اضافه خواهیم کرد. البته تا زمان عرضه نسخه نهایی، کاربران کلاب هاوس بر روی نسخه اندرویدی می توانند دوستان خود را به این اپلیکیشن دعوت کنند. ما از اعضای جدید کاملاً استقبال می کنیم!»

نسخه بتای اپلیکیشن کلاب هاوس بر روی اندروید هنوز فاقد برخی از ویژگی های نسخه اصلی است. این ویژگی ها توسط تیم کلاب هاوس به صورت زیر لیست شده اند و در نسخه نهایی به اپلیکیشن اضافه خواهند شد:

امکان فالو کردن تاپیک خاص، قابلیت لوکال کردن و ترجمه داخلی درون اپلیکیشن، ایجاد یا مدیریت کلاب، لینک شدن به اکانت های توئیتر و اینستاگرام، امکان آپدیت کردن نام و نام کاربری داخل اپلیکیشن، سایدبار، قابلیت پرداخت، امکان ریپورت کردن کاربران در تمام قسمت های اپلیکیشن.

ارائه نسخه اندروید کلاب هاوس به رقبای آن اجازه می دهد تا به ویژگی ها و منابع آن دسترسی آسان تری داشته باشند! به این ترتیب پیش بینی می شود تا سرویس هایی مانند Twitter Space و تلگرام از برخی امکانات آن کپی برداری کنند. این موضوع با توجه به اینکه این سرویس ها مانند Twitter Space از قدمت بیشتری برخوردارند و کاربران خود را دارند، ممکن است برای کلاب هاوس مشکل ساز شود. اما به هر حال سازندگان این اپلیکیشن گویا به توانایی های سرویس خود ایمان کافی را داشته اند و قصد دارند تا با ارائه نسخه اندروید، تعداد کاربران اپلیکیشن خود را افزایش دهند.

شما می توانید نسخه اندروید اپلیکیشن کلاب هاوس را هم اکنون از گوگل پلی استور دانلود کنید. توجه داشته باشید که این نسخه اپلیکیشن فعلاً در کشور آمریکا در دسترس است و به زودی برای بریتانیا و دیگر کشورهای انگلیسی زبان نیز ارائه خواهد شد. شما می توانید در کشور ایران نیز این اپلیکیشن را دریافت کرده و بر روی گوشی های iOS یا اندروید خود نصب کنید.

منبع: androidcentral