اگر قصد خرید ساعت هوشمند برای اولین بار را دارید یا می خواهید مدل ساعت خود را ارتقا دهید، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید به آنها متناسب با نیازتان توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد خرید ساعت هوشمند برای فیتنس و ورزش دارید، بهتر است به ویژگی های فیزیکی و طراحی ظاهری آن توجه داشته باشید. اما اگر قابلیت ها و امکانات smart آن برایتان اهمیت دارد، باید به سراغ مدل های دیگر بروید. همچنین نوع سیستم عامل ساعت (اندروید یا iOS) بر روی انتخاب شما تأثیرگذار خواهد بود.

یک ساعت هوشمند قابلیت های متعددی را در اختیار شما می گذارد. بررسی وضعیت ضربان قلب، مسیریابی GPS و اطلاع از نوتیفیکیشن ها برخی از این قابلیت ها هستند. این ساعت ها به آسانی با گوشی های هوشمند هماهنگ می شوند و شما را از نوتیفیکیشن های گوشی مطلع می سازند. در لیستی که در ادامه مشاهده می کنید، برخی از مدل های محبوب ساعت هوشمند را به شما معرفی می کنیم.

اپل واچ سری 6 – گران اما کارآمد

اپل واچ سری 6 – گران اما کارآمد

اپل واچ سری 6 احتمالاً گران ترین ساعت هوشمند موجود در لیست ما است! اما به هر حال هر جا که از ساعت هوشمند سخنی به میان می آید، باید از اپل واچ نیز نام برد. این سری تمام ویژگی های ساعت های مدل های قبلی را داراست و از صفحه نمایش شفاف تر و همیشه روشن و یک سنسور جدید برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون بهره می برد. همچنین این ساعت تنها ساعت هوشمند اپل با قابلیت ثبت نوار قلب (از طریق اپ ECG یا EKG) است! 

اما اپل واچ سری 6 نقاط ضعفی هم دارد. اول اینکه فقط با گوشی موبایل آیفون سازگار است. و بعد اینکه طول عمر باتری آن بسیار کوتاه است. به طوری که شارژدهی باتری آن تقریباً در مقایسه با تمام رقبای آن کمتر است.

اپل واچ SE – قیمت مناسب تر!

اپل واچ SE – قیمت مناسب تر!

اگر تا به حال اپل واچ نداشته اید، بهتر است تا از اپل واچ SE شروع کنید! این ساعت هوشمند جایگزین ارزان تر سری 6 است و بسیاری از امکانات آن را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه این که این ساعت از طول عمر باتری بالاتری نسبت به سری 6 هم برخوردار است! البته اپل واچ SE از برخی سنسورهای سلامتی مانند ECG (نوار قلب) و SpO2 (سطح اکسیژن خون) بهره نمی برد و صفحه نمایش آن نیز دارای قابلیت همیشه روشن بودن نیست. با این وجود این ساعت به خوبی تمام انتظارات شما از یک ساعت هوشمند کاربردی را برآورده می کند.

Fitbit Versa 3 – جایگزینی ایده آل برای اپل واچ

Fitbit Versa 3 – جایگزینی ایده آل برای اپل واچ

Fitbit Versa 3 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است و به شما اجازه می دهد تا دستیار صوتی مورد علاقه خود را از میان الکسا یا Google Assistant انتخاب کنید. این ساعت هوشمند در مقایسه با رقبایش از اپلیکیشن های هوشمند کمتری برخوردار است، اما مجموعه کاملی از از سنسورهای سلامتی و قابلیت های مختلف (مانند GPS، ضربان قلب و اعلان نوتیفیکیشن) را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این ساعت را می توان بهترین انتخاب برای بررسی وضعیت بدن در هنگام خواب دانست. Versa 3 حتی امکان بررسی سطح اکسیژن خون و دمای بدن در طول شب را نیز دارد. طول عمر بالای باتری یکی دیگر از ویژگی های مهم این ساعت هوشمند است. شما می توانید چهار شبانه روز بدون نیاز به شارژ از این ساعت استفاده کنید.

Samsung Galaxy Watch Active 2 – گزینه ای عالی برای کاربران اندروید

Samsung Galaxy Watch Active 2 – گزینه ای عالی برای کاربران اندروید

ساعت هوشمند Active 2 تقریباً تمام ویژگی های سری جدید گلکسی واچ 3، شامل اپ ECG و سنسور تشخیص ارتفاع را دارد؛ در حالی که قیمت آن نصف گلکسی واچ 3 است! این ساعت شاید طراحی ظاهری جذاب اپل واچ 3 با قاب متحرک و فریم باریک را نداشته باشد، اما راحت تر است و به خصوص در هنگام شب و تمرین های ورزشی مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند. ساعت Active 2 قابلیت مدیریت تماس های دریافتی، SMSها و نوتیفیکیشن ها را داراست و از اسپاتیفای و اپ های ورزشی پایه ای پشتیبانی می کند. همچنین این ساعت در نسخه LTE نیز عرضه شده که امکان دریافت تماس بدون نیاز به نزدیک بودن به گوشی اندرویدی را ایجاد می کند.

Garmin Venu Sq – یک ساعت هوشمند مناسب فیتنس و ورزش

Garmin Venu Sq – یک ساعت هوشمند مناسب فیتنس و ورزش

اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که برای فیتنس و ورزش مناسب باشد، Garmin Venu Sq انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. این ساعت با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار است و به GPS داخلی، تعداد زیادی برنامه های تمرینی و قابلیت ثبت اطلاعاتی مانند ضربان قلب و وضعیت بدن در هنگام دویدن بر روی اپلیکیشن موبایل مجهز است.

به علاوه این ساعت با اعلان هشدار، شما و اطرافیانتان را از ضربان قلب غیر عادی (ضربان قلب پایین یا زیاد) مطلع می کند و به عنوان یک health tracker (ردیاب وضعیت سلامتی) نیز قابل استفاده است. آنالیز وضعیت بدن در هنگام خواب و بررسی سطح اکسیژن خون در تمام طول شبانه روز از دیگر ویژگی های این ساعت هوشمند است. از این جهت می توان آن را به اپل واچ سری 6 شبیه دانست. البته از لحاظ کیفیت ساخت نباید Garmin Venu Sq را با اپل واچ مقایسه کرد! 

چنانچه برای خرید ساعت هوشمندهای موجود در بازار به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، می توانید از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان تماس بگیرید.

منبع: cnet