جا دادن قطعات کامپیوتر در یک کیس کوچک و فشرده کار آسانی نیست، اما خوشبختانه شما خودتان مجبور نیستید این کار را انجام دهید! در حال حاضر شرکت های شناخته شدۀ دنیای تکنولوژی، چندین مدل متنوع از کامپیوترهای گیمینگ از پیش آماده را راهی بازار کرده اند که ابعاد کوچکی دارند و بیشتر برای مصارف روزمره اداری مناسب هستند.

با اینکه بازار کامپیوترهای کوچک اسمبل شده پرسود ترین بازار دنیا نیست، اما هر ساله مدل های جدیدی از این دستگاه عرضه می شود که چند مدل رده بالا نیز در میان آنها وجود دارد. مشخصات سخت افزاری برخی از این مدل ها به گونه ای است که می توانید از آنها برای اجرای بازی های روز هم استفاده کنید. پس اگر به دنبال کامپیوتری هستید که به اندازه یک کنسول گیمینگ مدرن باشد و قدرت اجرای بازی های روز را داشته باشد، لیست زیر برایتان جذابیت زیادی خواهد داشت!

کامپیوتر کوچک ام اس آی MSI MPG Trident 3 – بهترین کامپیوتر کوچک گیمینگ دنیا!

کامپیوتر کوچک ام اس آی MSI MPG Trident 3 – بهترین کامپیوتر کوچک گیمینگ دنیا!

کامپیوتر کوچک Trident 3 طراحی زیبا و جذابی دارد و در آن از سخت افزار قدرتمندی استفاده شده است. این کامپیوتر کامپکت از پردازنده های سری Core نسل 13 اینتل و کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا قدرت می گیرد و توانایی اجرای بازی های مدرن را دارد. مجهز بودن به وای فای 6E (آنبورد) و پورت های USB-C نیز باعث شده اند تا این پی سی کوچک جذابیت های زیادی برای گیمرها داشته باشد.

کامپیوتر کوچک زوتاک Zotac Magnus One – یک نسل دهمیِ قابل اعتماد!

کامپیوتر کوچک زوتاک Zotac Magnus One – یک نسل دهمیِ قابل اعتماد!

شرکت زوتاک که در بازار کارت گرافیک نام معتبر و شناخته شده ای است، این بار یک مینی کامپیوترِ اسمبل شده را راهی بازار کرده است! این دستگاه که با نامه Magnus One عرضه شده، به پردازنده نسل 10 اینتل و کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا مجهز است. با اینکه پردازنده به کار رفته در این کامپیوتر کوچک مربوط به نسل های قبلی اینتل است، اما همچنان می توانید با آن بازی اجرا کنید! این موضوع در پایین آمدن قیمت نهایی این مدل هم تأثیر داشته است.

کامپیوتر کوچک اینتل Intel NUC 11 Enthusiast – یک مدعی کوچک!

کامپیوتر کوچک اینتل Intel NUC 11 Enthusiast – یک مدعی کوچک!

یک پایگاه قدرت در یک بدنه کوچک و فشرده؛ این تعریفی است که می توان از مینی کامپیوتر اینتل NUC 11 Enthusiast ارائه داد! این مدل از کارت گرافیک RTX 2060 6GB و پردازنده اینتل Core i7-1165G7 بهره می برد و در آن از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD استفاده شده است. درست است که این قطعات در دنیای امروزی جزء قطعات میان رده به حساب می آیند، اما فراموش نکنید که در حال صحبت کردن از یک «مینی کامپیوتر» هستیم، نه یک کیس اسمبل شده یا یک لپ تاپ! به هر حال کانفیگ های مختلف مینی کامپیوتر اینتل NUC 11 Enthusiast با توجه به قیمتی که دارند، قطعاً شما را راضی خواهند کرد.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC 9 NUC9i9QNX – قابل ارتقا توسط کاربر

کامپیوتر کوچک اینتل NUC 9 NUC9i9QNX – قابل ارتقا توسط کاربر

این مدل که با نام تجاری NUC 9 Ghost Canyon عرضه شده دارای مشخصات مقابل است: پردازنده اینتل Core i7-9750H (از سری کافی لیک)، 32 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز و گرافیک آنبورد اینتل UHD Graphics 630. نکته قابل توجه در رابطه با این مدل این است که شما می توانید کارت گرافیک دلخواه خودتان را از طریق رابط PCIe در آن نصب کنید. البته برای این منظور باید حواستان به طول کارت گرافیک باشد تا با ابعاد کلی دستگاه سازگاری داشته باشد. ضمن اینکه امکان تغییر و ارتقای سایر قطعات به کار رفته در مینی کامپیوتر اینتل NUC 9 Ghost Canyon نیز برای شما فراهم است.

کنسول دستی Steam Deck – قابل حمل و سبک

کنسول دستی Steam Deck – قابل حمل و سبک

کنسول های بازی دستی را فراموش نکنید! این گجت ها در مقایسه با یک کامپیوتر کوچک دسکتاپ قابل حمل ترند و به شما این امکان را می دهند تا در مترو، در خیابان یا هر جای دیگری که هستید، بتوانید بازی کنید! در حال حاضر استیم دک بهترین کنسول بازی پرتابلی هم هست که می توانید بخرید! این کنسول دستی دارای یک داک نیز هست و به شما این امکان را می دهد تا آن را به تلویزیون یا مانیتور متصل نمایید. همچنین می توانید بر روی آن ویندوز نصب کنید! پس عملاً می توان استیم دک را به عنوان یک PC مورد استفاده قرار داد؛ این طور نیست؟!

منبع: windowscentral