مانیتورهای زیادی در بازار وجو دارند که کاربران با استفاده از آن ها می توانند نیاز خود را برطرف کنند! در میان مانیتورهایی که به بازارهای جهانی عرضه شده اند، مانیتورهایی هستند که به منظور رفع نیاز گیمرها و ادیتورها طراحی و ساخته شده اند. این نوع مانیتورها به دلیل برخورداری از ویژگی های رده بالا از فروش بالا و طرفداران بیشتری برخوردار هستند! به همین دلیل گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان به بررسی مانیتورهای رده بالا پرداخته تا کاربران هنگامی که قصد تهیه مانیتورهای مناسب و رده بالا دارند با مطالعه مقالات تولید شده (موجود در قسمت اخبار و مقالات سایت شرکت ایده برتر پارسیان) می توانند به جمع بندی کلی رسیده و مناسب ترین مانیتور را جهت رفع نیازهای خود انتخاب کنند! مانیتور مد نظر ما جهت بررسی در این مقاله با عنوان VP32AQ تولید و روانه بازارهای جهانی شده است! این مدل مانیتور با توجه به برخورداری از پنل بزرگ (31.5 اینچ) و رزولوشن WQHD به همراه قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی 100 درصدی sRGB قادر است تصاویری باکیفیت و بی نظیر را برای نمایش دادن داشته باشد! با وجود پشتیبانی از HDR-10، نرخ پاسخگویی و نرخ به روزرسانی استاندارد نیز تصاویر با سرعت استاندارد و بدون لگ پخش خواهد شد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ VP32AQ ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

قابلیت مشاهده تصاویر واضح و باکیفیت به وسیله مانیتور گیمینگ ایسوس VP32AQ

زاویه دید گسترده و قابلیت پخش تصاویر با رزولوشن بالا!

از ویژگی های مهم مانیتور گیمینگ VP32AQ ایسوس می توان به برخورداری از زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) و پنل IPS اشاره کرد. پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. زاویه 178 درجه ای (عمودی و افقی) نیز به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در هر زاویه از اتاق قادر باشید تصاویری با جزئیات کامل همراه با کیفیت 4K را تماشا کنید. این مدل از مانیتور ایسوس دارای روشنایی 350 cd/m2 (تایپیکال) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه LED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد.

از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که عکاسان، گیمرها و یا ادیتورهای حرفه ای در هنگام انتخاب مانیتور به دنبال آن هستند می توان به وضوح و دقت بالای محتوای به نمایش درآمده اشاره کرد. مانیتور گیمینگ ASUS VP32A یکی از نمونه مانیتورهایی است که می تواند محتوا را با بالاترین دقت و وضوح به نمایش دربیاورد. قابلیت ها و ویژگی های متعدد این مدل مانیتور به این چند مورد ختم نشده و با توجه به بهره مندی از رزولوشن مناسب می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات همراه با عمقی فوق العاده را به معرض نمایش دربیاورد. میزان وضوح مانیتور VP32AQ ایسوس برابر با (2560x1440) پیکسل بوده و می تواند تصاویری با کیفیت WQHD را برای نمایش فراهم سازد. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 5 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ VP32AQ در اختیار دارد قادر خواهید بود تصاویر به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

 

قابلیت مشاهده تصاویر واضح و باکیفیت به وسیله مانیتور گیمینگ ایسوس VP32AQ

پل های ارتباطی و فناوری های کاربردی!

ASUS جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ VP32AQ خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.2 و یک عدد پورت HDMI 1.4 می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. از دیگر ورودی های موجود در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این پورت نیز قادر خواهید بود اسپیکر و یا هدست خود را به مانیتور متصل کنید! شرکت ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ VP32AQ اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری FreeSync، Low Blue Light، Flicker-free، Eye Care+، VRR (Adaptive-Sync)، HDCP، GamePlus، SPLENDID، Trace Free و HDR10 می شود!

  • GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!
  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  • Adaptive Sync :Adaptive Sync نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.
  • SPLENDID: این فناوری به صورت انحصاری توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده و با اضافه شدن آن به مانیتور می تواند تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر ویژگی های فناوری اضافه شده نیز می توان به قابلیت بهبود کنتراست، رنگ و وضوح تصویر اشاره کرد که موجب می شود تا تصاویر با وضوح بسیار بالا به نمایش دربیاید!
  • HDR10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. در ضمن با توجه به این که استانداردهای موجود در HDR بر اساس طیف رنگی 100 درصدی sRGB هستند می توان گفت که رنگ ها با واقعی ترین و بی نظیرترین حالت خود به نمایش گذاشته خواهند شد!

 

قابلیت مشاهده تصاویر واضح و باکیفیت به وسیله مانیتور گیمینگ ایسوس VP32AQ

نرخ به روزرسانی!

مانیتور گیمینگ VP32AQ با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 75 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. با وجود پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ نیز می تواند واقعی ترین و بی نظیر تصاویر را ارائه دهد! از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ VP32AQ می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت ASUS به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 اسپیکر بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 4 وات بوده (2 عدد اسپیکر 2 واتی) که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. با وجود اسپیکر می توان گفت که کاربر بدون نیاز به هدست و صرف هزینه های اضافی بابت تهیه اسپیکر جداگانه می تواند اقدام به گوش دادن موسیقی، تماشای فیلم، شرکت در جلسات، ویرایش ویدئو و ... کند! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از مانیتور گیمینگ ایسوس از قابلیت نصب بر روی دیوار، قابلیت تنظیم شیب از +8 تا -5 درجه و قفل کنیسنگتون برخوردار است!

منبع: asus