نیاز به بزرگنمایی تصاویر و در معرض دید عموم قرار دادن یک موضوع یا تصویر باعث شد سیستم‌هایی به نام ویدئو پروژکتور ابداع شوند. امروزه مارک‌های متنوعی با کارکردهای گوناگون به بازار عرضه شده‌اند که نباید بی توجه به فاکتورهای مؤثر در انتخاب بهترین مارک ویدئوپروژکتور، دست به انتخاب و خرید زد.

انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور

انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور

در انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور فاکتورهای زیادی را لازم است در نظر بگیرید. در گذشته چیزی که تفاوت انواع پروژکتور را نشان می‌داد اندازه آن بود اما امروزه بیشتر آن‌ها را بر اساس نوع کارکرد و موارد استفاده طبقه بندی می‌کنند. به عنوان مثال دیتا پروژکتورها به طور کلی می‌توانند برای سه منظور متفاوت ارائه‌ های آموزشی و کاری، سینمایی خانگی و بازی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین بسته به نوع استفاده لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید. اول اینکه چه نوع تصاویری را می‌خواهید نشان دهید، دوم اینکه به چه میزان رزلوشنی نیاز دارید. سوم امکاناتی مانند پورت‌های اتصال، میزان روشنایی و عمق رنگ است.

در بازار فعلی ایران شرکت‌ هایی از قبیل سونی، ان ای سی، ایسر، بنکیو، میتسوبیشی، اپسون و توشیبا در صدر عرضه کنندگان ویدیو پروژکتورهای می‌باشند. نکته‌ی اساسی در انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور از بین برند های عنوان شده در بالا این است که هر کدام از این برندها دیتا پروژکتورهایی با امکانات عالی می‌توانند داشته باشند. به این معنی که میزان کارایی و سطح فناوری دستگاه می‌تواند برند مورد نظر شما را تعیین نماید نه صرفاً یک مارک بدون در نظر گرفتن مشخصه‌های آن.

در بین برندهایی که در بازار معرفی شده‌اند معمولاً چند مدل یا برند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به عنوان نمونه ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-X27 یکی از این مدل‌هاست که برای محیط‌ های آموزشی و سالن‌ های کنفرانس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. وضوح تصویری که این مدل دارد عددی معادل 1280x800 (WXGA) بوده و همچنین برخورداری از خروجی‌هایی همچون HDMI،USB به مزیت‌های این مدل افزوده است. این مدل برای استفاده در کلاس‌های درس و اتاق‌های کوچک بسیار مناسبت است. مدل دیگری در که برای سالن‌های کنفرانس متوسط و اتاق‌های بزرگ مناسب می‌باشد، ویدئو پروژکتو سونی Sony VPL-DX147 است. شدت روشنایی تصاویر توسط این ویدئو پروژکتور، 3200 انسی لومنزاست و با رزولوشن 768*1024 WXGA تصاویر را روی پرده نمایش پروژکتور نشان می‌دهد. تکنولوژی به‌کاررفته در ساخت این مدل 3LCD است و قابلیت اتصال با فلش مموری را نیز دارد.

انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور

در سال های اخیر ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک، اپتما، شیائومی و ویوسونیک نیز طرفداران زیادی در بازار کشورمان پیدا کرده اند. به خصوص محصولات پاناسونیک که در دسته بندی های متنوع و برای کاربردهای مختلف راهی بازار شده اند. از جمله پرطرفدارترین پروژکتورهای پاناسونیک می توان به مدل PT-VMZ51 اشاره کرد. این پروژکتور از نوع لیزری است و از مشخصات قابل توجهی مانند رزولوشن WUXGA و روشنایی 5200 لومن بهره می برد. شما می توانید از ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 در کلاس های درس، اتاق جلسات و سالن های همایش و کنفرانس استفاده کنید و به تصاویری فوق العاده شفاف و با کیفیت دست پیدا نمایید.

از میان ویدیو پروژکتورهای اپتما نیز می توان به مدل M870X اشاره کرد که هم برای نمایش فیلم در خانه کاربرد دارد و هم می توان از آن در محیط های آموزشی و اداری استفاده کرد. این دستگاه از رزولوشن XGA، روشنایی 3800 لومن و کنتراست 22000:1 بهره می برد و طول عمر لامپ آن در حالت اکو به 15000 ساعت می رسد.

اما اگر قصد خرید پروژکتور خانگی دارید و به دنبال مدل های هوشمند و مدرن هستید، می توانید بر روی محصولات برند شیائومی حساب ویژه ای باز کنید. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور شیائومی Mi 4K Laser Projector 150 با بهره بردن از امکاناتی مانند سیستم عامل اندروید داخلی و وای فای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این ویدئو پروژکتور خانگی از رزولوشن عالی 4K UHD پشتیبانی می کند و تجربه ای عالی از تماشای فیلم و سریال در سایز حداکثر 150 اینچ را برای شما به ارمغان می آورد.

انتخاب بهترین مارک ویدئو پروژکتور

در نهایت باید به برند ویوسونیک اشاره کنیم که در زمینه تولید پروژکتورهای کلاسی/ اداری و مدل های قابل حمل حرف های زیادی برای گفتن دارد. از میان پروژکتورهای کلاسی/ اداری ویوسونیک می توان به مدل PG706HD (با روشنایی 4000 لومن و رزولوشن Full HD) اشاره کرد. همچنین ویدئو پروژکتور ویوسونیک M1 Mini در میان مدل های قابل حمل و جیبی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این دستگاه تنها 300 گرم وزن دارد و از طراحی ظاهری خاص و متفاوتی بهره می برد. همچنین در آن از یک باتری داخلی با طول عمر 2.5 ساعت استفاده شده است. از دیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور جیبی ویوسونیک M1 Mini می توان به اسپیکرهای JBL اشاره کرد که صدایی شفاف و شنیدنی را برای کاربر به ارمغان می آورند.

اگر قصد خرید پروژکتور از معتبرترین برندهای بازار را با قیمتی مناسب دارید، فقط کافی است با شماره 73027-021 تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان در ارتباط باشید.