اگر از کیبورد فعلی تان به اندازه کافی استفاده کرده اید و احساس می کنید که به یک کیبورد جدیدتر برای تجربه بهتر تایپ کردن نیاز دارید، می توانید با مدل های خاص و جذاب موجود در بازارهای روز دنیا در لیست زیر آشنا شوید! همچنین برخی از کسانی که این روزها مجبور به کار و تحصیل از راه دور هستند، ممکن است به یک کیبورد جدید نیاز پیدا کنند. لاجیتک، مایکروسافت و اپل نام های آشنای موجود در این بازار هستند، اما شرکت های کوچکتری نیز به کار تولید کیبورد مشغولند که محصولات آنها کیفیت مطلوبی دارند اما به آنها کمتر توجه می شود.

لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم، برای تایپ و کار با کامپیوتر مناسب هستند و برای گیمینگ کارایی چندانی ندارند. از آنجا که کیبورد برخلاف گوشی هوشمند، تلویزیون، لپ تاپ و بسیاری از دستگاه های دیجیتال دیگر نیازی به آپدیت دوره ای ندارد، مدلی که آن را تهیه می کنید برای مدتی طولانی برای شما قابل استفاده خواهد بود. در واقع حتماً نیازی نیست که آخرین مدل کیبورد را خریداری کنید و بهتر است تا به جای توجه به مدل، بیشتر نیازهای خود را مد نظر قرار دهید. این لیست از کیبوردهای باسیم و بی سیم تشکیل شده و سعی شده تا در آن سلیقه کاربران مختلف پوشش داده شود.

کیبورد Microsoft Ergonomic

کیبورد Microsoft Ergonomic

یک کیبورد بزرگ و با سیم که برای کاربران ویندوز طراحی شده است. این کیبورد در دسته کیبوردهای ارگونومیک جای دارد و از قیمت مناسب تری نیز نسبت به مدل های ergo برخوردار است. با توجه به ابعاد بزرگ این کیبورد، باید فضای کافی برای قرار دادن آن بر روی میز را در اختیار داشته باشید! 

همانند دیگر کیبوردهای ارگونومیک، برای عادت کردن به کیبورد مایکروسافت نیز به زمان نیاز خواهید داشت. چرا که کلیدهای این کیبورد به صورت دو بخشی طراحی شده اند و فشردن آنها تقریباً به نیروی زیادی نیاز دارد. با این وجود این کیبورد کاملاً راحت است و در قسمت پایینی بدنه آن مکانی برای قرار دادن دست ها تعبیه شده است.

در گوشه بالایی سمت چپ کیبورد مایکروسافت سه دکمه قابل برنامه ریزی hotkey قرار دارد و در سمت راست آن ردیفی از کلیدهای مدیا و کلیدهای کنترلی شامل ماشین حساب، TaskView (برای مشاهده پنجره های باز)، قفل کردن سیستم و جستجو تعبیه شده اند. همچنین این کیبورد به یک دکمه شورت کات برای سیمبل ها و ایموجی مجهز است.

کیبورد Apple Magic

کیبورد Apple Magic

کیبورد محبوب اپل با طراحی قیچی مانند خود که کاربران سیستم های مک به طور کامل با آن آشنایی دارند! این کیبورد از نوع بلوتوثی است و به سادگی هر چه تمام تر به صورت وایرلس به سیستم عامل MacOS متصل می شود. نکته قابل توجه در رابطه با کیبورد Magic اپل شارژدهی عالی باتری آن است. به طوری که باتری داخلی این کیبورد قادر به تأمین انرژی مورد نیاز آن برای چند ماه خواهد بود. طراحی ساده و مینیمال و ضخامت بسیار باریک باعث شده تا این کیبورد از لحاظ ظاهری به خوبی رضایت کاربران را برآورده کند. همچنین این کیبورد به سادگی در کنار تمام دستگاه های اپل قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذکر است که کیبورد magic اپل در مدل بدون نام پد نیز عرضه شده است.

کیبورد Wisfox Full-size Slim 2.4GHz Wireless

کیبورد Wisfox Full-size Slim 2.4GHz Wireless

اگر از دکمه های مالتی مدیا و hotkey در کارهای روزانه خود با کامپیوتر زیاد استفاده می کنید، این کیبورد باریک برای شما ساخته شده است! قسمت بالایی بدنه کیبورد Wisfox شامل یک ردیف کامل (در مجموع 19 کلید) از این کلیدها است که عملکردهای متفاوتی از سرچ و تنظیمات تا ولوم و نوتیفیکشن را پوشش می دهند. این کیبورد به صورت تخت و جزیره ای طراحی شده و کلیدهای نرم و بی صدایی دارد. به طوری که می توان آن را هم ردیف یک کیبورد مرغوب لپ تاپ دانست. کیبورد Wisfox از طریق رسیور USB-A به کامپیوتر متصل می شود و انرژی مورد نیاز آن از دو باتری سایز AAA تأمین می شود.

کیبورد Logitech K780 Multi-Device Wireless

کیبورد Logitech K780 Multi-Device Wireless

اگر به دنبال کیبوردی هستید که به آسانی بتوان آن را به دستگاه های مختلف اتصال داد، کیبورد K780 انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. شما می توانید این کیبورد لاجیتک را هم به صورت بلوتوثی و هم با استفاده از رسیور وایرلس USB به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید. این کیبورد به نام پد هم مجهز است و ابعاد بزرگتری نسبت به دیگر کیبورد بلوتوثی لاجیتک، مدل K380، دارد. همچنین در قسمت بالایی بدنه این کیبورد مکانی تعبیه شده که می توانید تبلت یا گوشی خود را در هنگام تایپ بر روی آن قرار دهید.

کیبورد K780 از نرم افزار Flow لاجیتک پشتیبانی می کند. به این ترتیب اگر کیبورد با یکی از ماوس های سازگار با Flow لاجیتک pair شود، شما می توانید نشانگر ماوس را بین دستگاه های متصل به یکدیگر در یک شبکه مشترک جابجا کنید و کیبورد بر روی دستگاهی که نشانگر ماوس بر روی آن قرار دارد، فعال خواهد بود. این سیستم عملکردی مانند یک KVM Switch را به شما ارائه می دهد.

اگر به دنبال مدل های دیگر کیبورد هستید، می توانید به بخش محصولات سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید و از مدل های موجود بر روی آن دیدن فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره در زمینه خرید انواع کیبورد، می توانید از طریق تماس با شماره 73027-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: cnet