در حدود 100 روز پیش بود که مایکروسافت با بهره گرفتن از هستۀ هوش مصنوعی ChatGPT، از Bing Chat رونمایی کرد. این چت بات هوش مصنوعی در طول این مدت محبوبیت زیادی به دست آورده و آپدیت های متعددی برای آن ارائه شده است. اما نکته ای که در این رابطه وجود داشت این بود که فقط کاربران مایکروسافت می توانستند از بینگ چت استفاده کنند. به عبارت دیگر، برای کار کردن با بینگ چت حتی باید یک اکانت مایکروسافت برای خود درست می کردید و پس از لاگین، می توانستید از امکانات این چت بات هوش مصنوعی استفاده کنید.

اما اکنون شرایط تغییر کرده است! مایکروسافت اعلام کرده که حتی کاربرانی که اکانت کاربری سرویس های این شرکت را ندارند می توانند به بینگ چت دسترسی داشته باشند. تا اینجا همه چیز خوب است! اما باید بدانید که اگر در مایکروسافت لاگین نکنید، در هنگام کار کردن با بینگ چت با یک سری محدودیت ها روبرو می شوید!

بهره مندی از بینگ چت بدون اکانت مایکروسافت

معاون رئیس بخش توسعه بینگ چت، Michael Schechter، در این رابطه در توییتر گفته است:

«همان طور که احتمالاً متوجه شده اید، ما امکان چت کردن با بینگ را برای تمامی افراد (حتی آنهایی که در مایکروسافت حساب کاربری ندارند) فعال کرده ایم. اما این دسته از کاربران می توانند در هر بار مراجعه به بینگ چت، 5 مکالمه را آغاز کنند. نمی خواهید این محدودیت را داشته باشید؟ به اکانت مایکروسافت خود لاگین کنید و هر تعداد مکالمه ای را که خواستید با بینگ چت انجام دهید».
به این ترتیب افرادی که بدون لاگین کردن در مایکروسافت با بینگ چت کار می کنند، با محدودیت های اساسی مواجه خواهند شد. یکی از این محدودیت ها، امکان شروع فقط 5 چت در هر بار مراجعه است. با این حال می توان این اقدام مایکروسافت را به فال نیک گرفت و شاید در آینده این محدودیت ها کمرنگ تر شوند!

در روزهای ابتدایی، مایکروسافت نسخه پیش نمایش بینگ چت را تقریباً بدون هیچ محدودیتی ارائه کرده بود. اما در ادامه این شرکت برای تعداد مکالمات و تعداد پیام ها در هر روز سقف تعیین کرد. اگر شما با اطلاعات حساب کاربری تان در مایکروسافت لاگین کنید، می توانید در هر مکالمه حداکثر 20 پیام را ارسال کنید و در هر روز حداکثر در 100 نوبت به بینگ چت مراجعه نمایید.

بهره مندی از بینگ چت بدون اکانت مایکروسافت

این محدودیت ها زمانی اعمال شد که مایکروسافت مشاهده کرد که بینگ چت در مکالمات طولانی دچار سردرگمی می شود! در واقع اگر تعداد پیام ها در یک چت زیاد شود و چرخش های معنایی در محتوای چت رخ دهد، بینگ گیج می شود و ممکن است پاسخ های بی ربط و حتی غیر محترمانه ای را به کاربران ارائه دهد! این شرایط در حال منجر شدن به یک سری بحران های اساسی در فضای آنلاین بود! به همین دلیل مایکروسافت با اعمال این محدودیت ها این شرایط را کنترل و به مرور زمان این نواقص را برطرف کرد. اکنون بینگ چت به ندرت دچار این مشکل می شود و مکالمه های طولانی را به خوبی مدیریت می کند.

بهره مندی از بینگ چت بدون اکانت مایکروسافت

مایکروسافت تا به اینجا در ادغام هوش مصنوعی با زندگی روزمره بشر نقشی کلیدی را ایفا کرده است. دسترسی به بینگ چت بدون نیاز به حساب کاربری، یکی دیگر از اقدامات این شرکت در همین راستا است. این اقدام امکان کار کردن با هوش مصنوعی را برای طیف وسیع تری از افراد فراهم می آورد و درهای جدیدی را به روی آنها می گشاید!

منبع: windowscentral