کانن از مقرون به صرفه ترین دوربین عکاسی سری EOS R خود رونمایی کرده است. این دوربین جدید که با نام EOS R100 عرضه شده، به یک سنسور APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل مجهز است و در آن از پردازنده تصویر DIGIC 8 استفاده شده است. این دوربین عکاسی بدون آینه از قابلیت تشخیص چشم های سوژه (Eye Detection AF) نیز بهره می برد. در مجموع دوربین کانن EOS R100 برای عکاسان تازه کار و کسانی که به امکانات بیشتری در مقایسه با دوربین های گوشی موبایل نیاز دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS R100

جدیدترین دوربین کانن از قابلیت ثبت عکس بدون وقفه با سرعت 6.5 شات در ثانیه برخوردار است و ابزارهایی مانند Creative Assist و Creative Filters را در اختیار کاربران قرار می دهد. شاتر الکترونیکی این دوربین می تواند در محیط هایی که رعایت سکوت در آنها اهمیت زیادی دارد، کاربرد بالایی داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که می خواهید از کودکتان در حال خوابیدن عکس بگیرید، می توانید از عملکرد بی صدای شاتر الکترونیکی این دوربین بهره مند شوید.

دوربین عکاسی کانن EOS R100 با تمامی لنزهای RF و RF-S سازگاری دارد. کانن خاطر نشان کرده است که در صورت استفاده از پایه های سری EF-EOS R، می توانید از لنزهای EF و EF-S نیز در این دوربین بهره ببرید.

بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS R100

در بخش ویدئو، دوربین کانن EOS R100 امکان ثبت ویدئوهای فول اچ دی با نرخ 60 فریم در ثانیه را به شما می دهد. البته با پایین آوردن بیت ریت، می توانید از نرخ 120 فریم در ثانیه نیز بهره مند شوید. این دوربین توانایی ثبت ویدئوی 4K با نرخ 24 فریم در ثانیه را نیز دارد و می تواند کیفیت سینمایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

دوربین کانن EOS R100 کوچک ترین و سبک ترین مدل موجود در سری EOS R کانن نیز هست. ابعاد بدنه این دستگاه 116.3x85.5x68.8 میلی متر است و وزن آن با احتساب باتری و کارت حافظه به زحمت به 356 گرم می رسد.

کانن خاطر نشان کرده است که EOS R100 برای کسانی که برای اولین بار می خواهند تجربه کار با یک دوربین بدون آینه را به دست آورند، انتخاب ایده آلی است. همچنین کاربرانی که پیش از این از نحوه عملکرد دوربین های EOS Rebel یا EOS M رضایت داشته و قصد ارتقای تجربه خود را دارند، می توانند نسبت به خرید دوربین کانن EOS R100 اقدام کنند.

در مجموع باید گفت که دوربین کانن EOS R100 از مشخصات حرفه ای و رده بالا برخوردار نیست و برای کاربران تازه کار عرضه شده است. به خصوص اگر قصد دارید تا از مرحله عکاسی با دوربین گوشی هوشمند خود یک قدم جلوتر بروید و ماجراجویی خود را در دنیای عکاسی با دوربین اختصاصی آغاز نمایید، می توانید بر روی این محصول جدید برند کانن حساب ویژه ای باز کنید.

بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS R100

دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS R100 برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. قیمت این دستگاه (فقط بدنه) برابر با 479.99 دلار است. ذکر این نکته ضروری است که لنز این دوربین باید به صورت جداگانه تهیه شود.

منبع: techspot