مزیت اصلی خرید «مینی ویدئو پروژکتور» یا «ویدئو پروژکتور جیبی» این است که شما می توانید به امکانات یک پروژکتور سنگین و قدیمی در قالب یک گجت قابل حمل و امروزی دسترسی داشته باشید. این پروژکتورها امکان راه اندازی یک سینمای سیار را به شما می دهند و طرفداران زیادی در سال 2023 پیدا کرده اند.

برای استفاده از یک مینی ویدئو پروژکتور قابل حمل تنها به یک پایه کوچک یا یک میز در نزدیکی پرده نمایش یا دیوار احتیاج دارد. پس از آن می توانید با خاموش کردن چراغ های اتاق، از تصاویر بزرگ، درخشان و چشمگیر آن بهره مند شوید؛ انگار که چشم هایتان را بسته اید و در هر حال رؤیا دیدن هستید.

در این مقاله و بخش دوم آن برخی از بهترین مینی ویدئو پروژکتورهای قابل حمل در سال 2023 را به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور بنکیو GS50 1080p Wireless Outdoor – بهترین برای استفاده در فضای باز

آشنایی با مینی پروکتورهای برتر سال 2023

ویدئو پروژکتور بنکیو GS50 یک مدل وایرلس و وای فای دار است و از سرویس های کروم کست، ایر پلی، اندروید تی وی و HDTV پشتیبانی می کند. این پروژکتور قابل حمل دارای درجه حفاظتی IPX2 است و در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم است. شما می توانید این گجت را از طریق پورت های USB-C و HDMI نیز به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید.

با توجه به اینکه پروژکتور پرتابل بنکیو GS50 به اسپیکر داخلی Extra Bass Bluetooth مجهز است، نیازی به استفاده از هدفون در هنگام تماشای فیلم و سریال نخواهید داشت. تنها چالشی که کاربران با این مینی ویدئو پروژکتور داشته اند، استریم محتوا از نتفلیکس و نصب برخی اپلیکیشن ها بر روی آن بوده است. مشخصات فنی این گجت به این صورت است:

رزولوشن: 1080p | روشنایی: 500 انسی لومن | نسبت کنتراست: 100000:1 | سایز تصویر: 30 تا 112 اینچ

پروژکتور قابل حمل انکر Nebula Capsule II – بهترین انتخاب در مجموع

آشنایی با مینی پروکتورهای برتر سال 2023

ویدئو پروژکتور هوشمند و قابل حمل انکر Nebula Capsule II با فاصله ای کم نسبت به مدل GS50 بنکیو به عنوان بهترین مدل سال 2023 در این دسته بندی انتخاب شده است! این گجت نسبت به نماینده بنکیو ارزان تر هم هست و خرید آن برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مینی ویدئو پروژکتور انکر Nebula Capsule II از مشخصاتی مانند رزولوشن 720p HD و روشنایی 200 انسی لومن بهره می برد و به بلوتوث، وای فای و اندروید تی وی 9.0 مجهز است. این گجت می تواند بدون کوچکترین افت در وضوح، تصاویری در سایز 100 اینچ را ارائه دهد و به اسپیکر 8 وات نیز مجهز است.

تنها نقطه ضعف این مدل پروژکتور انکر این است که برخی کاربران ادعا کرده اند تصویر در برخی صحنه ها فریز می شود و از ریخت می افتد. مشخصات کلیدی این دستگاه شامل موارد زیر می شود:
رزولوشن: 720p | روشنایی: 200 انسی لومن | نسبت کنتراست: 600:1 | سایز تصویر: 40 تا 100 اینچ

مینی ویدئو پروژکتور شیائومی Xiaomi MI Smart Video Projector 2 – بهترین مدل شورت ترو

آشنایی با مینی پروکتورهای برتر سال 2023

مینی ویدئو پروژکتور شیائومی MI Smart Video Projector 2 حتی از نماینده های بنکیو و انکر نیز ارزان تر است! این گجت رزولوشن فول اچ دی (معادل با 1920x1080 پیکسل) را ارائه می دهد و از فناوری صوتی دالبی نیز پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این پروژکتور قابل حمل از نسبت پرتاب 1.2:1 برخوردار است و قادر است تا از فاصله ای کم نسبت به سطح نمایش، سایز تصویر 120 اینچ را ارائه دهد. به این ترتیب حتی در اتاق های کوچک نیز می توانید بر روی استفاده از آن حساب باز کنید.

برخی از کاربران گزارش داده اند که تصویر مینی ویدئو پروژکتور شیائومی MI Smart Video Projector 2 پس از 30 دقیقه از فوکوس خارج و تار می شود. مشخصات این دستگاه عبارتند از:

رزولوشن: 1080p | روشنایی: 1300 انسی لومن | نسبت کنتراست: 1500:1 | سایز تصویر: حداکثر 120 اینچ

مینی ویدئو پروژکتور XGIMI Elfin – بهترین مدل گیمینگ

آشنایی با مینی پروکتورهای برتر سال 2023

مینی ویدئو پروژکتور ایکس گیمی Elfin از لحاظ کیفیت تصویر هم ردیف با نماینده های بنکیو و شیائومی در این لیست است و رزولوشن 1080p را ارائه می دهد. ابعاد جمع و جور و طراحی تخت این گجت به شما این امکان را می دهد تا به سادگی در یک کیف یا جیب لباستان بگذارید! نکته قابل توجه این است که این پروژکتور قابل حمل از سیگنال های ورودی 4K پشتیبانی می کند و می تواند به عنوان یک مدل گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر ویژگی های مینی ویدئو پروژکتور XGIMI Elfin می توان به قابلیت تشخیص و اجتناب از مانع، تنظیم تصویر و فوکوس اتوماتیک اشاره کرد. این دستگاه از روشنایی 800 انسی لومن بهره می برد و از این بابت از نماینده انکر در این لیست پیشی می گیرد. نقاط ضعف این مدل به بسته بندی ضعیف، باگ های نرم افزاری و پیکسل های سوخته باز می گردد. خلاصه مشخصات این گجت به این صورت است:

رزولوشن: 1080p FHD با پشتیبانی از 4K | روشنایی: 800 انسی لومن | نسبت کنتراست: 1000:1 | سایز تصویر: حداکثر 150 اینچ

ویدئو پروژکتور پرتابل WEMAX – بهترین مدل با قابلیت پشتیبانی از ورودی 4K

آشنایی با مینی پروکتورهای برتر سال 2023.

این گجت با نام کامل WEMAX Portable Projector for Outdoor Movie Viewing عرضه شده و به نظر می رسد که برای نمایش فیلم در فضای باز کاربرد دارد. با اینکه امتیاز این پروژکتور در مقایسه با مدل های بنکیو، انکر نبولا، شیائومی و ایکس گیمی پایین تر بوده، اما هنوز هم می توان بر روی آن به عنوان یک مینی ویدئو پروژکتور با کیفیت حساب باز کرد.

پروژکتور پرتابل WEMAX از فناوری نمایش DLP و روشنایی 700 انسی لومن برخوردار است و از ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار، رزولوشن 1080p Full HD، پشتیبانی از سیگنال ورودی 4K UHD، تصحیح کیستون 4 نقطه ای و لنز اولترا شورت ترو بهره می برد. بزرگترین نقطه ضعف این مدل نیز به مشکلات فوکوس خودکار و عملکرد ناصحیح آن در برخی موارد بر می گردد. مشخصات کلیدی مینی ویدئو پروژکتور WEMAX را در زیر می بینید:

رزولوشن: 1080p FHD | روشنایی: 700 انسی لومن | نسبت کنتراست: 350:1 | سایز تصویر: حداکثر 120 اینچ

منبع: projectorninja