دنیای گیمینگ با توجه به پیشرفت هایی که در این چند سال صورت گرفته به طور کامل دگرگون شده است. یکی از دلایلی که باعث دگرگونی دنیای گیمینگ شده می توان به مانیتورهایی اشاره کرد که همراه با قابلیت ها و ویژگی های رده بالا تولید شده اند! در میان تولید کنندگان برتر مانیتور می توان به شرکت قدیمی و معتبر ایسوس اشاره کرد که علاوه بر تولید مانیتور مشغول تولید محصولات متعدد گیمینگ همچون ماوس، کیبورد، سخت افزارهای متعدد سیستم کامپیوتری و ... است! VA326H یکی از نمونه مانیتورهای مناسب گیمینگ محسوب می شود که قادر است بازی های روز دنیا را به صورت کاملا صاف و روان نمایش داده تا کاربر از هیجان و لذت بیشتری بهره مند شود! از ویژگی هایی که باعث می شود تا این مدل مانیتور قابلیت پخش تصاویر رده بالا داشته باشید می توان به نرخ تازه سازی 144 هرتزی، فناوری های پیشرفته و کاربردی، روشنایی و نرخ پاسخگویی مناسب اشاره کرد! در ضمن شرکت ایسوس به منظور جلوگیری از تهیه اسپیکر جداگانه و صرف هزینه های اضافی، در ساخت مانیتور گیمینگ خمیده VA326H از 2 عدد اسپیکر داخلی باکیفیت استفاده کرده است! با وجود پورت های متعدد نیز می توان گفت که کاربر با هیچ چالشی روبرو نخواهد شد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس VA326H

طراحی هوشمندانه و قابلیت ارائه رزولوشن 1080p

از نمونه ویژگی هایی که شرکت ASUS در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ خمیده VA326H مورد استفاده قرار داده است می توان به پنل 31.5 اینچی اشاره کرد. اندازه مناسب این مدل مانیتور این امکان را می دهد تا ریزترین جزئیات موجود در محتوای در حال پخش نیز در اندازه مناسب قابل مشاهده باشد. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است. رنگ مشکی و کیفیت بالای بدنه استفاده شده در این مانیتور می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پایه های تعبیه شده این مانیتور نیز علاوه بر طراحی هوشمندانه از اندازه مناسبی برخوردار بوده و می تواند بهترین زاویه دید را برای کاربر به ارمغان بیاورد. با توجه به ابعاد جمع و جور 721x439.7x173.58 میلی متری (با پایه) این مانیتور می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نشده و به لطف وزن مناسب 8.1 کیلوگرمی نیز می توانید از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1800R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند!

این مدل از مانیتور شرکت ASUS دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه پیشرفته نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ خمیده VA326H از پنل VA در سایز 31.5 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن Full HD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 4 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ خمیده VA326H در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 144 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس VA326H

مجهز به پل های ارتباطی و فناوری های متعدد!

شرکت ASUS جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ خمیده VA326H خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل پورت D-SUB، پورت HDMI، پورت Dual-Link DVI، ورودی صوتی کامپیوتر و ورودی هدفون می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت D-SUB نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از ورودی هدفون نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! شرکت ASUS جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش درآمده از فناوری های متنوعی در مانیتور گیمینگ خمیده VA326H استفاده کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل GameVisual، HDCP، VividPixel، Trace Free، Low Blue Light، GamePlus، Crosshair و Flicker free می شود!

Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور محسوب می شود که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Game Visual: Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص بازی های مسابقه ای، حالت بازی های FPS Mode و Racing Mode، حالت تصویر سینمایی، حالت RTS/RPG، حالت شوتر اول شخص، حالت sRGB و حالت Scenery می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Crosshair: شرکت ASUS این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس VA326H

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ خمیده VA326H می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت ایسوس به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 اسپیکر بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 2 وات بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. زاویه مناسب و استاندارد را نیز می توان از قابلیت های مهم این مدل مانیتور اشاره کرد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس این مدل مانیتور از زاویه دید 178 درجه ای برخوردار بوده که کاربر را قادر می سازد تا از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور گیمینگ خمیده VA326H از کنتراست 3000:1 (در حالت حداکثری) نیز برخوردار است که با هدف به نمایش درآوردن نواحی مشکی با عمق زیاد همراه با بالا بردن میزان شفافیت نواحی روشن اضافه شده است!

منبع: asus