نیازی نیست که همه کاربران از مک بوک یا یک لپ تاپ ویندوزی استفاده کنند! در واقع بسیاری از کاربران، شامل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان، ترجیح می دهند تا با پرداخت هزینه ای کمتر یک کروم بوک تهیه کنند و کارهای روزمره خود را با آن انجام دهند.
لپ تاپ های کروم بوک قیمت پایینی دارند و از شارژدهی باتری بالایی بهره می برند. البته کروم بوک هم دارای مدل های گران قیمت مانند Google Pixelbook هست؛ اما بسیاری از این لپ تاپ ها برای مصارف روزمره و کاربران خانگی و دانشجویان ارائه شده است. در ادامه برخی از کروم بوک های محبوب سال 2021 (در رنج قیمت های متفاوت) را برای شما به اختصار معرفی خواهیم کرد.

Google Pixelbook Go – کمی گران اما کارآمد و با کیفیت

Google Pixelbook Go – کمی گران اما کارآمد و با کیفیت

کروم بوک Google Pixelbook Go از مجموعه سخت افزاری ایده آلی بهره می برد و به صفحه نمایش 13.3 اینچی لمسی و کیبورد دقیق و کاربردی مجهز است. همچنین باتری این کروم بوک توانایی تأمین انرژی دستگاه تا 12 ساعت را دارد!
مدل پایه ای و ارزان تر این لپ تاپ دارای پردازنده Intel Core m3، هشت گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و مدل بالا رده آن به پردازنده Intel Core i7، شانزده گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. این مدل برای کاربرانی که علاقه مند به اجرای ویندوز بر روی کروم بوک هستند نیز کارایی دارد.

Samsung Galaxy Chromebook – صفحه نمایش 4K و قلم قدرتمند

Samsung Galaxy Chromebook – صفحه نمایش 4K و قلم قدرتمند

سامسونگ همانند دیگر محصولات خود، از سخت افزار کارآمد و با کیفیت در گلکسی کروم بوک استفاده کرده است. شاید در نگاه اول این دستگاه یک کروم بوک ساده به نظر برسد، اما در هنگام استفاده با ویژگی های عالی آن آشنا خواهید شد! صفحه نمایش زیبای 13.3 اینچی گلکسی کروم بوک از نوع امولد است و از رزولوشن عالی 3840 x 2160 پیکسل بهره می برد. بنابراین با خرید لپ تاپ سامسونگ می توانید از تصاویری با وضوح 4K UHD لذت ببرید! سامسونگ همراه با گلکسی کروم بوک یک قلم قدرتمند نیز ارائه کرده که برای طراحان و گرافیست ها کارایی بالایی دارد.

Asus Chromebook Flip C436 – یک کروم بوک 2 در 1 خوش ساخت

Asus Chromebook Flip C436 – یک کروم بوک 2 در 1 خوش ساخت

این کروم بوک دارای صفحه نمایش 14 اینچی فول اچ دی است؛ اما طراحی ظاهری آن به گونه ای است که بیشتر به یک لپ تاپ 13 اینچی شباهت دارد! در واقع ایسوس این کروم بوک را برای کاربرانی عرضه کرده که به دنبال دستگاهی سبک و جمع و جور جهت حمل آسان آن هستند. بدنه آلومینیومی، کیبورد با نور پس زمینه، حسگر اثر انگشت و کیفیت ساخت عالی ویژگی هایی هستند که باعث محبوبیت کروم بوک ایسوس C436 در میان کاربران شده است.

توجه داشته باشید که کروم بوک ایسوس C436 یک لپ تاپ اقتصادی و ارزان قیمت نیست؛ اما به دلیل انعطاف بالای آن در تبدیل شدن به تبلت و کارایی بالا برای استفاده مداوم، بسیاری از کاربران خرید آن را ترجیح می دهند. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ ایسوس شامل پردازنده نسل دهمی Core i5، حافظه داخلی 512 گیگابایتی و طول عمر باتری 12 ساعتی می شود.

Dell Chromebook 3100 Education – گزینه ای مناسب برای دانشجویان

Dell Chromebook 3100 Education – گزینه ای مناسب برای دانشجویان

اگر قصد خرید یک کروم بوک مقاوم و استفاده از آن در فضاهای بیرون از منزل را دارید، کروم بوک دل 3100 را مد نظر داشته باشید! این کروم بوک موفق به اخذ گواهینامه نظامی ارتش ایالات متحده در زمینه مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع شده و تا 5000 بار سقوط و برخورد با زمین آسیب نخواهد دید! کیبورد این لپ تاپ دل نیز به صورت ضد آب و ضد گرد و غبار طراحی شده است. بنابراین با خیالی راحت می توانید از آن به صورت قابل حمل در فضاهای باز استفاده کنید. این ویژگی برای دانشجویان، مهندسان و کسانی که در فضای بیرون از ساختمان کار می کنند، اهمیت زیادی دارد. صفحه نمایش 11.6 اینچی HD، پردازنده Intel Celeron N4020، چهار گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجموعه سخت افزاری کروم بوک دل 3100 را تشکیل می دهند.

Lenovo Chromebook Duet – قیمت ایده آل

Lenovo Chromebook Duet – قیمت ایده آل

برای خرید لپ تاپ یا تبلت سردرگم شده اید؟! با خرید کروم بوک لنوو Duet از هر دوی آنها به صورت یکجا بهره مند شوید! شما می توانید کیبورد این لپ تاپ را جدا کرده و از دستگاه به عنوان یک تبلت استفاده کنید. همچنین می توانید با تهیه قلم لمسی به صورت جداگانه، کار خود را در استفاده از این دستگاه به عنوان تبلت راحت تر نیز بکنید. مشخصات سخت افزاری این کروم بوک شامل صفحه نمایش 10.1 اینچی فول اچ دی، حافظه رم چهار گیگابایت، حافظه داخلی 64 گیگابایت، دوربین جلو و عقب و باتری با شارژدهی 10 ساعت می شود.

منبع: ZDNET