اپل واچ از بسیاری جهات بهترین ساعت هوشمند دنیا است. اما موردی که بعضاً کاربران این گجت را اذیت می کند، نیاز آن به شارژ شدن هر روزه است. برای خیلی از کاربران، شارژ کردن یک دستگاه الکترونیکی به طور هر روزه کاری زمانبر، سخت و حوصله سر بر است! به خصوص زمانی که پای «ساعت هوشمند» به میان بیاید، این موضوع پررنگ تر می شود!
خوشبختانه ساعت های زیادی در بازار موجودند که هفته ای یک بار (و حتی بیشتر) به شارژ نیاز پیدا می کنند! این ساعت ها برای افراد پرتحرک، کسانی که سرشان شلوغ است و کسانی که باید معیارهای سلامتی شان مدام چک شود کاربرد بالایی دارند. اما کدام ساعت های هوشمند بهترین طول عمر باتری را دارند؟ در ادامه با این مدل ها آشنا می شویم!

مقاوم ترین ساعت های هوشمند در طول عمر باتری

بهترین ساعت های هوشمند از لحاظ طول عمر باتری

در ادامه با معرفی ساعت های هوشمندی که شارژدهی باتری آنها حداقل یک هفته است، با شما همراه هستیم!

ساعت هوشمند امیزفیت Amazfit Band 7

•    رنگ بندی: مشکی، بژ، صورتی

ساعت هوشمند امیزفیت Amazfit Band 7

با توجه به اینکه ساعت هوشمند امیزفیت بند 7 از طول عمر باتری شگفت انگیز 18 روزه برخوردار است، می توانید حدود دو هفته با خیال راحت با این گجت به تعطیلات بروید و کابل شارژ آن را با خود نبرید! این ساعت هوشمند به یک نمایشگر امولد 1.47 اینچ مجهز است و در مقایسه با مدل های پرچم دار، ابعاد کوچکتری دارد. همین موضوع به افزایش طول عمر باتری آن کمک کرده است. البته امیزفیت بند 7 به خوبی اطلاعات مربوط به معیارهای مهمی مانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون SpO2، تمرینات ورزشی، قدم ها، وضعیت خواب و... را جمع آوری می کند و محدودیتی در این زمینه ندارد. طراحی ضد آب این گجت نیز به شما این امکان را می دهد تا آن در هنگام شنا کردن در استخر به دست خود ببندید.

ساعت هوشمند امیزفیت Amazfit GTS 4 Mini

•    رنگ بندی: مشکی، صورتی، نعنایی، سفید

ساعت هوشمند امیزفیت Amazfit GTS 4 Mini

یک مدل دیگر از برند امیزفیت! ساعت هوشمند GTS 4 Mini دارای صفحه نمایش بزرگتر 1.65 اینچی نسبت به مدل Band 7 است و مجموعه ای از امکانات رده بالا را در اختیار شما می گذارد. از جمله این امکانات می توان به ردیابی ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و پشتیبانی از 120 فعالیت ورزشی اشاره کرد. با وجود تمام این امکانات، باتری ساعت هوشمند امیزفیت GTS 4 Mini تا 15 روز نیازی به شارژ پیدا نمی کند! البته توجه داشته باشید که اگر GPS داخلی این گجت فعال باشد، طول عمر باتری آن کمتر از این مقدار خواهد بود. چنانچه این ساعت را بر روی حالت Battery Saver قرار دهید و قابلیت های آن را محدود کنید، طول عمر باتری آن به 45 روز هم می رسد!

ساعت هوشمند فیت بیت Fitbit Versa 4

•    مشکی گرافیتی، صورتی، آبی

ساعت هوشمند فیت بیت Fitbit Versa 4

طول عمر باتری کمتر از یک هفته در مقایسه با دیگر گزینه های موجود در این لیست شاید چندان به چشم نیاید. اما فراموش نکنید که بسیاری از ساعت های موجود در بازار از شارژدهی تنها یک روزه برخوردارند! پس در چنین شرایطی می توانید بر روی شارژدهی 6 روزۀ باتری فیت بیت Versa 4 حساب باز کنید! این گجت توانایی ثبت مداوم ضربان قلب در تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته را دارد و از بیش از 40 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می کند. همچنین این گجت در زمینه پایش وضعیت خواب عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. دقت نمایید استفاده از ویژگی های خاص ساعت هوشمند Fitbit Versa 4 مانند GPS داخلی سرعت تمام شدن شارژ آن را بیشتر می کند.

ساعت هوشمند سیتیزن Citizen CZ Smart PQ2

•    رنگ بندی: مشکی، آبی، طلایی، خاکستری، نقره ای

ساعت هوشمند سیتیزن Citizen CZ Smart PQ2

«هوشمند تر» از ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ2 در بازار پیدا نمی کنید! این گجت به تکنولوژی اختصاصیِ مبتنی بر هوش مصنوعی IBM Watson مجهز است و بر اساس تحقیقات ناسا طراحی شده است! این ساعت هوشمند با بهره گیری از این امکانات منحصر به فرد، قادر به یادگیری ریتم روزانۀ فعالیت های کاربر و عادات اوست و یک سری امکانات را به طور خودکار بر مبنای این اطلاعات فعال و غیر فعال می کند. طراحی ظاهری ساعت هوشمند سیتیزن CZ Smart PQ2 شبیه به مدل های کلاسیک و معمولی است، اما در پس عقربه های آن یک مغز متفکر هوش مصنوعی زندگی روزمره شما را زیر نظر دارد و در حال جمع آوری اطلاعات است! باتری این مدل تا 18 روز دوام می آورد و فقط در عرض یک ساعت به میزان 80 درصد شارژ می شود.

ساعت هوشمند گارمین Garmin Vivoactive 4

•    رنگ بندی: مشکی، نقره ای

ساعت هوشمند گارمین Garmin Vivoactive 4

همانند فیت بیت، ساعت های هوشمند گارمین هم از طول عمر باتری حدود یک هفته ای برخوردارند، اما مجموعه ای از امکانات کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند؛ به طوری که می توان گفت این ساعت ها تقریباً هر چیزی را در زندگی روزمره شما ردیابی می کنند. ساعت هوشمند گارمین Vivoactive 4 از طول عمر باتری 8 روزه برخوردار است (بیشتر از یک هفته) و این قابل تحسین است! شما می توانید الگوی تمرینات ورزشی را به صورت انیمیشن بر روی صفحه نمایش این ساعت مشاهده کنید و از امکانات دیگری مانند گوش دادن به موسیقی و GPS بهره مند شوید.

منبع: androidcentral