پردازنده AMD Ryzen 9 3950X یکی از پردازنده های قدرتمند موجود در بازار است که از 16 هسته بهره می برد و بر روی پلتفرم AM4+ قابل نصب است. اگر قصد دارید تا به بالاترین توان عملکرد این پردازنده دست پیدا کنید، بهتر است تا از آن بر روی مدل های خاصی از مادربردها استفاده کنید! در این بخش ما لیستی از بهترین مادربردهای سازگار با این پردازنده را گردآوری کرده ایم و برخی از مشخصات آنها را به اختصار معرفی کرده ایم. این مادربردها به خوبی با پردازنده AMD Ryzen 9 3950X سازگارند و امکان راه اندازی یک سیستم قدرتمند را به شما می دهند.

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E – قدرتمند و کارآمد

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E – قدرتمند و کارآمد

اگر می خواهید به بالاترین پتانسیل پردازنده های سری 3000 رایزن دست پیدا کنید، بهتر است تا از آنها بر روی یک مادربرد X570 بهره ببرید. و چه انتخابی بهتر از مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E؟! این مادربرد از رابط های اتصالی PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و در آن از کامپوننت های با کیفیت و با دوام استفاده شده است. همچنین این مادربرد به Wi-Fi 6 مجهز است. از دیگر ویژگی های مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E باید به مجهز بودن به اسلات های نسل چهار M.2 اشاره کرد که سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده 64 گیگابایت در ثانیه را به ارمغان می آورند. سایر ویژگی های این مادربرد را مجهز بودن به پورت های پر سرعت LAN و قابلیت نورپردازی RGB تشکیل می دهند.

مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite – قیمت مناسب

مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite – قیمت مناسب

مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite شاید به اندازه دیگر مادربردهای موجود در این لیست حرفه ای و دارای امکانات زیادی نباشد، اما به دلیل کیفیت ساخت بالا و طراحی جدید می توان بر روی آن نیز حساب باز کرد. این مادربرد به خوبی از پردازنده های سری 3000 رایزن پشتیبانی می کند و با پردازنده 3950X نیز کاملاً سازگار است. البته انتظار نداشته باشید که مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite همانند یک مادربرد بالا رده عمل کرده و تمام ظرفیت های پردازنده 3950X را در دسترس سیستم قرار دهد! با این وجود اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی هستید، این مادربرد را مد نظر داشته باشید.

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-I Gaming – یک مادربرد جمع و جور

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-I Gaming – یک مادربرد جمع و جور

این مادربرد در دسته مادربردهای Mini-ITX جای دارد و برای راه اندازی کامپیوترهای کوچک و جمع و جور کاربرد دارد. با وجود اینکه در مادربرد ایسوس ROG Strix X570-I Gaming نسبت به مادربردهای رده بالا از PCB کوچکتری استفاده شده، اما باز هم می توانید از این مادربرد برای راه اندازی یک سیستم قدرتمند استفاده کنید. در این مادربرد از سیستم برق رسانی 8+2 فازی و سیستم فعال خنک کننده VRM استفاده شده که به خوبی پاسخگوی نیازهای پردازنده AMD Ryzen 9 3950X خواهد بود.

مادربرد ایسوس Prime X570-P – ساده اما کاربردی

مادربرد ایسوس Prime X570-P – ساده اما کاربردی

مادربرد ایسوس Prime X570-P یکی از مادربردهای اقتصادی و مدل های پایه ای مجهز به چیپست X570 است که امکان استفاده از ظرفیت های یکی از جدیدترین چیپست ها را با صرف هزینه ای منطقی به شما می دهد. این مادربرد از کامپوننت های با دوامی نیز برخوردار است و در آن از هیت سینک های فلزی برای VRM ها استفاده شده است. با خرید این مادربرد می توانید از پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 9 3950X بر روی سیستم خود بهره مند شوید و یک کامپیوتر کارآمد را راه اندازی کنید.

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula – عملکرد عالی

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula – عملکرد عالی

اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر قدرتمند را با استفاده از پردازنده AMD Ryzen 9 3950X دارید، مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. این مادربرد به مجموعه ای از امکانات کاربردی مجهز است که از میان آنها می توان به بهره بردن از کامپوننت های فوق العاده با کیفیت برای دستیابی به اورکلاکینگ پایدار اشاره کرد. همچنین در این مانیتور از بلاک هیت سینک اختصاصی استفاده شده که امکان اتصال به چرخه واتر کولینگ دلخواه شما را دارد. به طور خلاصه می توان گفت که این مادربرد «عملکردی درخشان» را برای شما به ارمغان می آورد.

شرکت ایده برتر پارسیان با سابقه ای طولانی در زمینه فروش انواع مادربرد و دیگر سخت افزار کامپیوتر آماده ارائه خدمات به شما است. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع مادربرد موجود در بازار به بخش محصولات سایت ایده برتر مراجعه کنید یا با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: windowscentral