بنکیو را می توان یکی از برندهای شناخته شده در بازارهای جهانی محسوب کرد. برند بنکیو این موفقیت را مدیون محصولاتی است که به صورت کاملا حرفه ای و رده بالا تولید شده اند! مانیتور گیمینگ EW2880U از نمونه محصولات رده بالا و حرفه ای بنکیو محسوب شده که می تواند رضایت هر کاربری را جلب کرده و تمامی نیازها را رفع کند! صفحه نمایش باکیفیت به همراه حاشیه های ناچیز می تواند کاربر را غرق در محتوای در حال پخش کند! کیفیت ساخت بدنه این مدل مانیتور نیز در سطح بالایی قرار داشته تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی و از کار افتادگی اقدام به استفاده از آن کند! جهت دریافت محتوا نیز از پورت های متعدد در قسمت پشتی مانیتور استفاده شده است. با وجود فناوری های پیشرفته و کاربردی نیز می توان گفت که محتوا بدون کوچک ترین لگ و تاخیر پخش خواهد شد! پنل تعبیه شده در مانیتور گیمینگ مدل EW2880U نیز از ابعاد 28 اینچی برخوردار بوده که با توجه به سازگاری با سیگنال های HDR10 می تواند ایده آل ترین تصاویر را به نمایش دربیاورد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت BenQ خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ بنکیو EW2880U

مجهز به پنل IPS و نرخ به روز رسانی 60 هرتز!

طراحان شرکت BenQ در ساخت مانیتور گیمینگ EW2880U از پنل IPS استفاده کرده اند! پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. از ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد که به لطف نور پس زمینه LED به وجود آمده است. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 60 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با گرافیک بالا را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مانیتور گیمینگ EW2880U بنکیو از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن 4K (3840x2160) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! این مانیتور بنکیو همچنین دارای روشنایی برابر با 300 nits بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت بنکیو به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های مختلف تصویر و فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ EW2880U شامل HDRi، Super Resolution، Flicker-Free، Low Blue Light، B.i.+ (Brightness Intelligence Plus)، Color Weakness، ePaper، Eye Reminder و FreeSync می شود.

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

بررسی مانیتور گیمینگ بنکیو EW2880U

Brightness Intelligence Plus: این فناوری با بهینه سازی تصاویر هنگام تماشا کردن فیلم و یا اجرای بازی های کامپیوتری از آسیب به چشم های کاربر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این فناوری به صورت کاملا هوشمند و با توجه به میزان نور و روشنایی محیط، رنگ تصویر نمایش را تنظیم می کند. با تشخیص دادن محتوای در حال پخش و تنظیم خودکار آن می تواند صحنه های بیش از حد تاریک و صحنه های بیش از روشن را به صورت واضح و با کیفیت برای نمایش دربیاورد.

Eye Reminder: از هوشمندترین فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور محسوب می شود. این فناوری با استفاده از حسگر حساس فروسرخ که در اختیار دارد می تواند وجود و یا عدم وجود کاربر پشت سیستم را متوجه شده و به آن ها پیشنهاد می دهد که به چشمان خود استراحت بدهند!

HDRi: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDRi قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

سیستم صوتی حرفه ای و پورت های کاربردی!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ EW2880U می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت بنکیو به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 بلندگو بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 3 وات بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. در ضمن شرکت بنکیو جهت تقویت فرکانس بالا و صداهای میدرنج از تکنولوژی treVolo بهره برده است. با این ویژگی ها می توان گفت که هنگام تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی از لذت و هیجان چند برابری برخوردار خواهید شد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! به لطف مدت زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه این مدل مانیتور قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

بررسی مانیتور گیمینگ بنکیو EW2880U

شرکت بنکیو به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ EW2880U از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت بنکیو استفاده شده شامل 2 عدد پورت HDMI 2.0 و 1 عدد پورت DisplayPort 1.4 به همراه 1 عدد پورت USB-C می شود. می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک 3.5 میلی متری اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانیتور متصل کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ EW2880U بنکیو از دیگر ویژگی ها و امکاناتی همچون قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 90 درصدی P3 برخوردار بوده و با توجه به وزن 7.9 کیلوگرمی (با پایه) و ابعاد 421-521x639x277 میلی متری (با پایه) که در اختیار دارد علاوه بر حمل و نقل آسان، فضای ناچیزی را نیز از میز کار اشغال خواهد کرد!

منبع: benq