درست است که پردازنده AMD Ryzen 9 3900X یک پردازنده قدرتمند است، اما اگر می خواهید تا از بالاترین پتانسیل های این پردازنده بهره مند شوید باید آن را بر روی یک مادربرد سازگار با آن نصب کنید. همان طور که می دانید مادربرد یکی از اصلی ترین اجزای کامپیوتر است که باعث ارتباط قطعات کامپیوتر با یکدیگر می شود. در واقع نوع و میزان کارایی مادربرد است که توان کلی سیستم شما را تعیین می کند! پس اگر قصد استفاده از پردازنده AMD Ryzen 9 3900X را دارید، بهتر است تا از آن در کنار یکی از مادربردهایی که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم، استفاده کنید.

مادربرد ASUS ROG Strix X570-E

مادربرد ASUS ROG Strix X570-E

مادربردهای دارای چیپست X570 در واقع جایگزین مادربردهای مجهز به چیپست X470 شدند و اکنون طرفداران زیادی دارند! به طوری که می توان این مادربردها را انتخابی ایده آل برای پردازنده Ryzen 9 3900X دانست. استفاده از مادربردهای X570 مزایای دیگری نیز دارد. این مادربردها از رابط های جدید PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند و به وای فای 6 مجهزند. مادربرد ASUS ROG Strix X570-E به اسلات های نسل چهارم M.2 هم مجهز است که سرعت انتقال دیتای فوق العاده 64 گیگابایت در ثانیه را به ارمغان می آورد. همچنین این مادربرد از از قابلیت نورپردازی با رنگ ها و افکت های مختلف بهره می برد.

مادربرد ASRock B550M Steel Legend

مادربرد ASRock B550M Steel Legend

به طور کلی چیپست B550 را می توان برادر کوچکتر و کم امکانات تر چیپست X570 دانست. با این وجود مادربرد ASRock B550M Steel Legend همچنان یک انتخاب ایده آل برای راه اندازی یک سیستم کارآمد است و به طور کامل از پردازنده های سری 3000 رایزن پشتیبانی می کند. به خصوص این مادربرد برای نصب پردازنده 3900X بهینه شده و سیستم برق رسانی آن به صورت 14 فازی طراحی شده است. به این ترتیب با استفاده از آن هیچ گونه مشکلی برای اورکلاکینگ نخواهید داشت.

مادربرد ASUS Prime X570-P

مادربرد ASUS Prime X570-P

مادربرد ASUS Prime X570-P در واقع ویژگی های آخرین نسل چیپست ها را بر روی یک پلتفرم ساده و پایه ای به شما ارائه می دهد. این مادربرد دارای هیت سینک های فلزی برای VRM ها است و در آن از کامپوننت های با کیفیت و با دوام استفاده شده است. شاید بتوان تفاوت های اصلی این مادربرد با مدل X570-E را (که در بالا آن را معرفی کردیم)، فقدان سازگاری با SLI، پشتیبانی نکردن از شبکه های پرسرعت 2.5 گیگابیتی و مجهز بودن به پورت های ورودی و خروجی متفاوت دانست. به هر حال هیچ مشکلی برای نصب پردازنده Ryzen 9 3900X بر روی این مادربرد نخواهید داشت.

مادربرد ASUS ROG X570 Crosshair VIII Formula

مادربرد ASUS ROG X570 Crosshair VIII Formula

بالاخره نوبت معرفی این مادربرد قدرتمند شد! این مادربرد ایسوس بهترین انتخاب برای پردازنده Ryzen 9 3900X است و باعث می شود تا بتوانید از بالاترین پتانسیل های این پردازنده بهره مند شوید. مادربرد ASUS ROG X570 Crosshair VIII Formula از ویژگی های کاربردی متعددی بهره می برد که از میان آنها می توان به مجهز بودن به بلاک هیت سینک (با قابلیت اتصال به چرخه واترکولینگ دلخواه کاربر) اشاره کرد. این مادربرد از قابلیت نورپردازی هم بهره می برد و به پورت های ارتباطی متنوع و متعددی مجهز است. پس با استفاده از آن می توانید یک سیستم کارآمد بر مبنای پردازنده Ryzen 9 3900X را راه اندازی کنید!

شما می توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع مادربرد موجود در بازار با بهترین قیمت بازار با شماره 73027-021 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند که علاوه بر تماس با شماره ذکر شده، می توانید با آنها از طریق بخش «گفتگوی آنلاین» سایت در اسرع وقت در ارتباط باشید.

منبع: windowscentral