ایسوس یک لپ تاپ باریک و سبک را به خانواده ویووبوک خود اضافه کرده است. این عضو جدید که Vivobook 16 OLED نام دارد از پردازنده سازگار با هوش مصنوعی AMD Ryzen 7000 (سری H) قدرت می گیرد و به یک صفحه نمایش با کیفیت اولد از نوع NanoEdge مجهز شده است. در چند ماه اخیر ایسوس مدل های متعددی از سری های Zenbook و Vivobook را به بازار کشورهای آسیایی (به خصوص هند) وارد کرده است و اکنون قصد دارد تا یک مدل جدید و قدرتمند دیگر را نیز به این مجموعه اضافه کند. بیایید به مشخصات لپ تاپ ایسوس ویووبوک 16 اولد نگاه دقیق تری بیندازیم.

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED

ایسوس ویووبوک 16 اولد: مجموعه ای از سخت افزار قدرتمند

این محصول جدید از همان طراحی باریک و سبکی که از یک لپ تاپ سری Vivobook انتظار می رود برخوردار است. لپ تاپ Vivobook 16 OLED از طراحی هندسی ظریف بهره می برد و بر روی پنل پشتی آن تگ برجسته لوگوی ویووبوک دیده می شود. شما می توانید لولاهای این لپ تاپ را تا 180 درجه بچرخانید و آن را به صورت کاملاً تخت مورد استفاده قرار دهید.

صفحه نمایش لپ تاپ ویووبوک 16 اولد از نوع NanoEdge Pantone Validated است و رزولوشن عالی 3.2K را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را دارد و زمان پاسخ دهی آن فقط 0.2 میلی ثانیه است! به این ترتیب تصاویر به سریع ترین شکل ممکن و بدون کوچکترین میزان تار شدگی بر روی آن به نمایش در خواهند آمد.

بد نیست بدانید که صفحه نمایش لپ تاپ Vivobook 16 OLED از نسبت تصویر 16:10 و نسبت کنتراست 1000000:1 برخوردار است و 86.5 درصد از سطح پنل داخلی دستگاه را پوشانده است. این صفحه نمایش موفق به دریافت استاندارد TÜV Rheinland در زمینه کاهش نور مضر آبی شده است و از چشمان کاربر محافظت می کند.

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED

علاوه بر پردازنده سازگار با هوش مصنوعی رایزن 7000 (سری H)، در لپ تاپ Vivobook 16 OLED از 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD نیز استفاده شده است. سیستم خنک سازی این لپ تاپ نیز از دو دریچه عبور جریان هوا، دو هیت پایپ و یک فن IceBlade تشکیل شده است.

پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED شامل موارد زیر می شوند:

•    یک پورت USB-C 3.2 Gen 1 با پشتیبانی از فناوری فست شارژ پاور دلیوری
•    دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A
•    یک پورت USB 2.0
•    یک خروجی HDMI
•    یک جک صدای کومبو

این لپ تاپ از شبکه وایرلس پر سرعت وای فای 6E نیز پشتیبانی می کند و باتری به کار رفته در آن 70 وات ساعت ظرفیت دارد.

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED

از دیگر ویژگی های قابل توجه لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED می توان به وب کم HD 3DNR همراه با کاور محافظ فیزیکی، کیبورد فول سایز ErgoSense ایسوس و تعبیه یک سنسور اثر انگشت آپشنال بر روی تاچ پد اشاره کرد. 

قیمت لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 OLED هنوز به صورت رسمی از جانب ایسوس اعلام نشده است.

منبع: gizmochina