شرکت AYANEO دو کنسول پرتابل KUN و SLIDE را با پردازنده AMD Ryzen 7 7840U به بازار معرفی کرده است. کنسول بازی دستی AYA NEO KUN یک گجت رده بالا و همردیف با مدل های پرچم دار موجود در بازار است. کنسول همراه AYA NEO SLIDE نیز همانند یک لپ تاپ طراحی شده و به کاربران این اجازه را می دهد تا در هنگام استفاده از آن امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. در ادامه با این دو دستگاه بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

معرفی کنسول های بازی دستی KUN و SLIDE

همان طور که اشاره شد کنسول گیمینگ دستی AYANEO KUN از پردازنده Ryzen 7 7840U از سری Phoenix ای ام دی قدرت می گیرد. این پردازنده به 8 هسته و 16 ترد مجهز است و از گرافیک مجتمع Radeon 780M با معماری پیشرفته RDNA 3 بهره می برد. در مقایسه با نسل قبلی، این پردازنده از لحاظ قدرت عملکرد ارتقا پیدا کرده و در عین حال مصرف انرژی آن بهینه تر شده است. به طور میانگین مصرف برق پردازنده Ryzen 7 7840U بین 15 تا 28 وات است و از این بابت با چیپ مدرن Ryzen Z1 قابل مقایسه است.

صفحه نمایش کنسول بازی پرتابل AYA NEO KUN با بهره بردن از پنل IPS، دقت رنگ و زاویه دید ایده آلی را ارائه می دهد. این نمایشگر 8.4 اینچی، رزولوشن 2.5K را به ارمغان می آورد و انتظار می رود روشنایی بالایی داشته باشد. این کنسول همراه علی رغم مجهز بودن به یک نمایشگر بزرگ، تنها 900 گرم وزن دارد و از این بابت مشکلی را برای کاربر ایجاد نمی کند.

معرفی کنسول های بازی دستی KUN و SLIDE

کنسول پرتابل AYA NEO KUN به یک باتری 75 وات ساعتی مجهز است که آن را چندین پله از رقبایش جلوتر قرار می دهد! با این حال هنوز به معماری سیستم مدیریت گرمای به کار رفته در این گجت و نحوه عملکرد آن اشاره ای نشده است. بر روی پنل پشتی این کنسول دستی یک دکمه تعبیه شده که به کاربران اجازه می دهد کنترل بیشتری بر روی دستگاه خود داشته باشند. این ویژگی در کمتر کنسول پرتابلی در بازار دیده شده است!

معرفی کنسول های بازی دستی KUN و SLIDE

به سراغ کنسول همراه AYA NEO SLIDE برویم که در آن هم از پردازنده قدرتمند و کم مصرفی AMD Ryzen 7 7840U استفاده شده است. شما می توانید صفحه نمایش این کنسول را به کیبورد ارائه شده همراه با آن متصل کنید و از این گجت همانند یک لپ تاپ کوچک استفاده نمایید. کیبورد قابل جدا شدنِ کنسول AYA NEO SLIDE ساختار متفاوتی با مدل Win Max 2 دارد؛ در این مدل کیبورد به صورت ثابت طراحی شده و امکان جدا کردن آن از صفحه نمایش وجود ندارد. کانفیگ دکمه کنسول بازی دستی AYA NEO SLIDE با مدل KUN مشابه است، اما مکانیسم اسلایدی (متحرک و کشویی) صفحه نمایش، این مدل را متمایز کرده است. به این ترتیب می توان گفت که این گجت کاربردهایی فراتر از گیمینگِ صرف دارد.

معرفی کنسول های بازی دستی KUN و SLIDE

کنسول گیمینگ همراه AYA NEO KUN به تازگی راهی بازار شده و پیش بینی می شود تا استانداردهای جدیدی را در این صنعت وضع کند. قیمت دقیق این گجت هنوز مشخص نیست، اما نباید انتظار قیمتی کمتر از 1000 دلار را برای آن داشته باشیم! قیمت کنسول همراه AYA NEO SLIDE نیز ظرف هفته های آتی از جانب وب سایت رسمی شرکت سازنده اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina