اگر از کیبورد فعلی تان به اندازه کافی استفاده کرده اید و احساس می کنید که به یک کیبورد جدیدتر برای تجربه بهتر تایپ کردن نیاز دارید، می توانید با مدل های خاص و جذاب موجود در بازارهای روز دنیا در لیست زیر آشنا شوید! همچنین برخی از کسانی که این روزها مجبور به کار و تحصیل از راه دور هستند، ممکن است به یک کیبورد جدید نیاز پیدا کنند. لاجیتک، مایکروسافت و اپل نام های آشنای موجود در این بازار هستند، اما شرکت های کوچکتری نیز به کار تولید کیبورد مشغولند که محصولات آنها کیفیت مطلوبی دارند اما به آنها کمتر توجه می شود.
لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم، برای تایپ و کار با کامپیوتر مناسب هستند و برای گیمینگ کارایی چندانی ندارند. از آنجا که کیبورد برخلاف گوشی هوشمند، تلویزیون، لپ تاپ و بسیاری از دستگاه های دیجیتال دیگر نیازی به آپدیت دوره ای ندارد، مدلی که آن را تهیه می کنید برای مدتی طولانی برای شما قابل استفاده خواهد بود. در واقع حتماً نیازی نیست که آخرین مدل کیبورد را خریداری کنید و بهتر است تا به جای توجه به مدل، بیشتر نیازهای خود را مد نظر قرار دهید. با این وجود برخی کاربران به مدل های خاص و تا حدودی نامتعارف علاقه بیشتری دارند! در این لیست سعی کرده ایم که سلیقه این دسته از کاربران را نیز پوشش دهیم.

کیبورد Zergotech Freedom Ergonomic Mechanical

کیبورد Zergotech Freedom Ergonomic Mechanical

کیبورد Freedom مانند بیشتر کیبوردهای ارگونومیک به گونه ای طراحی شده تا مانع از احساس خستگی کاربر در هنگام تایپ شود. اتفاقی که در هنگام تایپ با کیبوردهای رایج اداری زیاد رخ می دهد! شرکت Zergotech این کیبورد را به صورت دو بخش جدا از هم طراحی کرده و در هر بخش مکانی برای استراحت دست ها (پالم رست) تعبیه کرده است. به طوری که در هنگام تایپ مچ دستان کاربر به طور کامل بر روی آنها قرار می گیرد و در عین حال دسترسی به تمامی دکمه ها نیز برای او بسیار آسان خواهد بود. سطح روی دکمه ها نیز دارای انحنا هستند و به گونه ای طراحی شده اند تا در هنگام قرار گرفتن انگشت بر روی آنها حس آسایش و راحتی به کاربر منتقل شود.

هر دو بخش کیبورد Freedom با زاویه ای 5 درجه ای نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. اما برای راحتی بیشتر در استفاده از آن در زوایای مختلف، چهار پایه در قسمت زیر بدنه آنها تعبیه شده و با تنظیم آنها می توانید بهترین موقعیت قرارگیری کیبورد را متناسب با شرایط محل کار خود تنظیم کنید. این کیبورد به صورت دو بخش جداگانه طراحی شده و ردیف دکمه ها در هر دو بخش کاملاً قرینه یکدیگر هستند. این نوع طراحی باعث می شود تا بسیاری از کاربران برای عادت کردن به تایپ با آن به کمی زمان نیاز داشته باشند. 

لازم به ذکر است که برای استفاده از کیبورد Freedom آن نیازی به نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست. به این ترتیب برای برنامه ریزی این کیبورد متناسب با نیازهایتان (مانند ایجاد کلیدهای شورت کات یا تغییر ساختار کلی دکمه ها از ویندوز به MacOS)، می توانید به سادگی از کلیدهای کومبو (چندکاره) کیبورد و نوت پد استفاده کنید!

کیبورد Razer Pro Type Mechanical

کیبورد Razer Pro Type Mechanical

اگر تا به حال از کیبوردهای لپ تاپ یا یک کیبورد اداری استفاده می کرده اید، ممکن است برای عادت کردن به کیبورد Razer Pro به مدتی زمان نیاز داشته باشید. اما یک بار که از آن استفاده کنید، دیگر دلتان نمی خواهد با کیبورد دیگری تایپ کنید! کلیدهای این کیبورد ابعاد مناسبی دارند اما چندان کلیک پذیر نیستند. به طوری که در هنگام فشار دادن آنها یک صدای تق کوچک به گوش می رسد. با این وجود برای فشار دادن این کلیدها نیازی به صرف نیروی بیش از اندازه ندارید و در هنگام تایپ با این کیبورد انگشتان شما خسته نخواهند شد.
بر روی کلیدهای کیبورد Razer Pro لایه نرم محافظ استفاده شده است. بنابراین برای تایپ در تمام طول روز، انگشتان شما بر روی پلاستیک خشک قرار نخواهند داشت! این کیبورد مانند کیبوردهای گیمینگ از نورپردازی RGB LED برخوردار نیست؛ اما برای آن نور پس زمینه سفید رنگ در نظر گرفته شده است. در مجموع حروف موجود بر روی دکمه های این کیبورد کاملاً خوانا هستند. لازم به ذکر است که برای برنامه ریزی دکمه های این کیبورد باید از نرم افزار Razer Synapse استفاده کنید.

کیبورد Razer Pro از نوع بلوتوثی است و امکان اتصال آن به سه دستگاه به صورت هم زمان وجود دارد. همچنین می توانید برای اتصال این کیبورد به دستگاه مورد نظر خود از رسیور USB 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید. شارژ کامل باتری این کیبورد برای 84 ساعت در هنگام اتصال بلوتوثی (با خاموش بودن نور پس زمینه) کفایت می کند. اما اگر نور پس زمینه آن روشن باشد، طول عمر باتری کیبورد 12 ساعت خواهد بود.

کیبورد Logitech Ergo K860

کیبورد Logitech Ergo K860

اگرچه کیبورد K860 لاجیتک راحتیِ کیبورد Zergotech Freedom را ندارد، اما توانسته با ابعاد جمع و جور، طراحی یکپارچه و انحنای موجود بر روی بدنه به عنوان یک کیبورد ارگونومیک شناخته شود. این کیبورد لاجیتک از لحاظ ظاهری شباهت کمی به کیبوردهای رایج دارد و حس استفاده از یک کیبورد مدرن و خاص را به شما می دهد! علاوه بر این، کیبورد K860 به آسانی با دیگر دستگاه های ارگونومیک لاجیتک مانند ماوس های MX Vertical و MX Ergo trackball سازگاری دارد و تجربه ای لذت بخش از کار با کامپیوتر را برای شما به ارمغان می آورد.
کیبورد K860 علی رغم ابعاد جمع و جور به تمامی کلیدهای رایج و مورد نیاز برای تایپ روزمره مجهز است. این کیبورد فاقد نور پس زمینه است؛ اما بدنه خاکستری و نشانه های سفید رنگ روی کلیدها دارای کنتراست کافی برای دیده شدن در محیط های کم نور هستند. البته بهتر است از این کیبورد در محیط های کاملاً تاریک استفاده نکنید. انرژی مورد نیاز کیبورد K860 از دو باتری سایز AA تأمین می شود و شما می توانید آن را از طریق بلوتوث یا رسیور USB-A لاجیتک به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید.

کیبورد Varmilo MA108M Moonlight mechanical

کیبورد Varmilo MA108M Moonlight mechanical

شاید بتوان کیبورد Moonlight MA108M را یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکی موجود در بازار دانست! کیفیت ساخت عالی، عملکرد نرم و روان کلیدها و سروصدای بسیار کم، همگی باعث می شوند تا به تجربه ای بی نظیر از تایپ کردن دست پیدا کنید! این کیبورد طراحی ظاهری زیبا و جذابی نیز دارد و به 108 کلید مجهز است. البته این مدل از کیبورد در تم های مختلف دیگری مانند Panda (پاندا) و Ocean (اقیانوس) هم عرضه شده که آنها هم توانسته اند به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست یابند.

در این بخش برخی کیبوردهای خاص و جذاب سال 2021 را برای شما معرفی کردیم. برای مشاهده سایر مدل های کیبورد موجود در بازار می توانید به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

منبع: cnet