کابل شارژ هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 تنها یک متر طول دارد و مشکلات زیادی را برای استفاده از هدست در هنگام شارژ شدن ایجاد کرده است. به طوری که عملاً استفاده از هدست در حین شارژ شدن امکان پذیر نیست و ممکن است به دلیل کوتاه بودن کابل، هدست از روی سر کاربر پایین بیفتد! با وجود اینکه شرکت Oculus به صورت رسمی اعلام کرده است که «شما باید هدست Quest 2 را تنها با استفاده از کابل موجود در بسته بندی آن شارژ کنید»، اما امکان شارژ کردن آن با کابل های جایگزین Oculus Link نیز وجود دارد. به هر حال چه شما کابل شارژ هدست خود را گم کرده باشید چه به دنبال کابل بلندتری هستید تا بتوانید از هدست خود آسان تر و ایمن تر استفاده کنید، می توانید از مدل هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بهره ببرید.

کابل هدست Quest 2 (1m) – سازگاری تضمین شده

کابل هدست Quest 2 (1m) – سازگاری تضمین شده

اگر کابل شارژ خود را گم کرده اید و به دنبال یک جایگزین برای آن هستید، می توانید کابلی را که Oculus بر روی سایت رسمی خود به فروش می رساند تهیه کنید. البته این کابل به عنوان یک کابل شارژ 1 متری کمی گران است. با این وجود خیالتان راحت خواهد بود که یک هدست اصل را خریداری می کنید و طول عمر آن تضمین شده است. این کابل هدست شما را با سرعتی عالی شارژ می کند و بهترین جایگزین برای کابل اصلی Quest 2 (اگر به Link نیاز ندارید) به شمار می آید.

داک شارژ انکر برای Oculus Quest 2، تحت گواهینامه اکولوس

داک شارژ انکر برای Oculus Quest 2، تحت گواهینامه اکولوس

این داک دارای یک کابل 1.2 متری است و به همین دلیل در این لیست قرار گرفته است. با استفاده از این داک می توانید هدست Quest 2 و هر دو کنترلرهای لمسی آن را به صورت هم زمان شارژ کنید. همراه با این داک دو باتری قابل شارژ و کاور باتری نیز ارائه می شود که برای کنترلرها کاربرد دارد. تنها نقطه ضعف این داک عدم سازگاری آن با Elite Strap است.

کابل Oculus Link – بی رقیب برای PC VR

کابل Oculus Link – بی رقیب برای PC VR

این کابل 4.8 متری برای دو منظور کاربرد دارد. اولین کاربرد آن برای اتصال هدست به کامپیوتر رومیزی و اجرای بازی های Rift یا SteamVR است. این کابل از طول زیادی برخوردار است و آزادی عمل کامل برای حرکت کردن در طول اتاق را به شما می دهد. در این حالت نیز می توان هدست را شارژ کرد، اما چون در حال استفاده از آن هستید شارژ آن ذخیره نمی شود. برای شارژ کردن استاندارد Oculus Quest 2، این کابل USB-C به USB-C سرعت شارژ 10 وات را ارائه می دهد و هدست شما را با بالاترین سرعت شارژ می کند.

کابل شارژ 2 متری VR Cover Premium – کوتاه اما پر سرعت

کابل شارژ 2 متری VR Cover Premium – کوتاه اما پر سرعت

این کابل دو برابر کابل اصلی اکولوس Quest 2 طول دارد و به خوبی از Oculus Link پشتیبانی می کند. با این وجود قیمت کمتری نسبت به سایر کابل های جایگزین این هدست دارد. این کابل فقط زمانی کاربرد دارد که مستقیم روبروی کامپیوتر خود نشسته باشید و دیگر امکان حرکت کردن در اتاق نخواهید داشت. اما این کابل از سرعت انتقال دیتای 5 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و با شدت جریان 3 آمپر با ولتاژ 20 ولت سازگار است. لازم به ذکر است که این کابل دارای رابط USB-C 3.2 Gen 1 است و سرعتی به مراتب بیشتر از آن چیزی که برای شارژ این هدست نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

کابل شارژ USB-C به USB-C مدل WiRoTech Blue – ارزان و رنگی

کابل شارژ USB-C به USB-C مدل WiRoTech Blue – ارزان و رنگی

تمام کسانی که به دنبال یک جایگزین برای کابل شارژ رسمی Quest 2 هستند می توانند بر روی این کابل های با دوام حساب باز کنند. این کابل ها در 19 رنگ مختلف و با طول حداکثر 3 متر عرضه شده اند و طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهند. البته توجه داشته باشید که این کابل های WiRoTech از استاندارد انتقال دیتای Link پشتیبانی نمی کنند.

منبع: androidcentral