زمانی که مایکروسافت Bing جدید بر مبنای هوش مصنوعی ChatGPT معرفی شد، این موتور جستجو توجه عموم افراد، از کاربران معمولی گرفته تا متخصصان دنیای تکنولوژی، را به سمت خود جلب کرد. به طوری که در یک بازه کوتاه 48 ساعته، حدود 1 میلیون نفر برای استفاده از بینگ جدید ثبت نام کردند. حتی در رسانه هایی که کمتر در آنها به اخبار مایکروسافت پرداخته می شد، دیگر اخبار مربوط به بینگ جدید در صدر دیگر خبرها قرار گرفت! حتی می توان گفت که این میزان توجه به Bing، در تمام طول تاریخ حیات این موتور جستجو بی سابقه بوده است!

با بررسی این موضوعات می توان گفت که مایکروسافت موفق شد تا بالاخره کاربران گوگل را به سمت موتور جستجوی خود بکشاند! در همین راستا اخیراً یک نظر سنجی در وب سایت Android Central قرار گرفته است که نتایج جالبی را با خود به همراه داشته است.

ChatGPT می تواند وفادارترین کاربران گوگل را هم به سمت بینگ جدید بکشاند!

در این نظر سنجی سؤال زیر از کاربران پرسیده شده است:

«آیا به تغییر موتور جستجوی خود به Bing فکر می کنید؟»

بیش از 52 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی عنوان کرده اند که موتور جستجوی خود را به بینگ تغییر می دهند یا حداقل آن را امتحان خواهند کرد. در طرف مقابل تعداد افرادی که عنوان کرده اند تحت هر شرایطی از گوگل استفاده می کنند و به آن وفادار می مانند، 30.5 درصد بوده است. 11.31 درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کرده اند که پیش از این هم از موتور جستجوی بینگ استفاده می کرده اند. سایر شرکت کنندگان (حدود 6.13 درصد) نیز تصریح کرده اند که نه الان و نه در آینده از گوگل یا بینگ استفاده نکرده و نخواهند کرد!

ChatGPT می تواند وفادارترین کاربران گوگل را هم به سمت بینگ جدید بکشاند!

نکته جالب در این زمینه این است که نظرسنجی فوق در وب سایت Android Central که به طور تخصصی اخبار روز تکنولوژی را پوشش می دهد برگزار شده است. با توجه به اینکه کاربران این وب سایت از قشرها و دسته بندی های مختلفی هستند، می توان نتایج آن را از سایر سایت هایی که تخصصی اخبار مایکروسافت را پوشش می دهند، معتبرتر دانست.

ChatGPT می تواند وفادارترین کاربران گوگل را هم به سمت بینگ جدید بکشاند!

به این ترتیب به نظر می رسد که جذابیت های هوش مصنوعی ChatGPT کار خود را کرده است و برای اولین بار در تاریخ، برخی از کاربران گوگل ممکن است موتور جستجوی خود را به بینگ تغییر دهند! کارشناسان حوزه تکنولوژی معتقدند که ChatGPT پتانسیل این را دارد تا حتی وفادارترین کاربران گوگل را هم اغوا کند و باعث شود تا به بینگ روی آورند. پس اگر نظر سنجی بالا یک یا دو هفته دیگر مجدداً برگزار شود، احتمالاً تعداد کاربرانی که گزینه اول (تغییر به بینگ) را انتخاب می کنند، خیلی بیشتر از 52 درصد خواهد بود. به هر حال به نظر می رسد همان طور که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، اعلام کرد، دوران جدیدی در دنیای سرچ اینترنتی در حال شروع شدن است و باید منتظر بروز تغییر و تحولاتی بنیادین در این عرصه باشیم.

منبع: windowscentral