یکی از مهم ترین دلایل فروش گوشی های هوشمند در دنیا، دوربین آنها است. این روزها گوشی های هوشمند از فناوری های پیشرفتۀ ثبت تصویر بهره می برند و به لنزهای متعددی مجهز شده اند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند تا به جای دوربین های عکاسی، از گوشی خود استفاده کنند! خوشبختانه علاقه مندان به عکاسی روزمره گزینه های متعددی را برای خرید گوشی در اختیار دارند و می توانند مدل مورد نظر خود را از هر برندی که خواستند انتخاب کنند. در این مقاله و بخش اول آن بهترین گوشی های اندرویدی از لحاظ دوربین در سال 2023 را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی 13 اولترا – بهترین مدل برای عکاسی در شرایط چالش برانگیز

گوشی شیائومی 13 اولترا – بهترین مدل برای عکاسی در شرایط چالش برانگیز

گوشی های سری شیائومی 13 همگی در بازار موفق عمل کرده اند و فروش قابل توجهی داشته اند. اگر به دنبال سنسورهای دوربین با رزولوشن بالا هستید و می خواهید عکس هایی با کیفیت در شرایط چالش برانگیز ثبت کنید، ما به شما مدل Xiaomi 13 Ultra از این سری را پیشنهاد می کنیم. البته این گوشی در ایالات متحده توزیع نشده، اما کاربران در دیگر نقاط جهان مشکلی برای تهیه آن ندارند.

گوشی سونی اکسپریا 1 IV – بهترین مدل برای ثبت ویدئو

گوشی سونی اکسپریا 1 IV – بهترین مدل برای ثبت ویدئو

تمام گوشی های موجود در این لیست و بخش اول این مقاله در زمینه ثبت ویدئو کارایی بالایی دارند، اما اگر قصد ساختن فیلم خانگی (Home Movie) را دارید و می خواهید از بهترین کیفیت در این زمینه بهره مند شوید، گوشی Xperia 1 IV بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این گوشی به سه دوربین و یک سنسور «زمان پرواز» مجهز است و سرعت فوکوس آن حقیقتاً شگفت انگیز است! با استفاده از این گوشی می توانید به ویدئوهای 4K HDR دست پیدا کرده و از امکانات کنترلی انحصاری آن برای ضبط ویدئو بهره مند شوید؛ امکاناتی که قطعاً در هیچ گوشی دیگری پیدا نخواهید کرد.

گوشی ایسوس Zenfone 10 – بهترین مدل با سایز کوچک

گوشی ایسوس Zenfone 10 – بهترین مدل با سایز کوچک

با وجود اینکه ایسوس Zenfone 10 فاقد لنز زوم است، اما در مجموع می توان این گوشی را یک مدل کامل برای علاقه مندان به عکاسی دانست. این گوشی اندرویدی جمع و جور با بهره بردن از لنز 50 مگاپیکسلی سونی IMX766، عکس هایی با کیفیت و عالی را برای شما می اندازد. در زمینه ضبط ویدئو نیز این گوشی شما را نا امید نمی کند؛ چرا که قابلیت لرزش گیری آن در مقایسه با نسل قبلی (مدل Zenfone 9) ارتقا پیدا کرده است.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 – تجربه ای مشابه با دوربین فیلمبرداری

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 – تجربه ای مشابه با دوربین فیلمبرداری

با گوشی Galaxy Z Flip 5 می توانید به یک تولید کنندۀ محتوای فوق العاده خلاق تبدیل شود! این گوشی تاشو با توجه به ابعاد و ساختاری که دارد، می تواند تجربه ای شبیه به کار کردن با یک دوربین فیلمبرداری دستی (Camcorder) را برای شما به ارمغان آورد! فقط کافی است تا این گوشی را به میزان 50 درصد خم کنید و از دوربین پشت آن برای ثبت عکس و ویدئو در زوایای مختلف استفاده نمایید. این گوشی انعطاف پذیر حتی به شما اجازه می دهد تا از دوربین اصلی آن برای ثبت سلفی استفاده کنید!

منبع: androidcentral