تب هوش مصنوعی پس از اعلام خبر همکاری مایکروسافت با OpenAI برای ادغام ChatGPT و بینگ به حداکثر میزان خود رسید! در آن زمان به نظر می رسید که مایکروسافت رقابت را برده و به نوعی دستاوردهای چت جی پی تی را به نام خود زده است. اما اکنون این غول نرم افزاری دنیای تکنولوژی از جانب نامی که شاید حتی تصورش را هم نمی کرد با چالشی جدی مواجه شده است: سامسونگ! اخیراً با بررسی کدهای مربوط به مرورگر این شرکت کره ای (Samsung Internet) مشاهده شده است که این مرورگر آمادۀ ادغام با ChatGPT است!

سامسونگ مرورگر خود را به چت جی بی تی مجهز کرد

سامسونگ با ادغام چت جی پی تی با مرورگر خود، رسماً مایکروسافت را به مبارزه دعوت کرده است! ظاهراً در جدیدترین نسخه از مرورگر Internet (ورژن 22.0.0.54) شامل یک قطعه کد هستیم که بر مبنای آن، ChatGPT به عنوان یک قابلیت تجربی به این مرورگر اضافه شده است.

هنوز مشخص نیست که چت جی پی تی به چه صورت با مرورگر Internet سامسونگ ادغام می شود و آیا نحوه دسترسی به آن در این مرورگر تفاوتی با سایر مرورگرها خواهد داشت یا خیر. وب سایت Android Authority که این خبر را پوشش داده است پیش بینی کرده که احتمالاً ChatGPT قابلیت هایی مانند خلاصه سازی صفحات وب را به مرورگر سامسونگ اضافه خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعه به وب سایت چت جی پی تی، درخواست های خود را به طور مستقیم از طریق مرورگر Internet به آن ارسال کرده و پاسخ های آنها را دریافت نمایند.

سامسونگ مرورگر خود را به چت جی بی تی مجهز کرد

بر اساس قطعه کدی که در مرورگر سامسونگ Internet مشاهده شده، چت جی پی تی احتمالاً در بخش Labs (فضای اختصاصی مرورگر برای ویژگی های تجربی) در دسترس قرار خواهد گرفت. قطعه کد مذکور را می توانید در زیر مشاهده کنید:

<string name="pref_chatgpt_enable">Enable ChatGpt</string>

<string name="pref_chatgpt_lab_title">Test ChatGPT</string>

<string name="pref_chatgpt_model">ChatGpt Model</string>

<string name="pref_chatgpt_query">Query For Summarizing</string>

<string name="pref_chatgpt_query_other_message">Enter chatGPT query to test</string>

<string name="pref_chatgpt_title">ChatGpt Settings</string>

جالب اینجاست که همین یکی دو ماه پیش شرکت سامسونگ استفاده از چت جی پی تی را برای تمامی کارکنان خود ممنوع کرده بود! دلیل این موضوع، افشای اطلاعات حساس سامسونگ توسط این چت بات هوش مصنوعی اعلام شده بود. در حدود ماه آوریل 2023 تعدادی از مهندسین سامسونگ به طور تصادفی بخشی از سورس کدهای داخلی این شرکت را در ChatGPT وارد کردند و این چت بات نیز آنها را در اختیار سایرین قرار داد!

سامسونگ مرورگر خود را به چت جی بی تی مجهز کرد

به هر حال سامسونگ به طور کامل ظرفیت های هوش مصنوعی مولد برای ارتقای بازدهی کارکنان خود را نادیده گرفته است و فقط استفاده از چت بات هایی مانند ChatGPT را ممنوع کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده در نشریات کشور کره جنوبی، این شرکت همکاری خود را با شرکت Naver برای طراحی پلتفرم هوش مصنوعی اختصاصی خود آغاز کرده است. این پلتفرم انحصاراً برای کارمندان سامسونگ و استفاده های داخلی این شرکت طراحی خواهد شد.

غول های دنیای تکنولوژی مانند گوگل و مایکروسافت تمرکز زیادی را بر روی هوش مصنوعی گذاشته اند و به نوعی بر روی آیندۀ این فناوری شرط بندی کرده اند! به نظر می رسد که این موضوع زنگ خطرهایی را برای سامسونگ به صدا در آورده است و این شرکت احساس کرده که در حال جا ماندن از رقبایش است! در همین راستا ادغام ChatGPT با یکی از پرکاربردترین مرورگرهای دنیا می تواند سامسونگ را هم وارد این بازی کند و جایگاه آن را در «صنعت هوش مصنوعی» ارتقا دهد.

منبع: android central