TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از قدرتمندترین و جدیدترین کارت گرافیک های تولیدی شرکت ایسوس محسوب می شود که با هدف اجرای بازی های ویدئویی و پردازش های سنگین طراحی و تولید شده است! با وجود سیستم برق رسانی پایدار به همراه سیستم دفع حرارت و فناوری های اختصاصی شرکت Nvidia می توان گفت که با یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کارت گرافیک های بازار روبرو هستیم. سیستم دفع حرارت این مدل کارت گرافیک متشکل از 3 عدد فن قدرتمند بوده که می تواند سلامت قطعات داخلی را تضمین کند! در ضمن این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از حافظه 12 گیگابایتی GDDR6X به همراه فرکانس 2790 مگاهرتزی و 7680 واحد هسته CUDA می تواند تمامی بازی های سنگین با بالاترین تنظیمات گرافیکی را بدون کوچک ترین چالشی به اجرا دربیاورد! پورت های متعددی نیز در ساخت TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G تعبیه شده که به کاربر این امکان را می دهد تا از تصاویری با بالاترین رزولوشن بهره مند شوند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G ایسوس

سیستم خنک کنندگی و معماری پیشرفته Ada Lovelace

از ویژگی هایی که این مدل کارت گرافیک را تبدیل به قدرتمندترین و کارآمدترین بین سایر کارت گرافیک ها خواهد کرد می توان به سیستم خنک کنندگی کارآمد و قدرتمند اشاره کرد! شرکت ایسوس به همین دلیل در ساخت کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از قدرتمندترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! این سیستم متشکل از 3 عدد فن پرقدرت از نوع Axial، جدیدترین سیستم چرخش فن و طراحی حرفه ای به منظور خروج حرارت ایجاد شده می شود. در ضمن شرکت ایسوس در طراحی فن تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک ایسوس از بلبرینگ های دوگانه نیز بهره برده است. بلبرینگ های دوگانه تعبیه شده در داخل فن ها وظیفه بی صدا کردن و بالا بردن عمر مفید فن ها را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی هایی که در طراحی فن ها استفاده شده نیز می توان به امکان حرکت هوا با فشار زیاد اشاره کرد که به لطف ساختار حلقه بیرونی فن میسر شده است! لازم به ذکر است که این نوع فن ها نسبت به مدل های قبلی از قابلیت تبادل هوا تا 21 درصد برخوردار بوده که موجب پایین آمدن میزان گرما و صدای کارکرد آن ها می شود!

در ضمن فن های تعبیه شده در کناره های کارت گرافیک به منظور کاهش دادن آشفتگی جریان هوا نیز در جهت خلاف عقربه های ساعت می چرخند! شرکت ایسوس در ساخت این فن ها از قابلیت توقف چرخش در هنگام پایین بودن میزان دمای پردازنده گرافیکی (زیر 50 درجه سانتی گراد) بهره برده تا علاوه بر بی صدا کردن سیستم تان موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد! شرکت ایسوس جهت بالا بردن میزان عملکرد و بازدهی بیشتر کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از جدیدترین معماری گرافیکی Ada Lovelace استفاده کرده است. این معماری قدرتمند توسط شرکت معتبر و نام آشنای Nvidia طراحی و جهت استفاده در کارت گرافیک های سری RTX 4000 تولید شده است. مصرف انرژی این معماری نسبت به معماری نسل قبلی (Ampere) تغییری نکرده و با توجه به قدرت 2 برابری که در اختیار دارد این امکان را به گیمرهای حرفه ای می دهد تا جهت اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی اقدام کنند! از دیگر ویژگی های معماری استفاده شده در این کارت گرافیک نیز می توان به چیپ 4 نانومتری به همراه چهارمین نسل از هسته های Tensor و سومین نسل از هسته های Ray Tracing اشاره کرد.

کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G ایسوس

فناوری Auto-Extreme و فناوری های انحصاری شرکت انویدیا!

تمامی کارت گرافیک های تولیدی شرکت ASUS به منظور بهره مندی از عملکرد و کیفیت فوق العاده بوسیله پروسه های تمام خودکار مونتاژ و تولید می شوند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد! شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک کارت TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد. از مزایای این ویژگی نیز می توان به چندین مورد همچون بالا رفتن طول عمر، کیفیت، کارایی کارت گرافیک، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مهم تر از همه پایین آمدن و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی اشاره کرد!

ایسوس همچنین به منظور بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از فناوری ها و ویژگی های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل Nvidia Ansel، Nvidia G-SYNC، درایور Game Ready، GeForce Experience، Nvidia Studio، Nvidia Broadcast، Nvidia Reflex، Nvidia DLSS 3، Nvidia Encoder، Ray Tracing، Virtual Reality و Resizable BAR می شود!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری Nvidia Broadcast: این فناوری به صورت نرم افزار در اختیار کاربر قرار می گیرد. Broadcast به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت، می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!

Nvidia Studio: درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انوع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

DLSS 3.0: این ویژگی را می توان یکی از روش های فوق پیشرفته محسوب کرد که به منظور رندر گرفتن به کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. DLSS 3.0 با استفاده از نسل چهارم هسته های Tensor اقدام به کاهش دادن نرخ فریم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر کرده و به کاربر این امکان می دهد تا بتواند از بالاترین تنظیمات گرافیکی استفاده کند!

Nvidia Ansel: این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از فناوری NVIDIA Ansel قادر است امکان ضبط تصاویر حرفه ای و باکیفیت برای کاربر فراهم می شود. با استفاده از این فناوری تصاویر می توانید مورد نظر خود را با رزولوشن بی نظیر دامنه داینامیک بالا به همراه تصاویر 360 درجه ای ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید!

Nvidia G-Sync: این فناوری وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند!

کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G ایسوس

مجهز به پورت های متعدد و نورپردازی!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G ایسوس محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت Native DisplayPort 1.4a و 2 عدد پورت Native HDMI 2.1 می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 192 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

کارت گرافیک ایسوس TUF GAMING GeForce RTX 4070 Ti 12G از رابط PCI Express 4.0 برای اتصال به سیستم پشتیبانی می کند. این رابط در اکثر مادربردهای گیمینگ وجود دارد. بنابراین به سادگی می توانید از این کارت گرافیک بر روی یک مادربرد گیمینگ استفاده کرده و یک سیستم قدرتمند را راه اندازی کنید! شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل کارت گرافیک از چراغ های نواری با نور ظریف در قسمت بالایی استفاده کرده است. این ویژگی جذابیت بیشتری به سیستم گیمینگ شما خواهد داد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل کارت گرافیک از دیگر امکاناتی همچون نرم افزارهای اختصاصی (GPU Tweak III)، حافظه 12 گکیگابایتی از نوع GDDR6X، 7680 واحد هسته CUDA و ... بهره مند است!

منبع: asus