از مشهورترین و معتبرترین شرکت های آمریکایی که مشغول طراحی و تولید انواع مختلف هدست در قابلیت ها و ویژگی های متنوع است می توان به شرکت Audeze اشاره کرد. فعالیت اصلی شرکت Audeze توسعه فناوری درایورهای Planar Magnetic بوده و در این میان چندین مدل هدست گیمینگ نیز تولید کرده است! در این مقاله قصد معرفی و بررسی یکی از جدیدترین محصولات تولیدی این شرکت را داریم که با عنوان Maxwell روانه بازار شده است. طبق اعلام سایت اصلی شرکت Audeze این مدل هدست به همراه کیفیت بالا از تاخیر بسیار ناچیزی نیز برخوردار است! در ساخت این هدفون از درایورهای اختصاصی شرکت سازنده (Planar Magnetic) استفاده شده که با توجه به قطر 90 میلی متری می تواند صدایی بی نظیر و فوق العاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد. جهت برقراری ارتباط نیز از سیستم بی سیم (2.4GHz) و (Bluetooth LE 5.3) استفاده شده که با متصل کردن دانگل می توان به سیستم مد نظر متصل شد! دانگل با توجه به قابلیت های ویژه ای که در اختیار دارد می تواند صدا را با تاخیر ناچیز و کیفیتی برابر با 96 کیلوهرتز/24 بیت منتقل کند! در ضمن از یک میکروفون هوشمند نیز در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Maxwell استفاده شده که از قابلیت حذف نویز و انتقال شفاف ترین صدا بهره مند است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست گیمینگ Audeze خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ Audeze Maxwell

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

شرکت Audeze در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Maxwell از باکیفیت ترین و مقاوم ترین بدنه استفاده کرده است. بدنه مقاوم باعث می شود تا این مدل از هدست شرکت Audeze در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع نیز استحکام بالایی داشته باشد! طراحان این هدست در ساخت ایرکاپ ها از جنس تماما پلاستیک استفاده کرده اند. هدبند تعبیه شده نیز از جنس فلز باکیفیت بوده که می تواند استحکام بالایی داشته باشد. در ضمن به منظور قابل تنظیم کردن هدبند نیز از یک تسمه چرمی استفاده شده تا کاربر نسبت به راحتی خود و قرار گرفتن بر روی سر خود، اقدام به تنظیم آن کند. در ساخت ایرپدها نیز از چرم باکیفیت استفاده شده که دارای طراحی خاص Dual-Chamber بوده تا قادر به تهویه هوای مطلوب (جهت جلوگیری از عرق کردن گوش کاربر و ایجاد حساسیت) باشند. با ویژگی های ذکر شده می توان گفت که این مدل هدست برای کاربرانی که قصد استفاده به صورت طولانی مدت از آن را دارند می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. از دیگر ویژگی هایی که شرکت Audeze در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Maxwell مورد استفاده قرار داده نیز می توان به میکروفون حساس و باکیفیت اشاره کرد که بر روی کاپ چپ هدست اضافه شده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به طراحی که در اختیار دارد به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت لزوم اقدام به جداسازی آن از روی ایرکاپ هدست کند!

بررسی هدست گیمینگ Audeze Maxwell

مجهز به درایورهای بی نظیر و روش های مختلف اتصال!

از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که شرکت آمریکایی Audeze در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Maxwell استفاده کرده می توان به درایورهای اختصاصی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست از نوع Planar Magnetic (پلینر مگنتیک) 90 میلی متری بوده که توسط مهندسان و طراحان خود شرکت ساخته شده اند! لازم به ذکر است که طبق ادعای مهندسان شرکت Audeze درایورهای استفاده شده در این مدل هدست قادر است نسبت به دیگر درایورهای موجود در بازار کیفیتی تا 3 برابر بیشتر را ارائه دهد! با این ویژگی می توان گفت که با یکی از برترین و رده بالاترین هدست های موجود در بازار روبرو هستیم. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 120 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 10 تا 50 کیلوهرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! راحتی استفاده از امکاناتی است که شرکت Audeze در طراحی و ساخت هدست گیمینگ بی سیم Maxwell استفاده کرده و با توجه به قابلیت اتصال با 4 روش مختلف بی سیم و سیمی می توان گفت که کاربر از راحتی و آزادی عمل بیشتری بهره مند خواهد شد! روش هایی که شرکت Audeze در طراحی این مدل از هدست گیمینگ خود استفاده کرده شامل فناوری بی سیم 2.4GHz، فناوری بلوتوث LE 5.3 به همراه جک 3.5 میلی متری و پورت USB-C می شود!

کابل USB-C: قابلیت متصل شدن از طریق USB-C می تواند به شما این امکان را بدهد تا از صدایی با بالاترین وضوح و باکیفیت را از دستگاه های پشتیبانی کننده از این روش دریافت کنید! در ضمن با این روش می توانید علاوه بر شارژ باتری داخلی از کیفیت بالا نیز بهره مند شوید.

جک 3.5 میلی متری: این روش به دلیل قابلیت پشتیبانی اکثر دستگاه ها (کنسول، موبایل، تبلت، لپ تاپ، انواع مختلف پلیرها و ...) از طرفداران بی شماری بهره می برد.

2.4GHz: این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به دیگر اتصالات مانند بلوتوث داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر (تا 15 متر) از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن میز خود را ترک کنند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. با وجود این فناوری کاربر می تواند برای متصل شدن به کنسول و کامپیوتر شخصی اقدام کند. این روش با متصل کردن دانگل موجود در بسته بندی فعال شده و با توجه به قابلیت های ویژه ای که در اختیار دارد می تواند صدا را با تاخیر ناچیز و کیفیتی برابر با 96 کیلوهرتز/24 بیت منتقل کند!

Bluetooth LE 5.3: این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم بلوتوث می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال راحت تری نسبت به اتصالات دیگر داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. لازم به ذکر است که اتصال بلوتوثی بدون نیاز به متصل کردن دانگل به دستگاه مد نظر که به منظور برقراری اتصال مورد استفاده قرار می گیرد نیز توانسته راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از ویژگی های این نسخه بلوتوث نیز می توان به پشتیبانی از کدک های LDAC، SBC، L3، L3 Plus و AAC اشاره کرد!

بررسی هدست گیمینگ Audeze Maxwell

نسخه های مختلف و برخورداری از میکروفون حساس!

شرکت Audeze هدست گیمینگ بی سیم Maxwell خود را در 2 نسخه مختلف عرضه کرده تا کاربران طبق سلیقه و نیاز خود اقدام به تهیه یکی از آن ها کنند. نسخه های تولید شده این مدل هدست شامل نسخه ایک باکس و نسخه پلی استیشن می شود. از ویژگی های موجود در نسخه ایکس باکس می توان به قابلیت پشتیبانی از فناروی Dolby Atmos اشاره کرد. فناوری Dolby Atmos علاوه بر فراهم کردن قابلیت شنیدن صدا از همه جهت ها می تواند با پردازش صدا به صورت 3 بعدی هیجان کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد. از ویژگی های استفاده شده در نسخه پلی استیشن نیز می توان به پشتیبانی از فناوری Tempest 3D Audio اشاره کرد. این نسخه از هدست با توجه به پشتیبانی از این فناوری می تواند ریزترین و جزئی ترین صداهای موجود در گیم پلی بازی به گوش گیمر رسانده و همیشه آن ها را یک قدم جلوتر از دشمنانشان قرار دهد. به همین جهت این قابلیت می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی که بیشتر مشغول بازی های شوتر هستند باشد. از نمونه بازی های پلی استیشن 5 که قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارند می توان به Call of Duty: Black Ops و Spider Man: Miles Morales اشاره کرد.

بررسی هدست گیمینگ Audeze Maxwell

شرکت Audeze در طراحی هدست گیمینگ بی سیم Maxwell از یک میکروفون حساس از نوع HyperCardioid بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت حذف نویز اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدایی با شفافیت و وضوح بالا را به طرف مقابل منتقل کنید. در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت و فرکانس پاسخ گویی مناسب برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هدست گیمینگ بی سیم Maxwell از یک باتری قدرتمند لیتیوم پلیمری با ظرفیتی برابر با 18000 میلی آمپر ساعت نیز استفاده کرده است. از ویژگی باتری تعبیه شده در این مدل هدست نیز می توان به قابلیت شارژدهی تا 80 ساعت و قابلیت شارژ سریع 5 ولت به وسیله پورت USB-C در 2 ساعت اشاره کرد!

منبع: techradar