مزیت اصلی استفاده از لپ تاپ این است که می توان آن را به سادگی به هر جایی حمل کرد و حتی از آن در فضای باز هم استفاده نمود. مسلماً رسیدگی به کارهای روزمره در هوای تازه در پارک می تواند لذت بالایی داشته باشد! اما هر لپ تاپی برای این منظور مناسب نیست. چرا که صفحه نمایش بسیاری از لپ تاپ ها روشنایی بالایی ندارند و انعکاس نور خورشید باعث می شود تا تصاویر بر روی آنها دیده نشود. بنابراین اگر می خواهید تا از لپ تاپ خود در فضای آزاد استفاده کنید، باید مدلی را تهیه کنید که میزان روشنایی یا Brightness صفحه نمایش آن بالا باشد. در این بخش چند مدل از این لپ تاپ ها را به شما معرفی می کنیم. سایر مدل های این لیست را می توانید در بخش اول مقاله بهترین لپ تاپ ها از نظر رزولوشن بر روی سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

لپ تاپ Dell XPS 15 (9520) 15.6-inch – قابلیت کانفیگ بالا

لپ تاپ Dell XPS 15 (9520) 15.6-inch – قابلیت کانفیگ بالا

مشخصات لپ تاپ Dell XPS 15 شباهت زیادی به مدل XPS 13 دارد و این مدل هم از صفحه نمایش شفاف و درخشانی بهره می برد. البته این لپ تاپ از قابلیت کانفیگ در حالت های مختلف برخوردار است و به کاربران حق انتخاب می دهد. در واقع شما می توانید اگر به یک لپ تاپ رده بالا نیاز دارید، یک XPS 15 با سخت افزار قوی و اگر به یک لپ تاپ برای کارهای روزمره نیاز دارید، یک XPS 15 با سخت افزار میان رده تهیه کنید. از طرف دیگر می توان این مدل را برای کسانی که صفحه نمایش 13 اینچی برایشان کوچک است، یک انتخاب جایگزین دانست.

لپ تاپ Dell XPS 17 (9700) 17-inch – پادشاه 17 اینچی ها

لپ تاپ Dell XPS 17 (9700) 17-inch – پادشاه 17 اینچی ها

لپ تاپ Dell XPS 17 با مشخصات سخت افزاری فوق العاده ای که دارد، یکی از مدل های کارآمد و رده بالای موجود در بازار به حساب می آید. طراحی شیک و جذاب این لپ تاپ به همراه صفحه نمایش بزرگ و درخشان آن نگاه ها را به سمت خود جلب می کند. در کل می توان این لپ تاپ را برای تولید کنندگان محتوا، طراحان گرافیکی و عکاس ها مناسب دانست. هر چند گیمرها هم می توانند بر روی آن حساب باز کنند.

لپ تاپ Gigabyte AERO 17 YE5 17.3-inch 120Hz – متمرکز بر روی گیمینگ

لپ تاپ Gigabyte AERO 17 YE5 17.3-inch 120Hz – متمرکز بر روی گیمینگ

مجهز بودن به کارت گرافیک NVIDIA RTX 3080 Ti و پردازنده قدرتمند Intel Core i9-12900HK باعث شده تا این لپ تاپ برند گیگابایت کاملاً برای بازی مناسب باشد! این لپ تاپ به 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 نیز مجهز است و بهترین مدل از سری AERO 17 برای گیمینگ به شمار می آید. در این لپ تاپ یک صفحه نمایش 4K فوق العاده شفاف از نوع Mini LED نیز به کار رفته که تصاویری با بالاترین وضوح و کمترین بازتاب نور را به ارمغان می آورد.

لپ تاپ Samsung Galaxy Book Pro 15.6-inch – روشنایی در یک مدل اقتصادی

لپ تاپ Samsung Galaxy Book Pro 15.6-inch – روشنایی در یک مدل اقتصادی

اگر به دنبال یک لپ تاپ اقتصادی هستید که صفحه نمایش آن روشنایی بالایی داشته باشد، سامسونگ گلکسی بوک پرو یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این لپ تاپ که مقرون به صرفه ترین مدل سامسونگ است، همچنان از حالت اختصاصی «استفاده در فضای باز» بهره می برد؛ قابلیتی که در مدل های رده بالاتر شاهد استفاده از آن بوده ایم. این لپ تاپ از لحاظ مشخصات سخت افزاری و طراحی ظاهری نیز یک مدل محبوب است!

منبع: windowscentral