بیشتر مردم در سراسر جهان به منظور سرگرم کردن خود و دوری از دغدغه ها به انجام بازی های ویدئویی پناه می برند. به همین دلیل صنعت گیمینگ به مرور زمان تبدیل به یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین صنایع سرگرمی در جهان شده است! این صنعت با پیشرفت تکنولوژی نیز هم سو بوده و نسبت به چند سال قبل دچار دگرگونی های زیادی شده است. این دگرگونی نیز باعث شده تا کاربران در سراسر جهان استقبال زیادی از آن بکنند! برای انجام بازی های ویدئویی و جهت بیشتر غرق شدن در آن به لوازم جانبی گیمینگ دارید تا لذت و هیجان شما را تا حد زیادی بالا ببرند. هدست از نمونه لوازم جانبی مورد نیاز بازی های ویدئویی محسوب می شود که به دلیل قابلیت غرق کردن کاربر در گیم پلی بازی ها تبدیل به یکی از مهم ترین وسیله ها شده است. در این مقاله قصد آشنایی و بررسی یکی از مناسب ترین و بهترین هدست هایی را داریم که با هدف انجام بازی های ویدئویی طراحی و با عنوان Mobius توسط شرکت Audeze عرضه شده است.

این مدل هدست به صورت بی سیم طراحی شده و از ویژگی های رده بالایی همچون فناوری Waves NX برخوردار بوده که به منظور متحول کردن تجربه بازی کاربر اضافه شده است. از ویژگی های اختصاصی که در دیگر هدست های بازار وجود ندارد نیز می توان به درایورهای مغناطیسی مسطح اشاره کرد که موجب می شود تا کاربر از کیفیت صدای بی نظیری بهره مند شود. با وجود میکروفون حساس و باکیفیتی که در ساخت هدست گیمینگ Mobius اضافه شده نیز می توان گفت که برای مکالمه با هم تیمی ها و یا دوستان خود نیز با هیچ گونه چالشی روبرو نخواهد شد. قابلیت متصل شدن با روش های مختلف، نرم افزار اختصاصی، باتری قدرتمند نیز از دیگر مشخصات مهم این مدل از هدست گیمینگ شرکت Audeze محسوب می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل هدست خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی هدست گیمینگ Audeze Mobius

طراحی مدرن و ارگونومیک هدست!

طراحان شرکت Audeze در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Mobius از طراحی کاملا ارگونومیک استفاده کرده اند. ارگونومیک بودن این مدل هدست شامل هدفون های مموری فوم ساخته شده از چرم مصنوعی و هدبند نرم شده تا این طراحی باعث شود که کاربر هنگام استفاده از آن احساس خستگی نکرده و برای استفاده طولانی مدت ترغیب شود! از دیگر ویژگی هایی که شرکت Audeze در طراحی و ساخت این مدل از هدست گیمینگ خود استفاده کرده نیز می توان به ابعاد و وزن مناسب 350 گرمی اشاره کرد. این ویژگی نیز باعث می شود تا کاربر قادر به استفاده طولانی مدت از هدست باشد! مواد اولیه باکیفیتی که در ساخت بدنه این مدل هدست استفاده شده می تواند مقاومت بالایی را هنگام سقوط از ارتفاع و یا برخورد ضربات احتمالی داشته باشد. شرکت Audeze این مدل هدست خود را از نوع دور گوشی طراحی کرده تا قادر به ایزوله کردن صدا باشد. با این ویژگی می توان گفت که صدای پخش شده به هیچ عنوان به بیرون از هدست انتقال نخواهد یافت! میکروفون اضافه شده نیز در کاپ سمت چپ هدست تعبیه شده و با توجه به قابلیت جدا شوندگی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت عدم نیاز به میکروفون اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن شرکت Audeze به منظور کنترل آسان از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ هدست استفاده کرده است. کلیدهای تعبیه شده این امکان را به کاربر می دهد تا بدون انجام حرکات اضافی و هواس پرتی اقدام به کنترل میکروفون (قطع/وصل) و میزان صدای هدست کند! از ویژگی های مثبت طراحی این مدل هدست نیز می توان به بدنه طلایی مشکی و لوگوی تعبیه شده محصولات شرکت اشاره کرد که موجب شده تا هدست از ظاهری شیک و مردن برخوردار شود!

معرفی هدست گیمینگ Audeze Mobius

قابلیت غوطه ور شدن در گیم پلی بازی با فناوری Waves NX

مهندسان خوش ذوق شرکت Audeze به منظور متحول کردن تجربه هیجان انگیز کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از فناوری پیشرفته و کاربردی Wave NX در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Mobius استفاده کرده اند. در واقع می توان گفت که این مدل هدست به دلیل بهره مندی از این فناوری می تواند یک سر و گردن بالاتر از دیگر هدست های گیمینگ در بازار قرار گرفته و تعریف کاربر از صدای 3D را به طور کلی متحول خواهد کرد. لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت Audeze این نوع فناوری را پس از بررسی فناوری های صوتی DSP و مشورت با دریافت کنندگان GRAMMY طراحی و اضافه کرده است! از دیگر ویژگی های این نوع فناوری می توان به قابلیت پردازش صدای فراگیر تا 8 کانال اشاره کرد که تنها در صورت اتصال از طریق USB فعال خواهد شد! این شرکت همچنین جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Mobius از سه روش متفاوت و 4 راه حل برای برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر استفاده کرده است. پل های ارتباطی موجود این مدل هدست شامل جک 3.5 میلی متری، پورت USB-C، پورت USB-A و فناوری بی سیم بلوتوث می شود.

با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید اقدام به متصل شدن به تبلت، لپ تاپ، گوشی همراه، کامپیوتر شخصی، کنسول های بازی و ... کنید. این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم بلوتوث می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به دیگر اتصالات داشته و می تواند صدا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن ارتباط میز خود را ترک کند! این روش با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا از پخش صدا بدون لگ و تاخیر بهره مند شود. در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. قابلیت برقراری از طریق USB-C و USB-A نیز می تواند شما را قادر سازد تا برای متصل شدن به دستگاه هایی که فاقد فناوری بلوتوث و جک 3.5 میلی متری هستند با هیچ چالشی روبرو نشوید!

معرفی هدست گیمینگ Audeze Mobius

مجهز به درایورهای باکیفیت و میکروفون حساس!

از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که شرکت آمریکایی Audeze در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Mobius استفاده کرده می توان به درایورهای اختصاصی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست از نوع Planar Magnetic بوده که توسط مهندسان و طراحان داخلی شرکت ساخته شده اند! لازم به ذکر است که طبق ادعای مهندسان شرکت Audeze درایورهای استفاده شده در این مدل هدست قادر است نسبت به دیگر درایورهای موجود در بازار کیفیتی تا 3 برابر بیشتر را ارائه دهد! با این ویژگی می توان گفت که با یکی از برترین و رده بالاترین هدست های موجود در بازار روبرو هستیم. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت مناسب و فرکانس پاسخ گویی از 10 تا 50 کیلوهرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! شرکت Audeze در طراحی هدست گیمینگ بی سیم Mobius از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد.

معرفی هدست گیمینگ Audeze Mobius

در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت و فرکانس پاسخ گویی مناسب برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! لازم به ذکر است که میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از امکان جداسازی برخوردار بوده که می تواند کاربر را قادر سازد تا در صورت بلا استفاده ماندن اقدام به جداسازی آن کند! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هدست گیمینگ بی سیم Mobius دارای کلیدهای کنترلی، قابلیت سازگاری کامل با نرم افزار اختصاصی و باتری قدرتمند لیتیوم پلیمری با ظرفیت بالا بوده که موجب می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت اتمام زود هنگام باتری از هدست استفاده کند. نرم افزار اختصاصی شرکت Audeze با عنوان Audeze HQ طراحی شده و قادر است امکان شخصی سازی تنظیمات و ذخیره آن ها را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

منبع: audeze