حتماً نام ChatGPT را شنیده اید! این ربات هوش مصنوعی در چند وقت اخیر همیشه در صدر اخبار بوده و توانایی تولید متن و محتوا را دارد. برای اولین بار در نوامبر 2022 بود که از این ابزار رونمایی شد و پس از آن نظرات مثبت و منفی زیادی در مورد آن منتشر شد. نکته جالب در رابطه با این ربات هوش مصنوعی، سهولت استفاده از آن برای مردم معمولی است! به طوری که بدون هیچ دانش اختصاصی می توان با آن کار کرد. اخیراً و در تاریخ 30 ژانویه 2023، OpenAI (همان شرکتی که پیش از این ربات هوش مصنوعی DALL-E را طراحی کرده) یک آپدیت جدید برای ChatGPT ارائه داده است. آیا قرار است محتوای تولید شده توسط این ربات، هوشمند تر و دقیق تر شود؟!

ربات هوش مصنوعی ChatGPT آپدیت شد! منتظر پاسخ های دقیق تر و هوشمندانه تر آن باشید!

متأسفانه (یا خوشبختانه) تیمی که مستندات آپدیت جدید ChatGPT را منتشر کرده چندان اهل گفتگو به نظر نمی رسد! چرا که در معرفی این آپدیت جدید فقط به درج جمله زیر اکتفا کرده است و توضیحات بیشتری نداده است: «ما ChatGPT را بر اساس مدل های مبتنی بر واقعیت و ریاضیات ارتقا داده ایم».

مسلماً این یادداشت کوتاه نمی تواند قابلیت های جدید ChatGPT را توضیح دهد! به همین دلیل ما تمام مستندات ارائه شده در رابطه با دو ریلیز اخیر این ابزار را جمع آوری کرده ایم تا بلکه بتوان از آنها به اطلاعات سودمندتری دست پیدا کرد! این موضوع را می توان به استراتژی های OpenAI در رابطه با مرموز نگه داشتن این ربات هوش مصنوعی بحث برانگیز مربوط دانست!

ربات هوش مصنوعی ChatGPT آپدیت شد! منتظر پاسخ های دقیق تر و هوشمندانه تر آن باشید!

یادداشت معرفی آپدیت ChatGPT در تاریخ 9 ژانویه 2023

  • ما مدل ChatGPT را بیشتر ارتقا داده ایم! این ربات اکنون محدوده وسیع تری از موضوعات و عناوین را پوشش می دهد و درک بهتری از واقعیت دارد.
  • امکان توقف تولید محتوا: بر اساس فیدبک های شما، ما امکان متوقف کردن ChatGPT در هنگام پاسخ دهی را ایجاد کرده ایم.

یادداشت معرفی آپدیت ChatGPT در تاریخ 15 دسامبر 2022

  • عملکرد عمومی: در کنار سایر پیشرفت ها، کاربران متوجه خواهند شد که اکنون ChatGPT کمتر از پاسخ دادن به سؤالات طفره می روند.
  • تاریخچه مکالمات: شما به زودی می توانید سابقه مکالمات خود با ChatGPT را مشاهده کنید، مکالمات ذخیره شده را تغییر نام دهید و آنهایی را که دوست ندارید پاک کنید! ما به زودی این ویژگی را اضافه خواهیم کرد.
  • محدودیت روزانه: برای اینکه تمامی کاربران بتوانند بهترین تجربه را از کار کردن با ChatGPT به دست آورند، ما در حال آزمایش سقف گذاشتن بر روی تعداد پیام های روزانه هستیم. اگر در طول روز زیاد از این ربات استفاده می کنید، گزینه ای برای ارتقای امکانات و دسترسی ها در GhatGPT به شما نمایش داده می شود.

یادداشت معرفی آپدیت ChatGPT در تاریخ 15 دسامبر 2022

با توجه به ماهیت ChatGPT و آسان بودن دسترسی به آن، تعداد افراد زیادی از هر قشری می توانند با آن کار کنند و به همین دلیل تا به اینجا کاربردهای متعددی برای آن ایجاد شده است! به عنوان مثال دانش آموزان از این ربات برای انجام تکالیف استفاده کرده اند، برخی با آن کتاب نوشته اند و بعضی ها از آن برای تهیه مقالات بهره برده اند! اکنون که OpenAI اعلام کرده «این ربات محدوده وسیع تری از موضوعات را پوشش می دهد»، باید ببینیم کاربران به چه روش های جدیدی از آن استفاده خواهند کرد!

منبع: windowscentral