بیش از یک سال از شیوع بیماری کووید 19 می گذرد و در این مدت محدودیت های اجتماعی بسیاری در کشورهای مختلف اعمال شده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد مجبور به ماندن در منزل شوند و به این ترتیب اوقات فراغت و آزاد بیشتری داشته باشند! یکی از بهترین روش ها برای سرگرم شدن در مواقع بیکاری، تماشای فیلم، سریال و برنامه های تلویزیونی است. به همین دلیل تلویزیون به دستگاهی محبوب تر از گذشته در میان کاربران تبدیل شده است. به طوری که ممکن است برخی کاربران به خرید یک تلویزیون جدید تمایل پیدا کرده باشند!

قصد خرید یک تلویزیون جدید در سال 2021 دارید

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و قصد دارید تا از تماشای برنامه های مورد نظر خود لذت بیشتری ببرید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! به طور کلی بازار تلویزیون تنوع زیادی دارد و کاربر انتخاب های متعددی پیش رو دارد.

این روزها تلویزیون های OLED طرفداران زیادی دارند و بهترین کیفیت تصویر را به ارمغان می آورند. همچنین معیارهای دیگری مانند سازگاری با تکنولوژی HDR، نرخ تازه سازی 120 هرتز و مجهز بودن به پورت HDMI 2.1 بر روی میزان کارایی یک تلویزیون مؤثر هستند. از دیگر مواردی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آنها دقت شود، نسبت کنتراست، ابعاد، محدوده پوشش دهی رنگ، میزان تأخیر (لگ) در هنگام اتصال به کنسول بازی و تعداد و تنوع پورت های ارتباطی آن است.

همچنین سازگاری با سرویس های استریم برنامه های تلویزیونی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس، Sling TV و Hulu یک مزیت برای تلویزیون به شمار می آید. در ادامه برخی از محبوب ترین تلویزیون های سال 2021 را بررسی می کنیم که در آنها از تکنولوژی های روز استفاده شده است.

تلویزیون LG OLEDG1P series – بهترین انتخاب!

تلویزیون LG OLEDG1P هر آنچه را که از یک تلویزیون کارآمد انتظار دارید، برایتان فراهم می آورد! این تلویزیون از نوع OLED است و در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ راهی بازار شده است. نکته قابل توجه در رابطه با این تلویزیون طراحی فوق باریک بدنه و ضخامت بسیار کم قاب های اطراف صفحه نمایش آن است که جلوه ای مدرن و جذاب به آن بخشیده است. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل پیشرفته ای است که با دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa یکپارچه سازی شده است. به این ترتیب شما می توانید از طریق فرمان صوتی کانال تلویزیون را عوض کنید یا صدای آن را کم و زیاد نمایید! از لحاظ کیفیت تصویر نیز تلویزیون LG OLEDG1P دستگاهی قابل اعتماد است! این تلویزیون از رزولوشن 4K بهره می برد و با فناوری های HDR10 و Dolby Vision سازگاری دارد.

این فناوری ها در کنار نسبت کنتراست بی نظیر این تلویزیون، بهترین کیفیت و دقت در نمایش رنگ ها را برای کاربر به ارمغان می آورند. ضمن اینکه این تلویزیون از نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می برد و تصاویر متحرک و اکشن را بدون کوچکترین مات شدگی و تأخیر نمایش می دهد. این ویژگی به خصوص در هنگام انجام بازی اهمیت بالایی پیدا می کند. مجهز بودن به چهار پورت HDMI و سه پورت USB 2.0 ویژگی دیگر تلویزیون LG OLEDG1P است که اتصال آن به جدیدترین نسل کنسول های بازی و دیگر لوازم دیجیتال را بسیار آسان کرده است.

تلویزیون LG OLEDG1P series

تلویزیون سامسونگ QN90A – یک جایگزین ایده آل برای دستگاه های OLED

به دنبال یک تلویزیون رده بالا با بهترین کیفیت تصویر هستید، اما به تلویزیون های OLED علاقه ای ندارید؟ تلویزیون سامسونگ QN90A بهترین انتخاب برای شما است. در این تلویزیون از تکنولوژی جدید mini-LED استفاده شده که روشنایی و شفافیت بیشتری در مقایسه با تلویزیون های OLED را ارائه می دهد. البته از لحاظ نسبت کنتراست، تلویزیون های OLED در وضعیت بهتری هستند؛ اما تلویزیون سامسونگ QN90A نزدیکترین گزینه به آنها در این زمینه به شمار می آید. سازگاری با سرویس های نتفلیکس و آمازون، پشتیبانی از دستیارهای صوتی الکسا، گوگل اسیستنت و بیکسبی، وضوح تصویر 4K و بهره بردن از تکنولوژی های HDR10 و HDR10+ سایر ویژگی های کاربردی این تلویزیون را تشکیل می دهند.

تلویزیون سامسونگ QN90A – یک جایگزین ایده آل برای دستگاه های OLED

تلویزیون Vizio V-series

قیمت نیز یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در انتخاب تلویزیون توسط کاربر است! اگر می خواهید تا با پرداخت هزینه ای مناسب صاحب یک تلویزیون با کیفیت شوید، تلویزیون های سری V برند Vizio را مد نظر داشته باشید! این تلویزیون ها از وضوح تصویر 4K بهره می برند و در مدل های 2021 آنها از قابلیت کنترل صوتی از طریق بلوتوث استفاده شده است. ضمن اینکه این تلویزیون ها از فناوری کاهش تأخیر لگ سیگنال ورودی برخوردارند و انتخابی ایده آل برای گیمرها به شمار می آیند! البته کیفیت تصویر این سری از تلویزیون های Vizio به اندازه تلویزیون های بالا رده برندهای ال جی، سونی و سامسونگ نیست؛ اما متناسب با قیمتی که دارند، می توان کیفیت تصویر آنها را قابل قبول ارزیابی کرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که مدل سال 2021 این سری به سه پورت HDMI مجهز است و از جدیدترین نسل کنسول های بازی و دیگر دستگاه های دیجیتال پشتیبانی می کند.

تلویزیون Vizio V-series

تلویزیون TCL 6-Series

شاید بتوان تلویزیون TCL 6-Series را بهترین انتخاب برای آن دسته از کاربرانی دانست که به دنبال بالاترین کیفیت تصویر با پرداخت هزینه ای منطقی هستند! در این تلویزیون از تکنولوژی mini-LED استفاده شده که باعث افزایش میزان روشنایی و شفافیت تصاویر می شود. همچنین این تلویزیون قابل نمایش تصاویر در حالت THX را دارد که برای گیمرها کارایی بالایی دارد. در این حالت میزان تأخیر سیگنال ورودی به کمترین میزان خود می رسد و تصاویر با بالاترین نسبت کنتراست به نمایش در می آیند. در تلویزیون TCL 6-Seris از سیستم عامل Roku TV استفاده شده است که یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند به شمار می آید.

منبع: Cnet