می توان سال 2022 را سال دستگاه های تاشو نامید! چرا که علاوه بر گوشی های تاشویی که قرار است در این سال به بازار عرضه شوند، ایسوس قصد دارد تا اولین کامپیوتر تاشوی خود را نیز ارائه دهد. این کامپیوتر که از آن در مراسم CES 2022 رونمایی شد، ZenBook 17 Fold OLED نام دارد و هنوز زمان عرضه رسمی آن به بازار اعلام نشده است.

ایسوس اولین کامپیوتر تاشوی خود را با نام ZenBook 17 Fold معرفی کرد

صفحه نمایش ASUS ZenBook 17 Fold OLED در حالت کاملاً باز 17.3 اینچ سایز دارد و رزولوشن 2560 x 1920 و نسبت تصویر 4:3 را ارائه می دهد. در این حالت شما با یک صفحه لمسی بزرگ مواجه هستید که فضایی عالی برای کار با کامپیوتر را در اختیار شما می گذارد! برای درک بهتر این حالت پیشنهاد می کنیم که یک iPad Pdo بزرگ 17.3 اینچی را تصور کنید! اما این دستگاه فراتر از یک تبلت است و امکانات متعدد و بی شماری را در اختیار شما قرار می دهد!

همچنین این صفحه نمایش در حالت تا شده دارای سایز 12.5 اینچ و نسبت تصاویر 3:2 است. صفحه نمایش این دستگاه محدوده رنگ وسیع 100% DCI-P3 را پوشش می دهد و کیفیت تصویری ایده آل را به ارمغان می آورد. در این حالت می توانید از یک کیبورد وایرلس نیز در کنار دستگاه استفاده کنید. این کیبورد وایرلس همراه با دستگاه ارائه می شود و از لحاظ طراحی ظاهری و اندازه کاملاً با آن هماهنگ است. شرکت ایسوس برای این کیبورد یک پایه نیز تعبیه کرده که امکان تنظیم شیب را به شما می دهد تا بتوانید آسان تر با کامپیوتر خود کار کنید.

ایسوس اولین کامپیوتر تاشوی خود را با نام ZenBook 17 Fold معرفی کرد

در رابطه با سخت افزار به کار رفته در این دستگاه باید به این نکته اشاره کنیم که در آن از پردازنده نسل دوازدهمی سری Core i7-U اینتل و پردازنده گرافیکی Intel Xe استفاده شده است. این کامپیوتر تاشو به حافظه رم LPDDR5 با ظرفیت 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی PCIe 4.0 SSD با ظرفیت 1 ترابایت نیز مجهز است و عملکردی سریع و روان را ارائه می دهد. سایر مشخصات کامپیوتر تاشوی ZenBook 17 Fold OLED شامل مجهز بودن به دوربین IR اختصاصی برای Windows Hello، وبکم 5 مگاپیکسلی، وای فای 6E، بلوتوث 5.2، اسپیکرهای چهارگانه هارمن کاردن (با حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی) و دو پورت Thunderbolt 4 می شود. باتری این دستگاه نیز از ظرفیت 75 وات ساعت بهره می برد و از فست شارژ 65 واتی از طریق پورت USB-C پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این دستگاه به یک سنسور رنگ هم مجهز است که قادر به تشخیص میزان نور محیط و تغییر توناژ رنگ ها متناسب با آن است. این ویژگی مشابه با تکنولوژی True Tone اپل در آیپد عمل می کند.

ایسوس اولین کامپیوتر تاشوی خود را با نام ZenBook 17 Fold معرفی کرد

همان طور که اشاره شد، هنوز تاریخ عرضه کامپیوتر تاشوی ASUS ZenBook 17 Fold OLED به طور رسمی اعلام نشده است. اما انتظار می رود که این دستگاه در فصل تابستان سال 2022 در دسترس قرار گیرد و به این ترتیب ایسوس نیز به بازار دستگاه های دیجیتال تاشو وارد خواهد شد!

منبع: windowscentral