ایسوس به تازگی از یک کروم بوک جدا شدنی جدید با نام CM3 رونمایی کرد و در خلال این اتفاق شایعاتی مطرح شد که این شرکت در حال کار بر روی یک کروم بوک دیگر هم هست. مطابق با اخبار منتشر شده بر روی وب سایت Chrome Unboxed، این کروم بوک جدید، اولین کروم بوک 17 اینچی جهان خواهد بود! درست است که در ماه های اخیر دنیای کروم بوک ها و سیستم عامل Chrome OS پیشرفت های زیادی داشته، اما اگر این شایعات صحت داشته باشند، کاربران به زودی می توانند کار با Chrome OS را بر روی یک صفحه نمایش بزرگتر تجربه کنند.

ایسوس در حال کار بر روی اولین کروم بوک 17 اینچی جهان است!

مطابق با اخبار غیر رسمی منتشر شده، کروم بوک جدید با نام CX1700 عرضه خواهد شد و از چیپست ساخت اینتل بهره خواهد برد. ایسوس در رابطه با پردازنده مورد استفاده در این کروم بوک هنوز به جمع بندی نرسیده است. اما به احتمال زیاد در کروم بوک CX1700 از یکی از دو پردازنده Jasper Lake Celeron N5100 یا Pentium Silver N6000 استفاده خواهد شد. در زمینه حافظه رم به کار رفته در این کروم بوک نکته غافلگیر کننده ای وجود ندارد! این کروم بوک حداقل دارای حافظه رم 4 گیگابایت خواهد بود. اما صحبت هایی مبنی بر استفاده از حافظه رم 8 گیگابایتی در آن هم به گوش می رسد!

به جز اندازه صفحه نمایش، به نظر می رسد که ایسوس زیاد به دنبال ساختارشکنی در طراحی کروم بوک جدید نبوده است و این دستگاه، مشخصات فنی شبیه به نسخه های قبلی خواهد داشت. کروم بوک CX1700 به بازار کروم بوک های میان رده عرضه می شود و دارای صفحه نمایش FHD خواهد بود. پیش بینی می شود که این دستگاه دارای قیمتی حدود 299 دلار باشد. به هر حال این موضوع که CX1700 بزرگترین کروم بوک جهان است، به اندازه ای هیجان انگیز است که توجه ها را به سمت خود جلب کند!

به احتمال زیاد کروم بوک AUSU CX1700 حوالی ماه آگوست 2021 (مرداد 1400) معرفی خواهد شد. یعنی زمانی که سال تحصیلی جدید در شرف آغاز است و بازار کروم بوک برای دانش آموزان و دانشجویان جذاب تر از قبل خواهد بود! حال عرضه بزرگترین کروم بوک جهان به بازار در آن زمان، می تواند سود خوبی را برای ایسوس به همراه داشته باشد! تا پیش از این کاربران کروم بوک برای دستیابی به تصاویر بزرگتر مجبور به استفاده از یک مانیتور جداگانه بودند. اما با عرضه CX1700 کاربران می توانند از یک صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی بر روی کروم بوک خود بهره مند شوند.

نکته جالب دیگر در این زمینه است که عرضه کروم بوک 17 اینچی ایسوس چه تأثیری بر روی میزان محبوبیت کروم بوک لنوو Flex 5 خواهد گذاشت. این کروم بوک از فروش بالایی برخوردار است و احتمالاً رقابت شدیدی با CX1700 در بازار خواهد داشت. اما به هر حال بهتر است تا منتظر بمانیم و عملکرد کروم بوک جدید ایسوس را بررسی کنیم. چرا که احتمال دارد که ایسوس فقط در حال آزمایش این موضوع باشد که کروم بوک 17 اینچی چه بازخوردی در بازار خواهد داشت و محصول جدید این شرکت به قصد رقابت با بهترین کروم بوک های موجود در بازار طراحی نشده باشد.

منبع: androidcentral