بازارهای جهانی به هیچ عنوان باب میل هواوی به پیش نمی رود! تحریم های تجاری که ایالات متحده در سال 2019 بر روی فعالیت های هواوی اعمال کرد، تأثیر منفی غیر قابل انکاری بر روی میزان قابل اعتماد بودن این شرکت در بازارهای جهانی گذاشته است. به طوری که در فاصله کوتاهی از اعلام رسمی این خبر، سهام هواوی در بازار با افت قابل توجهی مواجه شد. اکنون به نظر می رسد که اوضاع برای این شرکت حتی خراب تر از قبل هم شده است! چرا که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) که وظیفه محافظت از امنیت ملی آمریکا را دارد و اقداماتی از قبیل حذف اپلیکیشن تیک تاک از فروشگاه های گوگل و اپل و.. را در گذشته در این خصوص انجام داده به تازگی اعلام کرده که محصولات هواوی و البته شرکت ZTE برای آمریکا یک «تهدید بالقوه» هستند و در همین راستا واردات محصولات این دو شرکت به آمریکا ممنوع شده است.

واردات تجهیزات هواوی و ZTE به آمریکا ممنوع شد؛ ایالات متحده فعالیت های این دو شرکت را برای خود «تهدید» می داند!

مقامات رسمی آمریکایی به تازگی اعلام کرده اند که وارد کردن و فروش تمامی تجهیزات ساخت شرکت های چینی Huawei Technologies و ZTE در کشور ایالات متحده ممنوع است. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اعلام کرده که فعالیت های هر دوی این کشورها یک تهدید بالقوه است و در همین راستا مقررات جدیدی را برای ممنوعیت استفاده از این تجهیزات وضع کرده است. این مقررات محدود به زمان حال نیست و برای آینده هم معتبر و لازم الاجراست.

واردات تجهیزات هواوی و ZTE به آمریکا ممنوع شد؛ ایالات متحده فعالیت های این دو شرکت را برای خود «تهدید» می داند!

در سال های اخیر، شرکت های مخابراتی چینی و تکنولوژی هایی که آنها در ساخت محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند به شدت مورد سوء ظن مقامات آمریکایی قرار گرفته است. جسیکا روزن ورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، در این رابطه گفته است:

«FCC با هدف محافظت از امنیت ملی آمریکا شکل گرفته و تمام تمرکز خود را معطوف به این موضوع مهم و حساس کرده است. مهم ترین تلاش ما مطمئن شدن از این موضوع است که تجهیزات مخابراتی که غیر قابل اعتماد به نظر می رسند، داخل مرزهای ما مورد استفاده قرار نگیرند».

در ادامه خانم روزن ورسل عنوان می کند که قوانین جدید بخشی از تلاش های مستمر FCC در راستای محافظت آمریکا در برابر تهدیدات امنیتی است.

واردات تجهیزات هواوی و ZTE به آمریکا ممنوع شد؛ ایالات متحده فعالیت های این دو شرکت را برای خود «تهدید» می داند!

دو شرکت داهوا (Dahua Technology) و هایک ویژن (Hangzhou Hikvision) که در زمینه تولید تجهیزات امنیتی ویدئویی مانند دستگاه های DVR و NVR فعالیت دارند هم تحت تأثیر قوانین جدید FCC قرار گرفته اند و این قوانین آنها را نیز در بر گرفته است. FCC اعلام کرده است که قصد دارد بازخوردها در رابطه با فعالیت های مربوط به این دو شرکت را دریافت کرده و مجوزهای آنها را مورد بازبینی قرار دهد. در چند وقت اخیر، ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی، فعالیت سه شرکت مخابراتی چینی در خاک این کشور را با محدودیت مواجه کرده است. باید ببینیم که این قوانین و تحریم های جدید که این بار سختگیرانه تر از دفعات پیش هستند، چه تأثیری بر روی فعالیت های شرکت های هواوی و ZTE خواهد گذاشت. چیزی که از هم اکنون مشخص است، قطعاً این دو کشور در بازارهای جهانی با مشکل مواجه می شوند و به نام برند آنها لطمات شاید جبران ناپذیری وارد خواهد شد!

منبع: gizmochina