چت بات بینگ در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. این ابزار هوش مصنوعی قدرتمند مزایای جستجوی اینترنتی را با مدل زبانی بزرگ (LLM) ارائه شده از جانب OpenAI تلفیق می کند و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال نحوه عملکرد بینگ چت به گونه ای است که امکان استفاده از آن در هر شرایطی وجود ندارد. در همین راستا به تازگی مایکروسافت سرویس Bing Chat Enterprise را معرفی کرده که به کسب و کارها و سازمان ها نیز اجازه بهره مندی از مزایای هوش مصنوعی بینگ را می دهد. بزرگترین مزیت این سرویس جدید این است که خیالتان بابت امنیت اطلاعات محرمانه ای که در آن وارد می کنید راحت است!

امنیت بالای هوش مصنوعی Bing Chat Enterprise

شرکت مایکروسافت تمایل دارد که بینگ چت را به مرور زمان بهبود دهد. این چت بات برای کاربران روزمره و عادی کارایی مناسبی دارد، اما کاربران سازمانی را از استفادۀ آزادانه از آن محدود می کند. زمانی که یک کاربر از Bing Chat سؤالی حاویِ اطلاعات محرمانه می پرسد، این اطلاعات برای آموزش این هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع یک ریسک بالقوۀ امنیتی است و می تواند به فاش شدن اطلاعات محرمانه افراد منجر شود. سرویس Bing Chat Enterprise این مسئله را حل کرده است و از سؤالات کاربران و پاسخ هایی که ارائه می دهد، هیچ گونه استفاده ای برای آموزش مدل زبانی خود نمی کند.

مایکروسافت طی یک پست در بلاگ رسمی خود در این باره چنین توضیح داده است: «سرویس Bing Chat Enterprise امکان بهره بردن از چت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به سازمان شما می دهد و به طور کامل از دیتای رد و بدل شده در این چت ها محافظت می کند. به این ترتیب این اطلاعات به هیچ عنوان به بیرون از سازمان شما نشت نخواهد کرد.

امنیت بالای هوش مصنوعی Bing Chat Enterprise

اطلاعات رد و بدل شده در چت های Bing Chat Enterprise جایی ذخیره نمی شوند و مایکروسافت به هیچ عنوان به آنها دسترسی نخواهد داشت. به این ترتیب «هیچ کس» اطلاعات شما را نمی بیند! و اطلاعات شما برای آموزش مدل های زبانی مورد استفاده قرار نمی گیرند».

همانند نسخه استاندارد بینگ چت که چند ماهی از معرفی آن می گذرد، Bing Chat Enterprise نیز از اطلاعات وب برای آماده کردن پاسخ هایی که ارائه می دهد، استفاده می کند. این سرویس از انواع فرمت پاسخ دهی برخوردار است و از متن، گرافیک، نمودار و عکس در پاسخ های خود بهره می برد.

چت بات Bing Chat Enterprise را می توانید در همان جایی که نسخه نرمال بینگ چت قرار دارد پیدا کنید. برای دسترسی به این سرویس می توانید به Bing.com/chat یا سایدبار مرورگر Edge مراجعه نمایید. در حال حاضر این سرویس در Windows Copilot حضور ندارد، اما در آینده ای نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

امنیت بالای هوش مصنوعی Bing Chat Enterprise

لازم به ذکر است که Bing Chat Enterprise به صورت پیش نمایش عرضه شده و نسخه نهایی آن به تدریج عرضه می شود. این سرویس برای کاربران Microsoft 365 E3، E5، Business Standard و Business Premium هزینه ای ندارد، اما در آینده افراد برای استفاده از ابزار مستقل آن باید 5 دلار در ماه بپردازند.

منبع: windows central