اگر به دلیل پاندمی ویروس کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی مجبور به ماندن در منزل هستید و به دنبال راهی برای گذراندن اوقات اضافه خود در طول روز دارید، درست کردن گالری عکس می تواند راه جذابی برای این منظور برای شما باشد! بسیاری از ما تعداد زیادی عکس در گوشی موبایل خود داریم که مدت هاست به آنها سر نزده ایم. اکنون شما می توانید با کمک از اپلیکیشن های ادیت عکس، آنها را با روش های خلاقانه ویرایش کرده و دسته بندی نمایید. مهم نیست که از گوشی آیفون 12 پرو مکس یا گلکسی S21 اولترا استفاده می کنید یا گوشی شما یک مدل معمولی و ارزان قیمت است! شما می توانید اپلیکیشن های ادیت عکس را به سادگی از آیفون اپ استور و گوگل پلی استور دانلود کرده و بر روی گوشی تان نصب کنید. این اپلیکیشن ها امکانات متنوعی برای ادیت عکس به شما می دهند و اوقات جذاب و هیجان انگیزی را برایتان ایجاد می کنند!

پنج اپلیکیشن کاربردی برای ادیت عکس بر روی آیفون و اندروید

در لیستی که در ادامه مشاهده می کنید، پنج اپلیکیشن محبوب برای ویرایش عکس را به اختصار معرفی کرده ایم. حالا شما می توانید از عکس های مورد علاقه تان یک آلبوم درست کنید و مهارت های خلاقانه خود در این زمینه را در دوران قرنطینه شکوفا نمایید! با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Snapseed

Snapseed توسط گوگل طراحی و عرضه شده و طیف وسیعی از رنگ ها و ابزارها را برای تغییر در تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این اپلیکیشن تعداد زیادی فیلتر، از فیلترهای کلاسیک تا مدرن، را به شما می دهد و از HDR نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید افکت های مورد نظر خود را لایه بندی کنید و تغییراتی جذاب و جدید بر روی عکس هایتان ایجاد نمایید. Snapseed بر روی iOS و اندروید به صورت رایگان قابل نصب است.

اپلیکیشن Snapseed

اپلیکیشن Lightroom

این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل iOS و اندروید به صورت رایگان قابل نصب است؛ اما برای دستیابی به تمام امکانات آن باید اکانت پرمیوم خریداری کنید. اپلیکیشن Adobe Lightroom به عنوان یک استاندارد برای عکاسان حرفه ای و کاربران تازه کار موبایل شناخته می شود و برای هر دو گروه قابل استفاده است. در این اپلیکیشن خبری از استیکر، انیمیشن یا ایموجی نیست؛ با این وجود شما با استفاده از آن به مجموعه ای کامل از ابزارها برای ویرایش عکس دسترسی خواهید داشت و می توانید هر کاری که دوست دارید، با عکس هایتان انجام دهید! این اپلیکیشن به صورت سینک شده نیز قابل استفاده است و از پایگاه داده ابری بهره می برد. به این ترتیب، به عنوان مثال با نصب این اپ بر روی آیفون و آیپد، می توانید کار ادیت عکس را بر روی آیفون آغاز کنید و آن را بر روی آیپد ادامه دهید.

اپلیکیشن Lightroom

اپلیکیشن Adobe Photoshop Express

فوتوشاپ اکسپرس از بسیاری از امکانات Lightroom (مانند تصحیح نور، کنتراست و رنگ) برخوردار است و به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران عادی خواهد بود. با این وجود برخی ابزارهای حرفه ای و قابلیت سینک ابری (استفاده هم زمان بر روی چند دستگاه) از آن حذف شده است. اما این موضوع با توجه به اینکه این اپلیکیشن تماماً رایگان است، قابل چشم پوشی است! فوتوشاپ اکسپرس گزینه ای عالی برای دستکاری عکس است و علاوه بر روش های معمول ادیت، مجموعه ای از فیلترها و تکسچرها را برای ساختن کولاژی از تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. شاید این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر اپ های موجود در این لیست به شکوفایی خلاقیت شما کمک نکند، اما به هر حال برای کاربران عادی سرگرم کننده خواهد بود!

اپلیکیشن Adobe Photoshop Express

اپلیکیشن Prisma

Prisma برای ادیت معمولی عکس عرضه نشده و در آن از فیلترهای ظریف و رسمی خبری نیست؛ در عوض این اپ فیلترهایی جذاب و خاص را در اختیارتان می گذارد که عکس های شما را به یک اثر هنری عجیب و غریب تبدیل می کنند! فیلترهای این اپلیکیشن از نقاشی های سالوادور دالی و پیکاسو الهام گرفته شده و نتیجه نهایی را بیشتر به یک نقاشی شبیه می کند! البته توجه داشته باشید که فیلترهای پریسما برای هر عکسی مناسب نیست و به عنوان مثال از همه آنها بر روی عکس های پرتره یا لند اسکیپ استفاده کرد. Prisma بر روی گوشی موبایل اندروید و iOS قابل نصب است اما نسخه رایگان ندارد.

اپلیکیشن Prisma

اپلیکیشن Bazaart

اپلیکیشن Bazaart مجموعه ای از ابزارهای مونتاژ و کولاژ را گرد هم آورده و به شما این امکان را می دهد تا چندین عنصر (عکس و متن و اشکال گرافیکی) را با یکدیگر ترکیب کنید، آنها را به صورت لایه درآورده و در نهایت با کنار هم قرار دادن آنها یک اثر هنری خلق کنید! همچنین این اپلیکیشن این قابلیت را دارد تا پس زمینه را از عکس های پرتره حذف کرده و بک گراند جدیدی را جایگزین آن نمایید. اپلیکیشن Bazaart تمپلیت های متنوعی را نیز برای ساخت کولاژهای هیجان انگیز برای استفاده در استوری های اینستاگرام به شما می دهد. این اپ فقط بر روی iOS قابل نصب است و نسخه رایگان ندارد.

اپلیکیشن Bazaart

منبع: cnet