با توجه به تغییراتی که شرکت های مایکروسافت و گوگل در سرویس های خود داده اند، اکنون شما می توانید به سریع ترین شکل ممکن از پنل ایموجی بر روی مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. همان طور که احتمالاً می دانید، دو روش برای درج ایموجی در مرورگر گوگل کروم وجود دارد: روش اول این است که ایموجی مورد نظر خود را از پنل از پیش تعریف شده در ویندوز 10 انتخاب کنید. برای دسترسی به پنل ایموجی کلیدهای Win و period shortcut (کلید دات بر روی نام پد و کلید > بر روی کیبورد) را به هم زمان فشار دهید. روش دوم هم این است که بر روی تکست باکس مورد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه Emoji را انتخاب نمایید.

بهبود عملکرد مرورگر کروم برای استفاده سریع تر از کیبورد مجازی و ایموجی های ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از پنل ایموجی ویندوز 10 در مرورگر کروم وجود دارد این است که پنجره ایموجی ها یا کیبورد مجازی در مکان اشتباهی از صفحه نمایش ظاهر می شد. مطابق با اعلام مایکروسافت، این مشکل به دلیل سازگار نبودن حالت زوم مرورگر با ابعاد تعریف شده در فایل CSS پنل ایموجی رخ می دهد و مرورگر قادر به تبدیل صحیح پیکسل ها در حالت زوم نیست. نتیجه این می شود که پنجره ایموجی ها در برخی وب سایت ها و سرویس ها در مکان اشتباه و نامناسبی از صفحه نمایش ظاهر می شود. این باگ همچنین در هنگام کار با کیبورد مجازی در برخی دستگاه های لمسی نیز رخ می دهد و برخی اوقات باعث می شود تا کیبورد مجازی بر روی کادر متنی (تکست باکس) قرار گیرد. به این ترتیب کاربر در هنگام کار با کیبورد مجازی قادر به مشاهده متنی که در حال تایپ آن است، نمی باشد.

بهبود عملکرد مرورگر کروم برای استفاده سریع تر از کیبورد مجازی و ایموجی های ویندوز 10

در تغییر جدیدی که در کدهای هسته کرومیوم داده شده، مایکروسافت تأیید کرده که این کدها با API جدید مایکروسافت سازگار شده اند. این API جدید قادر به دریافت ابعاد صحیح المان های به کار رفته در صفحۀ مرورگر است و به این ترتیب پنجره ایموجی در مکان درست نمایش داده می شود. مایکروسافت در این باره چنین توضیح داده است: «API جدید ابعاد دقیق المان های به کار رفته در صفحه مرورگر را (در هر دو حالت نمایش عادی و زوم) به درستی دریافت کرده و مختصات آنها را به درستی تعیین می کند». 

در حال حاضر و پس از اعمال این تغییرات مشاهده می شود که گوگل کروم پنجره ایموجی ها را درست در کنار کادرهای تکست باکس و المان های قابل ویرایش با متن باز می کند. لازم به ذکر است که این تغییرات فقط بر روی ویندوز اعمال شده اند و امکان استفاده از آنها در سیستم عامل های مک، لینوکس یا Chrome OS وجود ندارد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این باگ فقط در برخی از وب سایت ها مشاهده شده و یک مشکل سراسری به حساب نمی آید. ضمن اینکه شما می توانید محل قرارگیری پنجره ایموجی را در مرورگر کروم بر روی ویندوز 10 به صورت دستی تغییر دهید.

منبع: windowscentral