بنکیو را می توان یکی از نمونه برندهای تولید کننده مانیتور با ویژگی ها و مشخصات متعدد محسوب کرد که توانسته سهم بزرگی از بازارهای جهانی را به دست بیاورد. در بین مانیتورهای تولیدی این شرکت قصد بررسی مدل GW2381 را داریم که از ویژگی ها و مشخصات کاربردی زیادی برخوردار است. این مانیتور کامپیوتر دارای ابعاد 22.5 اینچی بوده و با توجه به حاشیه های ناچیزی که در اختیار دارد می تواند کاربر را غرق در تماشای محتوا کند. رزولوشن 1080p همراه با فناوری های محافظتی نیز در ساخت GW2381 مورد استفاده قرار گرفته که باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب رسیدن به چشم های خود اقدام به استفاده طولانی مدت از مانیتور کند. نور پس زمینه LED و پنل IPS علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی، می تواند امکان نمایش تصاویر با زاویه دید گسترده و رنگ های واقعی را به ارمغان بیاورد. در ضمن شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور با دستگاه های دیگر از پورت های کاربردی استفاده کرده تا کاربر مشکلی بابت دریافت تصاویر نداشته باشد! میزان روشنایی استاندارد نیز این امکان را به کاربر می دهد تا در محیط هایی با نور متوسط بتواند تصاویر را بدون از دست رفتن وضوح و شفافیت مشاهده کند. به همین دلیل GW2381 برای استفاده در محیط اداری، دفتر کار و یا حتی خانه بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت BenQ خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور بنکیو GW2381

دارای طراحی با حاشیه های ناچیز و پورت های متعدد!

ضخامت مناسب بدنه و حاشیه های ناچیز از ویژگی های مهم و مثبتی است که مهندسان و طراحان شرکت BenQ در ساخت مانیتور GW2381 مورد استفاده قرار داده اند. ساختار هنرمندانه و کاربرپسند نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت بنکیو در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده قرار داده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به بالا رفتن میزان جذابیت میز کار خواهد شد. پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. پایه تعبیه شده در این مدل مانیتور به صورت مستطیل شکل طراحی شده و با توجه به قابلیت تنظیم شیب این امکان را به کاربر می دهد تا بهترین و استانداردترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد! بدنه این مانیتور نیز از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. در ضمن بدنه استفاده شده در این مدل مانیتور از قابلیت مقاومت در برابر خط و خش نیز برخوردار است. از مشخصات مثبتی که در ساخت GW2381 اضافه شده نیز سیستم مدیریت کابل اشاره کرد که کاربر را قادر می سازد تا با عبور دادن کابل های متصل شده، از شلوغ شدن میز کار جلوگیری کند!

شرکت BenQ به منظور برقراری ارتباط مانیتور GW2381 از پورت های کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل یک عدد پورت HDMI 1.4، یک عدد پورت DisplayPort 1.2 و یک عدد پورت VGA می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور 22 اینچ بنکیو را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. پورت VGA نیز به منظور قابلیت سازگاری مانیتور با دستگاه هایی اضافه شده که از این نوع پورت جهت انتقال تصویر استفاده می کنند. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون و Audio Line In اشاره کرد. با استفاده از این ورودی ها قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید.

مشخصات مانیتور بنکیو GW2381

سیستم صوتی و قابلیت پخش تصاویر باکیفیت!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور GW2381 می توان به سیستم صوتی اشاره کرد. شرکت بنکیو به منظور جلوگیری از صرف هزینه های اضافی جهت تهیه اسپیکر جداگانه علاوه بر ورودی های صدا از 2 اسپیکر باکیفیت نیز بهره برده است. لازم به ذکر است که اسپیکرهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 2 وات (دو عدد اسپیکر 1 واتی) بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1200) پیکسل لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:10 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. از دیگر ویژگی های نسبت تصویر نیز می توان کنتراست می توان به قابلیت مشاهده اسناد، تصاویر در اندازه کاملا استاندارد اشاره کرد. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

مانیتور GW2381 بنکیو دارای روشنایی 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور GW2381 بنکیو از پنل IPS در سایز 22.5 اینچی بهره برده تا جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن این مانیتور از نرخ تازه سازی 60 هرتزی نیز برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام تماشای فیلم بتوانید تصاویری با کیفیت مطلوب را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جزئیات را مشاهده کند.

مشخصات مانیتور بنکیو GW2381

مجهز به فناوری های محافظتی و حالت های مختلف تصویر!

شرکت BenQ به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربر در ساخت مانیتور GW2381 از حالت های مختلف تصاویر و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور GW2381 شامل Flicker-free، Low Blue Light، Brightness Intelligence (B.I.) شده و از حالت های تصویر همچون ECO، Game، Low Blue Light، Movie، Photo، sRGB، Standard و User برخوردار است.

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Brightness Intelligence (B.I.): این فناوری با بهینه سازی تصاویر هنگام تماشا کردن فیلم و یا اجرای بازی های کامپیوتری از آسیب به چشم های کاربر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این فناوری به صورت کاملا هوشمند و با توجه به میزان نور و روشنایی محیط، رنگ تصویر نمایش را تنظیم می کند. با تشخیص دادن محتوای در حال پخش و تنظیم خودکار آن می تواند صحنه های بیش از حد تاریک و صحنه های بیش از روشن را به صورت واضح و با کیفیت برای نمایش دربیاورد.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

مشخصات مانیتور بنکیو GW2381

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور GW2381 بنکیو از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، ابعادی برابر با 417.2x501.5x175.1 میلی متری، وزن 3.5 کیلوگرمی و محدوده رنگ 72 درصدی NTSC برخوردار است!

منبع: benq