چت بات هوش مصنوعی ChatGPT بر پایۀ مدرن ترین تکنولوژی های روز طراحی شده است و قدرت هوش مصنوعی را به زندگی روزمره شما وارد می کند. به طور کلی این چت بات با هدف استفاده بر روی دستگاه های مدرن و به خصوص کامپیوترهایی که سیستم عامل آنها در سال های اخیر به روز رسانی شده، ایجاد شده است. اما این موضوع به معنای این نیست که شما نمی توانید بر روی دستگاه های قدیمی به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید! WinGPT به شما این امکان را می دهد تا حتی بر روی سخت افزارها و نرم افزارهای «خیلی قدیمی» نیز بتوانید با فناوری هوش مصنوعی کار کنید!

معرفی WinGPT برای سیستم های قدیمی

منظور ما از سیستم های «خیلی قدیمی» ویندوز 10 یا نسخه های منسوخ شده ویندوز 7 نیست. خوب، شاید الان فکر کنید که منظور ما از این عبارت ویندوزهای ویستا، XP، 2000 و ME بوده است! اما به قول یکی از کاراکترهای فیلم های Jordan Peele، «بی خیال پسر، این ها خیلی جدیدن! من دارم در مورد یه موجود باستانی حرف می زنم!».

اگر می خواهید به دوران گذشته بازگردید و کار با کامپیوترهای ابتدایی و ساده را دوباره تجربه کنید، می توانید به ChatGPT بر روی این سیستم ها داشته باشید! حتی اگر «ویندوز 3.1» بر روی کامپیوتر شما نصب است، باز هم چنین امکانی در اختیار شما خواهد بود!

کلید دسترسی به ChatGPT بر روی سخت افزارهای قدیمی، در دست برنامه جدیدی است که با نام WinGPT شناخته می شود. این برنامه بر روی سیستم کاربر نصب می شود و از طریق پروتکل کاملاً ایمنِ TLS 1.3 با سرورهای OpenAI ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب برای استفاده از این برنامه نیازی به هیچ گونه سرویس پروکسی نخواهید داشت.

معرفی WinGPT برای سیستم های قدیمی

در ادامه می توانید برخی از قابلیت هایی را که WinGPT بر روی ویندوز 3.1 و سیستم های باستانی دیگر در اختیار شما قرار می دهد مشاهده کنید. موارد زیر توسط خالق این برنامه عنوان شده اند:

* تحقیق و پژوهش انجام دهید: WinGPT به خوبی به پرسش های شما در هر زمینه ای پاسخ می دهد. از جدیدترین رویدادها و اتفاقات روز گرفته تا دستور پخت کیک و شیرینی می توانید از این برنامه کمک بگیرید. زمان خداحافظی با دایره المعارف ها و دانشنامه های قطور و غبار گرفته فرا رسیده است!

* سرگرم شوید: WinGPT می تواند پندهای جالبی به شما بدهد و حتی برایتان جوک تعریف کند! با این برنامه درست بر روی دسکتاپ خود به دنیایی از سرگرمی دسترسی خواهید داشت؛ البته سرگرمی های «مبتنی بر متن»!

* اعتماد به نفس کاری خود را بالا ببرید: WinGPT همانند یک دستیار دیجیتالی در کنار شما است. با استفاده از این برنامه می توانید با اعتماد به نفس کامل فایل های اکسل و اسناد مورد نظر خود را پیش نویسی کنید و بازدهی کاریتان را بالاتر ببرید.

معرفی WinGPT برای سیستم های قدیمی

همان طور که احتمالاً حدس زده اید، WinGPT محدودیت های زیادی دارد. این دستیار هوش مصنوعی برای اینکه حافظه رم زیادی از سیستم را اشغال نکند، پاسخ های کوتاهی به درخواست های شما می دهد. همچنین به پیام های قبلی که در یک مکالمه بین شما و این برنامه رد و بدل شده دسترسی ندارد و آنها را به ChatGPT ارسال نمی کند. به این ترتیب مجبورید تا در چت های ادامه دار و پیوسته، هر بار منظور خود را از ابتدا شرح دهید! به هر حال زمانی که از سیستم های خیلی قدیمی استفاده می کنید، باید چنین محدودیت هایی را هم بپذیرید!

اگر می خواهید به ChatGPT بر روی سیستم های قدیمی (نه به قدمت ویندوز 3.1!) دسترسی داشته باشید، می توانید از برنامه JavaGPT کمک بگیرید. این برنامه بر روی سیستم عامل هایی مانند ویستا، XP، 7 و دیگر نسخه های منسوخ شده از نظر مایکروسافت قابل اجرا است.

منبع: windowscentral