سال گذشته (2020) بود که ایسوس از گوشی ZenFone 7 Pro خود رونمایی کرد. ویژگی بارز این گوشی عملکرد جالب دوربین آن بود که قابلیت عکسبرداری و فیلمبردای در زوایای مختلف را ایجاد می کرد. اکنون پس از حدود یک سال، ایسوس قصد دارد تا نسل جدید این گوشی را به بازار عرضه کند. ایسوس به تازگی بر روی وب سایت خود اعلام کرده که گوشی ZenFone 8 به زودی طی رویدادی به کاربران معرفی خواهد شد. این رویداد به احتمال بسیار زیاد در تاریخ 12 می 2021 (31 اردیبهشت 1400) برگزار می شود.

گوشی ایسوس ZenFone 8 با ابعاد فوق العاده جمع و جور عرضه خواهد شد

ایسوس در تبلیغ گوشی جدید خود از عبارات «اندازه کوچک، عملکرد بزرگ و قدرتمند» استفاده کرده است. این شعار این احتمال را ایجاد کرده است که ایسوس قصد دارد تا به گوشی های اندرویدی «جمع و جور و کوچک» روی آورد و مجدداً بازار این نوع گوشی ها را داغ کند. از جمله این گوشی های موبایل می توانیم به گوشی Sony Xperia Z1 Compact اشاره کنیم که در سال 2014 به بازار عرضه شده بود! همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که به احتمال بسیار زیاد دو گوشی دیگر نیز همراه با ZenFone 8 معرفی خواهند شد. احتمالاً یکی از این گوشی ها تا شو خواهد بود و دیگری عنوان ZenFone 8 Pro را خواهد داشت.

گوشی ایسوس ZenFone 8 با ابعاد فوق العاده جمع و جور عرضه خواهد شد

با وجود اینکه هیچ گونه اطلاعات رسمی در رابطه با مشخصات فنی گوشی های جدید ایسوس اعلام نشده، اما بر اساس شایعات و اخبار غیر رسمی می توان حدس زد که هر سه مدل سری ZenFone 8 از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرند. همچنین این احتمال وجود دارد که این گوشی ها در بخش دوربین تفاوت هایی داشته باشند و هر سه آنها از طراحی دوربین به کار رفته در گوشی ZenFone Pro 7 بهره نبرند. در عوض ممکن است در این گوشی ها از دوربین سلفی دو گانه به منظور دستیابی به بالاترین کیفیت عکسبرداری از جلو استفاده شده است.

مشخصات دوربین ها و صفحه نمایش گوشی های ZenFone 8 چیست؟

صفحه نمایش به کار رفته در گوشی ZenFone 8 دارای سایز 5.92 اینچ است. به این ترتیب این گوشی از آیفون 12 مینی بزرگتر خواهد بود و نمی توان آن را «جمع و جورترین گوشی موجود در بازار» دانست. همچنین صفحه نمایش این گوشی دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است که برای گوشی های اندرویدی سال 2021 یک ویژگی روتین و معمولی به حساب می آید! ضمن اینکه این گوشی ها از دوربین های دوگانه بهره می برند.

در رابطه با کیفیت عملکرد دوربین های گوشی های سری ZenFone 8 در حال حاضر نمی توان اظهار نظر قطعی کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا ایسوس در این دوربین ها از تکنولوژی خلاقانه جدیدی استفاده کرده یا خیر. مجدداً یادآور می شویم که ایسوس در رویدادی که در تاریخ 12 می 2021 (31 اردیبهشت 1400) برگزار خواهد شد، از گوشی های جدید سری ZenFone 8 خود رونمایی خواهد کرد. این مراسم به صورت مجازی برگزار می شود.

منبع: androidcentral