با انتخاب یک مادربرد مناسب برای پردازنده Ryzen 5 5600X، می توانید از تمام ظرفیت های این پردازنده میان رده AMD بهره مند شوید و یک سیستم کارآمد را راه اندازی کنید. این پردازنده با سوکت AM4 سازگار است و به 6 هسته و 12 ترد مجهز است. به طور کلی این پردازنده بر روی مادربردهای A520، B550 و X570 قابل نصب است و گزینه های متعددی را برای انتخاب مادربرد پیش روی شما قرار می دهد.

اگر در انتخاب مادربرد دقیق عمل نکنید، ظرفیت های پردازنده و در نتیجه ظرفیت های کل سیستم شما محدود می شود. برای اینکه برای این منظور به مشکل نخورید، یک لیست از بهترین مادربردهای سازگار با پردازنده Ryzen 5 5600X را برای شما آماده کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

مادربرد ام اس آی MSI MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI – بهترین انتخاب در مجموع

مادربرد ام اس آی MSI MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI – بهترین انتخاب در مجموع

مادربردهای سری TOMAHAWK MAX برند ام اس آی طیف وسیعی از نیازهای کاربران را برطرف می کنند. در این بین مادربرد B550 WIFI از این سری یکی از بهترین انتخاب ها برای پردازنده Ryzen 5 5600X است. این مادربرد برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ میان رده کاربرد دارد و به ماژول آنبورد وای فای 6 مجهز است. از دیگر امکانات این مادربرد می توان به بلوتوث 5.2، USB 3.2 Gen 2 و پورت های USB-A و USB-C اشاره کرد. با اینکه اصولاً به اورکلاک پردازنده Ryzen 5 5600X نیاز ندارید، اما سیستم توزیع برق 10+2+1 فازی و پشتیبانی از هیت سینک شرایط مورد نیاز برای این منظور را فراهم آورده است.

مادربرد ایسوس Asus ROG Strix X570-E – بهترین انتخاب در بین میان رده ها

مادربرد ایسوس Asus ROG Strix X570-E – بهترین انتخاب در بین میان رده ها

اکثر مادربردهای سازگار با پردازنده Ryzen 5 5600X در دستۀ مادربردهای میان رده جای دارند. اما چیپست X570 که در مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E مورد استفاده قرار گرفته، یک سری مزیت ها را در مقایسه با سایر مدل های میان ردۀ موجود در بازار به آن اضافه کرده است. شما می توانید بدون هیچ مشکلی پردازنده خود را بر روی این مادربرد اورکلاک کنید و از وای فای 6 به صورت آنبورد بهره مند شوید. همچنین این مادربرد از استاندارد PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و به اسلات های M.2 نسل 4 (با قابلیت انتقال دیتا با سرعت 64 گیگابایت در ثانیه) مجهز است. همچنین مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E به کارت شبکه سریع و مجموعه ای از امکانات برای کنترل نورپردازی RGB مجهز است.

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Extreme – بهترین انتخاب در میان بالا رده ها

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Extreme – بهترین انتخاب در میان بالا رده ها

ایسوس در طراحی مادربردهای سری Crosshair از تمام توانمندی ها و نوآوری های خود بهره برده است. مادربرد ROG X570 Crosshair VIII Extreme نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای پردازنده های AMD دانست. از جمله مزایای خرید این مادربرد می توان به پشتیبانی بایوس عالی، سیستم توزیع برق پیشرفته، مجهز بودن به وای فای 6 و کارت شبکه 10Gb و 5 اسلات M.2 اشاره کرد. با این حال فراموش نکنید که این مادربرد قیمت بالایی دارد و امکانات آن بیشتر برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ و حرفه ای مناسب است.

مادربرد گیگابایت Gigabyte X570-I AORUS Pro Wi-Fi – بهترین انتخاب از فرم فاکتور Mini-ITX

مادربرد گیگابایت Gigabyte X570-I AORUS Pro Wi-Fi – بهترین انتخاب از فرم فاکتور Mini-ITX

مادربرد گیگابایت X570-I AORUS Pro Wi-Fi هر چیزی را که برای راه اندازی یک سیستم کارآمد اداری و خانگی به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. از جمله امکانات این مادربرد می توان به سیستم توزیع برق عالی، دو اسلات M.2، امکانات صوتی ایده آل، بایوس کارآمد، وای فای 6، بلوتوث 5 و پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0 اشاره کرد. توجه داشته باشید که این مادربرد با فرم فاکتور Mini-ITX عرضه شده و برای استفاده در کیس های کوچک طراحی شده است. بنابراین ممکن است برای نصب کارت گرافیک دوم بر روی آن با چالش مواجه شوید.

مادربرد ایسوس Asus TUF Gaming B550M-PLUS – کوچک اما رده بالا

مادربرد ایسوس Asus TUF Gaming B550M-PLUS – کوچک اما رده بالا

مادربرد ایسوس TUF Gaming B550M-Plus یکی از بهترین مادربردها برای استفاده در کیس های mid-Tower است و امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. کارت شبکه 2.5Gb، وای فای 6، استاندارد PCIe 4.0 و قابلیت اورکلاک پردازنده های رده بالا (حتی Ryzen 9 3900X) برخی از نقاط قوت این مادربرد هستند. تمام این قابلیت ها در یک مادربرد میکرو ATX گرد هم جمع شده اند!

منبع: windowscentral