پرینتر دستگاهی است که به طور گسترده در میان کاربران خانگی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد و مدل های متنوعی از آن در بازار موجود است. سرعت چاپ، قابلیت چاپ رنگی، اتصال وایرلس به گوشی موبایل و تبلت، مجهز بودن به صفحه نمایش و... همگی معیارهایی هستند که بر روی قیمت پرینتر تأثیرگذارند. از این جهت بسیاری از کاربران در هنگام خرید پرینتر دچار سردرگمی می شوند و حروف و اعداد به کار رفته در مدل دستگاه ها آنها را گیج می کند! بنابراین یک لیست و راهنمای خرید، می تواند به کاربران در انتخاب پرینتر مورد نظرشان کمک زیادی کند. در ادامه سعی کرده ایم تا چهار مدل پرینتر محبوب و پرفروش سال 2021 را به طور مختصر برای شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که تمامی این مدل ها از ارتباط وایرلس پشتیبانی می کنند و به آسانی به موبایل و تبلت متصل می شوند. همچنین این پرینترها از قابلیت اتصال کابلی به انواع کامپیوتر ویندوزی، مک و کروم بوک برخوردارند.

  • پرینتر برادر MFC-J895DW – یک پرینتر خانگی کارآمد

پرینتر برادر MFC-J895DW از قابلیت چاپ رنگی برخوردار است و مراحل نصب و راه اندازی آن به سادگی انجام می گیرد. این چاپگر از سرعت چاپ بالاتری از دیگر پرینترهای خانگی بهره می برد و کارایی بالایی در چاپ اسناد و عکس دارد. علاوه بر این پرینتر خانگی برادر MFC-J895DW توانایی اسکن، فکس و کپی را نیز دارد و یک پرینتر چهارکاره کارآمد به شمار می آید. مجهز بودن به صفحه نمایش لمسی و رنگی 2.7 اینچی، سینی کاغذ 150 برگی و منبع تغذیه خودکار (ADF) سایر مشخصات این پرینتر برادر را تشکیل می دهند.

پرینتر چهار کاره برادر MFC-J895DW در دسته پرینترهای جوهرافشان جای دارد و چهار کارتریج به کار رفته در آن از طول عمر بالایی برخوردارند. به طور کلی این پرینتر 40 درصد مصرف جوهر کمتری از دیگر پرینترهای جوهرافشان دارد و به این ترتیب تا مدتی طولانی نیازی به تعویض یا شارژ کارتریج آن پیدا نخواهید کرد! همچنین طراحی چاپگر برادر MFC-J895DW به گونه ای است که به آسانی از طریق پنل جلویی می توانید به کارتریج های آن دسترسی داشته باشید. شاید بتوان نقطه ضعف این پرینتر را کیفیت چاپ معمولی آن به خصوص در هنگام چاپ عکس رنگی دانست. با این وجود کیفیت چاپ این پرینتر برای مصارف روزمره و خانگی کاملاً مناسب خواهد بود.

پرینتر برادر MFC-J895DW – یک پرینتر خانگی کارآمد

  • پرینتر کانن LBP622Cdw – انتخابی مناسب برای چاپ رنگی اسناد

اگر قصد خرید پرینتر برای چاپ حرفه ای اسناد، گزارش های تحقیقاتی، پروپوزال یا بروشور را دارید، یک پرینتر لیزری به خوبی نیازهای شما را برطرف می کند. پرینتر کانن LBP622Cdw یکی از پرینترهای لیزری با کیفیت موجود در بازار است که کیفیتی عالی در چاپ رنگی متن و اشکال گرافیکی را ارائه می دهد. این پرینتر از نوع تک کاره است و به تونر کارتریج های مرغوب مجهز می باشد. برای پرینتر لیزری کانن LBP622Cdw یک فیدر تک برگی در نظر گرفته شده که امکان چاپ بر روی پاکت را نیز به شما می دهد. همچنین سینی این پرینتر گنجایش 250 برگ کاغذ را دارد.

سایر ویژگی های چاپگر کانن LBP622Cdw شامل مجهز بودن به صفحه نمایش LCD پنج خطی می شود که کار با پرینتر و اعمال تنظیمات را برای شما آسان می کند. این پرینتر کانن به پورت USB نیز مجهز است و شما می توانید فلش مموری خود را به صورت مستقیم به آن متصل کنید. در مجموع می توان پرینتر کانن LBP622Cdw را یک انتخاب عالی برای کاربرانی دانست که به دنبال یک پرینتر لیزری رنگی با قیمت مناسب هستند.

پرینتر کانن LBP622Cdw – انتخابی مناسب برای چاپ رنگی اسناد

  • پرینتر کانن Pixma iP8720 – مناسب برای چاپ عکس

به دنبال یک پرینتر چاپ عکس با کیفیت هستید؟ پرینتر کانن Pixma iP8720 برای شما ساخته شده است! این پرینتر توانایی بالایی در چاپ عکس با رنگ های طبیعی دارد و سایه روشن ها و جزئیات را با دقتی ایده آل به روی کاغذ منتقل می کند. با توجه به ابعاد بزرگ چاپگر چاپ عکس کانن Pixma iP8720، جای تعجبی نیست که شش کارتریج در آن قابل استفاده باشد و بتوان از آن برای چاپ عکس های 13x19 اینچی بهره برد! توجه داشته باشید که این پرینتر دارای نمایشگر LCD نیست و برای کنترل آن باید از دستگاه متصل به پرینتر کمک بگیرید. 
پرینتر کانن Pixma iP8720 علاوه بر کاغذهای معمولی، توانایی چاپ بر روی کاغذهای گلاسه و مخصوص عکس را نیز دارد و دست شما را در انتخاب نوع کاغذ باز می گذارد. لازم به ذکر است که کیفیت چاپ این پرینتر بر روی کاغذهای مختلف یکسان است و در هر شرایطی می توانید از کیفیت چاپ عالی آن بهره مند شوید. از لحاظ سرعت چاپ نیز پرینتر تک کاره کانن Pixma iP8720 دستگاهی کارآمد است و یک عکس 8.5x11 اینچی را در عرض 2 دقیقه و 30 ثانیه چاپ می کند. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که این پرینتر تک کاره است و امکان کپی، اسکن و فکس با آن وجود ندارد.

  • پرینتر برادر HL-L2395DW – چاپ سیاه و سفید با کیفیتی ایده آل

اگر به چاپ عکس و اشکال گرافیکی رنگی نیازی ندارید و در جستجوی یک پرینتر برای چاپ سیاه و سفید هستید، پرینتر برادر HL-L2395DW را مد نظر داشته باشید. این پرینتر از نوع لیزری است و فقط به یک تونر کارتریج مشکی نیاز دارد. از این جهت هزینه های جانبی آن پایین خواهد بود. پرینتر لیزری برادر HL-L2395DW به آسانی به شبکه وای فای متصل می شود و از سرویس ابری Google Cloud print هم پشتیبانی می کند. 

پرینتر برادر HL-L2395DW – چاپ سیاه و سفید با کیفیتی ایده آل

در رابطه با سرعت چاپگر لیزری برادر HL-L2395DW باید به این نکته اشاره کنیم که این پرینتر در هنگام اتصال به مک بوک، 10 صفحه را در عرض 27 ثانیه چاپ می کند و یک پرینتر لیزری سریع به حساب می آید. همچنین این پرینتر برای چاپ هفت صفحه وب از مرورگر مایکروسافت Edge به 36 ثانیه زمان نیاز دارد. این پرینتر از نوع سه کاره است و علاوه بر پرینت از قابلیت های اسکن و کپی نیز بهره می برد. لازم به ذکر است که تونر کارتریج ابتدایی به کار رفته در پرینتر برادر HL-L2395DW ظرفیت چاپ 700 برگ را دارد که برای مصارف روزمره مناسب به نظر می رسد.

شما می توانید برای خرید انواع پرینتر و اطلاع از قیمت آنها به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید یا با شماره 73027-021 تماس بگیرید. همچنین در بخش های بعدی لیست ذکر شده در این بخش را ادامه داده و مدل های بیشتری از پرینترهای محبوب سال 2021 را برایتان معرفی خواهیم کرد.

منبع: cnet