بازی Microsoft Flight Simulator یا «شبیه ساز پرواز مایکروسافت» همیشه برای گیمرهای پی سی یک بازی پرچم دار به حساب می آمده است. اگر به خلبانی و ارتفاع علاقه دارید، این بازی می تواند شور و اشتیاق شما برای کنترل کردن هواپیما و پرواز را تا حد بسیار زیادی اقناع کند. جدیدترین نسخۀ این بازی در سال 2020 (به همراه نسخه ایکس باکس) عرضه شد. به طور کلی نام گذاری این بازی تغییر چندان خاصی نمی کند و صرفاً سال عرضۀ بازی به آن اضافه می شود. اما این بار مایکروسافت نسخۀ جدید این بازی را با نام Microsoft Flight Simulator 2024 معرفی کرده است. با توجه به اینکه در سال 2023 هستیم، این نوع نام گذاری بسیاری از کاربران را گیج کرده است که آیا می توانند این بازی را تجربه کنند یا نه؟

اما اگر یک لپ تاپ گیمینگ خوب داشته باشید، به راحتی می توانید بازی Microsoft Flight Simulator 2024 را بر روی آن تجربه کنید! در لیست زیر چند مدل از این لپ تاپ ها را بر اساس مشخصات فنی پیش نیازِ اعلام شده از جانب شرکت مایکروسافت برای شما گردآوری کرده ایم. با توجه به اینکه در هر آپدیت، محتوای پیچیده تری به شبیه ساز پرواز مایکروسافت اضافه شده است، لپ تاپ های قدیمی دیگر نمی توانند نسخه های جدید آن را اجرا کنند، اما لیست زیر برای اجرای این بازی کاملاً مناسب است.

لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 7i (Gen 8) – بهترین انتخاب برای شبیه ساز پرواز مایکروسافت

لپ تاپ های مناسب برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator به کارت گرافیکی با 8 گیگابایت VRAM نیاز دارد و توصیه شده تا سیستم شما برای اجرای آن، حداقل به کارت گرافیک دسکتاپ انویدیا RTX 2080 مجهز باشد. از آنجایی که لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i (Gen 8) به کارت گرافیک RTX 4070 مجهز است، اصولاً اکثر بازی های مدرن (عناوین AAA) بر روی آن اجرا می شوند. همچنین این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i9-13900H بهره می برد و در قدرت و توانمندی های آن نباید هیچ شکی به دل راه دارد! مایکروسافت توصیه کرده که برای اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت، سیستم شما باید به 32 گیگابایت رم DDR4 مجهز باشد، اما لپ تاپ لنوو Legion Slim 7i (Gen 8) از 16 گیگابایت رم مدرن تر DDR5-5200 برخوردار است و امکاناتی به مراتب بالاتر را برای اجرای این بازی در اختیار شما می گذارد.

لپ تاپ ریزر Razer Blade 18 – بهترین انتخاب برای تجربۀ بالاترین تنظیمات گرافیکی

لپ تاپ های مناسب برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator

فکر نمی کنیم در سال 2023 زوجی قدرتمندتر از پردازندۀ Core i9-13950HX و کارت گرافیک RTX 4090 وجود داشته باشد! لپ تاپ ریزر بلید 18 با بهره بردن از این زوج استثنایی نه تنها بازی Microsoft Flight Simulator را به راحتی اجرا می کند، بلکه در اجرای تمام بازی های AAA نیز مشکلی ندارد. بنابراین شما می توانید شبیه ساز پرواز مایکروسافت را با بالاترین تنظیمات بر روی این لپ تاپ 18 اینچ تجربه کنید. لپ تاپ Razer Blade 18 کمی گران قیمت است، اما اگر می خواهید طعم کار کردن با قدرتمندترین کارت گرافیک حال حاضر دنیا را بچشید، باید هزینۀ آن را هم بپردازید!

لپ تاپ ریزر Razer Blade 14 (2023) – بهترین انتخاب برای تجربۀ گیمینگ پرتابل

لپ تاپ های مناسب برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator

اگر می خواهید تا لپ تاپ شما علاوه بر قدرت سخت افزاری مناسب، از قابلیت حمل و جابجایی مناسبی هم برخوردار باشد، لپ تاپ ریزر Blade 14 (2023) انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. این لپ تاپ 14 اینچ در عمل می تواند هر چیزی را اجرا کند، بدون اینکه وزن زیاد و ابعاد بزرگی داشته باشد! لپ تاپ ریزر بلید 14 (نسخه 2023) به خوبی از عهدۀ اجرای جدیدترین بازی های AAA برآمده است و به مشکل حادی از لحاظ شارژدهی باتری و تنظیمات گرافیکی برنخورده است. لازم به ذکر است که این مدل به پردازندۀ Ryzen 9 7940HS و کارت گرافیک RTX 4070 مجهز است که فراتر از مشخصات پیشنهادی مایکروسافت برای اجرای بازی Flight Simulator هستند.

لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5i (Gen 8) – بهترین انتخاب برای تجربۀ تنظیمات گرافیکی متوسط

لپ تاپ های مناسب برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator

کانفیگ های سخت افزاری منعطفی که لنوو برای لپ تاپ Legion Pro 5i (Gen 8) ارائه داده، این مدل را به یک گزینه ایده آل برای اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت با تنظیمات گرافیکی مختلف تبدیل کرده است. اگر بودجۀ زیادی برای خرید لپ تاپ های گیمینگ پرچم دار ندارید، می توانید با خرید این لپ تاپ با کانفیگ سخت افزاری متوسط، هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم تجربۀ بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت را به دست آورید. لپ تاپ لنوو Legion Pro 5i (Gen 8) با سایز 16 اینچ عرضه شده و چندین و چند کانفیگ مختلف از آن قابل ارائه است. به این ترتیب دست شما برای انتخاب کانفیگ سخت افزاری این لپ تاپ متناسب با بودجه تان کاملاً باز است.

لپ تاپ ایسر نیترو Acer Nitro 16 – بهترین گزینۀ اقتصادی

لپ تاپ های مناسب برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator

پردازندۀ AMD Ryzen 5 7640HS و کارت گرافیک RTX 4050 امروز دیگر به عنوان یک کانفیگ پایه ای شناخته می شوند (هر چند لپ تاپ های مجهز به چنین مشخصاتی در کشور ما قیمت بسیار بالایی دارند!). با این حال این پردازنده و کارت گرافیک در کنار هم برای اجرای بازی Microsoft Flight Simulator مناسب اند. شما می توانید برخی تنظیمات گرافیکی غیر ضروری را غیر فعال کنید و در عوض از قابلیت هایی مانند فناوری ارتقای کیفیت DLSS انویدیا در لپ تاپ ایسر Nitro 16 بهره مند شوید. این لپ تاپ با بهره بردن از پردازنده و کارت گرافیکی که به آنها اشاره کردیم، شبیه ساز پرواز مایکروسافت را به خوبی برایتان اجرا می کند و قیمت مناسب تری نیز نسبت به دیگر نسخه های موجود در این لیست دارد.

منبع: windows central