شاید برایتان جالب باشد که تعداد محدود و انگشت شماری از ردیاب های ورزشی موجود در بازار به GPS مجهزند. دلیل این موضوع می تواند این باشد که اضافه شدن جی پی اس به یک ردیاب ورزشی باعث می شود تا این گجت بیش از اندازه سنگین و زمخت شود و کارایی خود را در هنگام انجام تمرینات ورزشی از دست بدهد. با این حال همان طور که اشاره کردیم، چند مدل از فیتنس ترکرهای موجود در بازار از این قابلیت بهره می برند و ما قصد داریم تا در این مقاله آنها را به شما معرفی کنیم.

پیش از معرفی بهترین ردیاب ورزشی جی پی اس دار، بد نیست کمی در مورد این فناوری توضیح دهیم. GPS قابلیتی است که از طریق ارتباطات ماهواره ای، موقعیت مکانی شما را ردیابی می کند. این تکنولوژی در سال های اخیر ارتقا پیدا کرده و در قالب فناوری All-System GNSS عرضه شده است. این سیستم به جای یک ماهواره، به طور همزمان به چند ماهواره متصل می شود و مکان یابی دقیق تری را ارائه می دهد. جدیدترین تکنولوژی در این زمینه، GPS دو فرکانسی است که قادر است تا از زوایای مختلف با ماهواره ارتباط پیدا کند. حتی کوهستان، ساختمان های بلند و درختان جنگل نیز نمی توانند در عملکرد جی پی اس دو فرکانسی اختلال ایجاد کنند.

حالا که با فناوری های جدید GPS آشنا شدید، بیایید ببینیم کدام فیتنس ترکرهای بازار از این قابلیت بهره می برند.

ردیاب ورزشی فیت بیت Fitbit Charge 5 – گزینه محبوب کاربران

مجهز بودن ردیاب های ورزشی به GPS

یکی از معدود ردیاب های ورزشی که به GPS داخلی مجهز است، مدل Charge 5 از برند فیت بیت است. این گجت علاوه بر جی پی اس، دارای مجموعه ای سنسورهای سلامتی، NFC و یک صفحه نمایش امولد جذاب با سایز 1 اینچ نیز هست و یکی از مدل های رده بالای موجود در بازار به حساب می آید. لازم به ذکر است که فیتنس ترکر فیت بیت شارژ 5 همراه با 6 ماه اکانت Fitbit Premium عرضه می شود. در این سرویس می توانید اطلاعات مربوط به سلامتی و مراحل پیشرفت تمرینات ورزشی خود را مشاهده کنید.

مچ بند شیائومی Xiaomi Smart Band 7 Pro – همانند یک ساعت هوشمند کوچک

مجهز بودن ردیاب های ورزشی به GPS

ما مچ بند اسمارت بند 7 پرو که توسط شرکت شیائومی ساخته شده را در دسته ردیاب های ورزشی قرار داده ایم، اگر چه به سختی می توان یک فیتنس ترکر با چنین سایز نمایشگری در بازار پیدا کرد. با این حال Xiaomi Smart Band 7 Pro امکانات بیشتری از یک ردیاب ورزشی را در اختیار شما قرار می دهد و می توان آن را همان مچ بند معروف Mi Band 7 + جی پی اس دانست. این مدل مچ بند شیائومی از صفحه نمایش امولد با قابلیت همیشه روشن (Always-On) بهره می برد و باتری آن شارژدهی قابل توجهی دارد. با وجود استفاده از کلمه “Pro” در نام گذاری این گجت، همچنان می توان آن را در دسته مچ بندهای اقتصادی و مقرون به صرفه قرار داد. ضمن اینکه برای بهره مندی از امکانات نرم افزاری، همانند ردیاب Fitbit به خرید اشتراک نیاز خواهید داشت.

ردیاب ورزشی فیت بیت Fitbit Charge 4

مجهز بودن ردیاب های ورزشی به GPS

فیتنس ترکر Charge 4 چیزی نیست که خرید آن را به شما توصیه کنیم؛ چرا که نسل جدید این گجت با مدل Charge 5 نیز ارائه شده و قطعاً خرید نسل جدید برای شما به صرفه تر خواهد بود. با این حال این ردیاب ورزشی به GPS مجهز است و شرایط قرارگیری در لیست ما را دارد. همان طور که اشاره کردیم، این روزها کمتر ردیاب ورزشی ای را می توان در بازار پیدا کرد که دارای جی پی اس باشد. سایر مشخصات کلیدی ردیاب ورزشی فیت بیت شارژ 4 شامل طول عمر باتری 7 روزه، سنجش ضربان قلب و اندازه گیری سطح اکسیژن خون می شود.

منبع: android central