شرکت Aya Neo قصد دارد تا کنسول دستی مدل AIR خود را به روز رسانی کرده و مدل جدیدی از آن را راهی بازار کند. این مدل جدید، Air 1S نام دارد و در آن از پردازنده AMD Ryzen 7 7840U استفاده شده است. این پردازنده از هسته های مبتنی بر معماری Zen 4 بهره می برد و به گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 3 مجهز است. از دیگر ویژگی های کنسول بازی پرتابل Aya Neo Air 1S می توان به رم LPDDR5X، اسپیکرهای ارتقا یافته و صفحه نمایش 5.5 اینچ امولد اشاره کرد.

عرضه کنسول دستی AIR 1S توسط شرکت Aya Neo

شرکت Aya Neo به آپدیت میان دوره ای کنسول های دستی فعلی خود ادامه می دهد. حدود ماه گذشته بود که این شرکت دو کنسول پرتابل جدید را با مدل های Aya Neo 2S و Geek 1S به بازار معرفی کرده بود که به ترتیب نسخه های به روز رسانی شدۀ کنسول های Neo 2 و Geek بوده اند. بزرگترین تغییری که در این مدل های جدید اعمال شده به پردازنده مربوط می شود؛ جایی که Aya Neo از پردازنده AMD Ryzen 7 7840U استفاده کرده است. این تغییر باعث شده تا کنسول های دستی Neo 2S و Geek 1S اکنون بتوانند از مزایای معماری های پیشرفتۀ Zen 4 و RDNA 3 بهره مند شوند و عملکرد به مراتب قدرتمند تری را نسبت به مدل های قبلی خود ارائه دهند.

عرضه کنسول دستی AIR 1S توسط شرکت Aya Neo

اکنون Aya Neo تأیید کرده است که از این پردازنده در کنسول بازی قابل حمل AIR نیز استفاده می کند و دستگاه جدید را با عنوان AIR 1S به بازار می فرستد. علاوه بر این، کنسول دستی AIR 1S با رم LPDDR5S ارتقا پیدا کرده و یک اسپیکر استریوی جدید در آن به کار رفته است. سیستم خنک سازی این گجت نیز مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفته است.

عرضه کنسول دستی AIR 1S توسط شرکت Aya Neo

کنسول AIR 1S همان نمایشگر امولد 5.5 اینچی مدل قبلی را حفظ کرده و قادر به نمایش تصویر با رزولوشن 1080p و نسبت 16:9 است. صفحه نمایش این گجت از روشنایی حداکثر 350 نیت بهره می برد و 99 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. پس می توان از دقت و کیفیت رنگ ایده آل آن اطمینان داشت. این ویژگی ها می توانند لذت انجام بازی را برای کاربر دو چندان کرده و تجربه بصری او را ارتقا دهند.

عرضه کنسول دستی AIR 1S توسط شرکت Aya Neo

باتری به کار رفته در کنسول بازی دستی Aya Neo Air 1S از ظرفیتی معادل با 38 وات ساعت برخوردار است که در مقایسه با ظرفیت باتری کنسول های رده بالایی مانند ایسوس ROG Ally، استیم دک و GPD Win 4 کمتر است. به این ترتیب به نظر می رسد که طول عمر باتری این کنسول دستی در مقایسه با نسل قبلی خود و رقبایش ضعیف تر خواهد بود.

عرضه کنسول دستی AIR 1S توسط شرکت Aya Neo

شرکت Aya Neo هنوز به طور دقیق اعلام نکرده که کنسول بازی پرتابل Air 1S چه زمانی به بازار عرضه می شود و چه قیمتی دارد. اطلاعات تکمیلی در این رابطه را می توانید از طریق سایت رسمی این شرکت دنبال کنید.

منبع: notebookcheck